Aihe: Emolevyn valinta
1
smuli
12.09.2006 18:00:25
Olen kasaamassa itselleni studiokonetta ja mietin emolevyn valintaa. Prossuksi haluan amd:n ja ddr2-muistit, joten Am2-kantanen pitäis olla. Ja noissahan on kaikissa tuo PCI-Express väylä, joten minkälaista ratkaisua suosittelisitte?

Mietin vaihtoehtoja, joissa näytönohjain on integroitu emolevylle, mutta suurin osa niistä käyttää koneen keskusmuistia, joten onko se suorituskyvyn kannalta sitten huonompi kuin erillinen kortti PCI-Expressiin?

Oon vähän pihalla näistä.
Antti1
12.09.2006 18:22:18
Miksi AMD-prossu? Mulla on kans viimeiset kolme konetta ollut AMD:llä, mutta uusin ei kyllä takuuvarmasti ole. Siihen tulee Intelin Duo 2 Core. Lukemieni mukaan tuo taitaapi valitettavasti pestä AMD:llä lattioita lähestulkoon jokaisella osa-alueella.
Kiinnostaako kitaristin ura keikkailevassa bändissä? Ota yhteyttä pikimmiten!
Wk
12.09.2006 20:21:12 (muokattu 12.09.2006 20:21:52)
Jos rahaa on käytettävissä sinne lähemmäs tuhannen egen suuntaan, niin Core Duo kokoonpano ehdottomasti, Intel on lyönyt ohi AMD:n niin että ei siinä ole sanomista vaikka puhuttaisiin pelaamisesta (AMD prossuja kun pidetään lähes aina parempina pelaamiseen). Sitten taas jos halvempia kokoonpanoja suunnittelee, niin siellä päässä nämä AMD Athlon 64-ratkaisut taitaa olla parhaita, ainakin oman käsityksen mukaan.
http://www.mikseri.net/users/108413.php
Boge
12.09.2006 20:49:51 (muokattu 12.09.2006 22:36:16)
Aihetta viitoten tuolla toisessa threadissa joku puhui semmosista pci-e näyttiksistä mitkä ei käyttäis kaikkia resursseja ja olisivat näin parempia audiotyöskentelyssä. Onko tällaisia näytönohjaimia olemassa?

Taitaa kuitenkin olla niin että AGP-emolevyt ovat häviävä luonnonvara.

Olisin myös halukas kuulemaan tarkan selityksen miksi pci-e väylä haittaa audiotyöskentelyä ja miten se ilmenee. Jos joku vois vaikka selittää tai laittaa jotain linkkejä jonnekin, itse en googlettamalla oikeen päässyt puusta pitkälle.

E: Täällä oli joku aika sitten jossain threadissä linkki jollekin audiotiotokoneita käsittelevällä sivulle, mutta en nyt pikaisella selauksella löytänyt, sattuisko jollain olemaan se ylhäällä?
Don't try to argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience.
Wk
12.09.2006 22:22:48 (muokattu 12.09.2006 22:33:40)
Mulla on tässä omassa koneessa PCI-E -näyttis enkä ole huomannut kyllä mitään eroa audiokäytössä vanhaan AGP-systeemiin verrattuna. En tiedä sitten onko se mahdollinen haitta sen kautta ilmenevä että tuo PCI-E väylä olisi yhteydessä PCI-väylään jonka kautta kai useimmat äänikortit (vieläkin) operoi ja se söisi sitten mahdollisesti resursseja tai muuten vaan jökittäisi.

EDIT: Toisaalta tämän emolevyn BIOSista pystyi nostamaan PCI-E -väylän kellotaajuuksia ilman että PCI-väylä muuttuisi mitenkään että en tiedä onko niillä sitten mitään varsinaista yhteyttä pakosta... Googlettamalla sai sellasen käsityksen että PCI-E -äänikortit olisivat vielä aika huonoja, mutta että näyttis ei vaikuttaisi mitenkään.
http://www.mikseri.net/users/108413.php
smuli
13.09.2006 08:55:01
No rahaa ei ole mitenkään mielin määrin. Sen takia päädyin Athlon 64:een. Ne on kuitenkin aika halpoja enkä usko kotikäyttöön tarvitsevani mitään huimia prosessoritehoja.
Ukko
13.09.2006 16:10:23

Olisin myös halukas kuulemaan tarkan selityksen miksi pci-e väylä haittaa audiotyöskentelyä ja miten se ilmenee. Jos joku vois vaikka selittää tai laittaa jotain linkkejä jonnekin, itse en googlettamalla oikeen päässyt puusta pitkälle.?

Nää on yleensä tälläisiä "olen kuullut kaverilta" juttuja.
Torniojaws
13.09.2006 17:29:30

Nää on yleensä tälläisiä "olen kuullut kaverilta" juttuja.

http://www.rme-audio.com/english/techinfo/nforce4_tests.htm

It thus so far seems as if the current breed of PCI-E/SLI bus/driver implementation creates artifacts which hog resources off the PCI-E bus as both the FireWire and PCI soundcards communicate and stream audio data via the PCI bus on the PCI-E/SLI equipped mainboards) - seemingly the more demanding PCI-E video cards cause more performance penalty on audio streamed via the PCI bus even when only used in 2D video modes.

It also appears as if the memory-cpu performance is presently reduced on the NF4 platform, causing significantly higher cpu load values on memory-intensive audio stress test files than with the NF3 ditto.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Ukko
14.09.2006 16:38:44

http://www.rme-audio.com/english/techinfo/nforce4_tests.htm

Meikäläisenkin koneen pitäisi olla ongelmapesäke via133a piireineen jne. mutta kun ei ole. Emokin on halpis. Silti pelittää ilman ongelmia kun vaan askartelee koneen käytönmukaiseen tarkoitukseen. No soundblastereita en kokoonpanoon huoli.
SaBer
16.09.2006 11:06:07

Intelin emolevy Intelin prossulla on rok.
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)