Aihe: Parempi internet-yhteys
1
Titares
16.09.2006 08:47:01 (muokattu 16.09.2006 09:10:34)
Kerron vähän miten vuosien kypsytyksen jälkeen viimein pääsin eroon jumettavasta internet-yhteydestä.

Minulla oli aikoinaan internet-liitäntä kaapelitelevisioverkon kautta, joka toimi erittäin hyvin. Sitten taloyhtiömme hankki puhelinverkkoomme internet-liittymän, joka oli paljon halvempi, joten luovuin kaapeliyhteydestäni. Nyt on kulunut muutamia vuosia ja aikaa on tärvääntynyt uuden, jumettavan internetin kanssa tuhottomasti. Kaapeli-tv:n internet-liittymän hinnat ovat samana aikana tulleet alas jonnekin parin-kolmenkympin tietymiin ja alkoi tuntua siltä, että jotakin pitäisi tehdä.

Huomasin Welho-modeemista tarjouksen, jossa sen saa ilmaiseksi, kun tekee sopimuksen koko vuodeksi. Laskin heti kuinka monta tuntia menetän arvokasta vapaa aikaani kuukaudessa jumettavan yhteyden takia. Oli ilman muuta selvää, ettei parinkymmenen euron säästöllä nykyinen yhteys ole järkevää ajankäyttöä. Itseasiassa se olisi typerää, vaikkei maksaisi yhtään mitään!!

Nyt minulla on sitten taas oma kaapeliyhteys TV-verkon kautta ja internet pelittää kuin unelma, eikä nopeudet vaihtele. Mielestäni puhelin-internetistä luopuminen on paras päätös mitä olen vuosiin tehnyt. Meillä on nyt kotona siis kaksi internet-yhteyttä, joista toinen toimii aina hyvin.

Suosittelen vastaavaa toimenpidettä lämpimästi niille, jotka ovat kaapeliverkon ulottuvilla, mikäli puhelinverkkoyhteys vähääkään kypsyttää. Osoite on http://www.welho.fi / Laajakaista.
Niq
16.09.2006 10:02:29 (muokattu 16.09.2006 10:04:36)

Aika yleistävää laatua oleva kirjoitus. Vika tässä tapauksessa tuskin oli toteutustavassa, vaan laitteissa tai yhteydessä. Kyllä se internet toimii piuhasta riippumatta, kunhan on nuo edellä mainitut kunnossa.

EDIT: Yleensä nämä taloyhtiöratkaisut ovat toteutettuja HomePna/PPPoe -tyyppisellä ratkaisulla, joka ei tykkää huonoista ja pitkistä puhelinkaapeleista ollenkaan.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Timo JM
16.09.2006 10:41:12

Yleensä nämä taloyhtiöratkaisut ovat toteutettuja HomePna/PPPoe -tyyppisellä ratkaisulla, joka ei tykkää huonoista ja pitkistä puhelinkaapeleista ollenkaan.

Jep, meillä on juuri tuollainen taloyhtiöverkko. Olen jatkanut piuhaa eteisen puhelinpistokkeen sisältä olohuoneeseen. Jos puhelinpistokkeessa on lankapuhelin kiinni yhteys ei tahdo toimia ollenkaan. Heti kun irroittaa puhelimen kaikki toimii normaalisti. Aika mystistä ja herkkää :-)
...siis mun mielestä.
lindo
16.09.2006 13:33:36
. Jos puhelinpistokkeessa on lankapuhelin kiinni yhteys ei tahdo toimia ollenkaan. Heti kun irroittaa puhelimen kaikki toimii normaalisti. Aika mystistä ja herkkää :-)

Kai sulla on se sellainen välipistoke puhelimen ja kaistan välissä?
http://img222.imageshack.us/img222/4786/pistokeadslhe5.jpg

onpa joillakin pölyistä pöydän alla :P
Rok rok
Timo JM
16.09.2006 13:46:21

Kai sulla on se sellainen välipistoke puhelimen ja kaistan välissä?
http://img222.imageshack.us/img222/4786/pistokeadslhe5.jpg

Ei mene meillä noin. Kuten sanoin, vedin jatkon rasian sisältä. Eli tein sellaisen vedon, että piuha menee seinän sisällä.
...siis mun mielestä.
Treplev
16.09.2006 15:21:39
Maksettu mainos?
"In this day and age, the only responsible thing a man can do is to kill himself."
Niq
16.09.2006 21:31:01 (muokattu 16.09.2006 21:31:29)

Jep, meillä on juuri tuollainen taloyhtiöverkko. Olen jatkanut piuhaa eteisen puhelinpistokkeen sisältä olohuoneeseen. Jos puhelinpistokkeessa on lankapuhelin kiinni yhteys ei tahdo toimia ollenkaan. Heti kun irroittaa puhelimen kaikki toimii normaalisti. Aika mystistä ja herkkää :-)

Haeppa semmoinen häiriönpoistaja, joka tulee puhelintöpselin ja puhelinpistokkeen väliin. Siis nimenomaan sen puhelimen. Estää puhelinta valtaamasta koko taajuuskaistaa, eli siellä on alipäästösuodin 22kHz:ssä.
lindo
17.09.2006 00:08:38
Haeppa semmoinen häiriönpoistaja, joka tulee puhelintöpselin ja puhelinpistokkeen väliin. Siis nimenomaan sen puhelimen. Estää puhelinta valtaamasta koko taajuuskaistaa, eli siellä on alipäästösuodin 22kHz:ssä.

Oisko kyseessä just tuo sama toosa joka mulla on? Tuo on puhelinlaitokselta nimenomaan tähän tarkoitukseen hankittu, ja kalliskin oli kokoonsa nähden.

... tai sitten ei.
Rok rok
Niq
17.09.2006 00:54:00

Oisko kyseessä just tuo sama toosa joka mulla on? Tuo on puhelinlaitokselta nimenomaan tähän tarkoitukseen hankittu, ja kalliskin oli kokoonsa nähden.

... tai sitten ei.

Käytännössä sama laite, tuossa vaan on adsl-modeemille suora liitin, jos haluaa sen samaan pistokkeeseen lankapuhelimen kanssa. Mutta ajaa kuitenkin siinä sen saman asian, vaikka adsl-modeemi/Homepna-sovitin onkin eri pistokkeessa.
willie
17.09.2006 12:35:33
Mullakin on ollut Welho laajakaista vuodesta 2003. Hankkiessani liittymän valitsin nopeudeksi 525/200 kbps ja hinta oli 45e / kk.

Pikku hiljaa Welho on nostanut nopeutta ja nyt se on jo 6M / 500kbps. Hinta on kuitenkin edelleen tuo sama 45e / kk.

Vain kahdesti olen joutunut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, josta jumitus on hoidettu heti puhelun aikana pois. Aika toimintavarmaa kaapeliyhteyttä..
Bassoa vuodesta 1972.
Carol Kaye Fan Club
Titares
18.09.2006 13:17:32 (muokattu 19.09.2006 13:05:21)
Suosittelin Welhoa, koska olen havainnut sen muita kokeilemiani yhteyksiä luotettavammaksi ja tasaisen nopeaksi. Jos joku haluaa lähettää rahaa kiitokseksi, niin siitä vaan ...

Taloyhtiömme ADSL-yhteys on liian usein juntturassa, koska sen niukahko kaista jakautuu parinkymmenen tietokoneen kesken. Yhteysnopeudet vaihtelevat rajusti, ja tietysti juuri silloin kun ei pitäisi.
k...
30.09.2006 08:50:49
http://www.justfuckinggoogleit.com/
Titares
30.09.2006 09:47:28 (muokattu 30.09.2006 10:19:45)
Welhon käyttöönoton jälkeen ilmeni sellainen ongelma, ettei yhteys toipunut tietokoneen mentyä stand-by-tilaan (tekemättä Disable:a ja sitten Enable:a), mutta seuraavalla Windows-asetuksella ongelma korjaantuu: Start - Control Panel - Network Connections - Right Click the problematic connection - Properties - Configure - Power Management - Uncheck "Allow the computer to turn off this device to save power".

Olen nimittäin laittanut Windowsin asetuksen niin, että kone menee virtakytkimestä lyhyesti painettaessa stand-by-asentoon, jolloin säästyy sähköä ja kone on tauon jälkeen otettavissa käyttöön ilman odotusta. Tässä on ko. asetukset: Start - Control Panel - Power Options - Advanced - valitse "Stand by" molemmista alimmista valikoista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)