Aihe: Garageband ei löydä nauhoitettuja äänitiedostoja .band-filuista!
1
JuliusUK
08.10.2006 22:56:28
Hei!

Tänään nauhoitin suurella vaivalla treenikämppäsoittelua Alesis Multimix 8 Firewire -mikserin kautta garagebandille. Keräsin kamat ja lähdin kotiin (kone "mene nukkumaan"-asennossa), tässä vaiheessa siis garageband-tiedoston eri raitojen äänitiedostot löytyivät ja kaikki on kunnossa, ja tallennettu.

Kotona päätin kuunnella mitä saatiin treenikämpällä aikaan (multimix ei enää ollut kytkettynä koneeseen), ja avasin garagebandin. Treenikämppätiedoston avautuessa tulee virhe-ilmoitus "Äänitiedostoa 'Recording#28.aif ei löydy", ja itse garageband-tiedostossa löytyy oikeanpituiset äänitiedosto-luiskat joka raidalta aivan kuten ne nauhoitin, mutta joka liuskassa lukee "Tiedostoa ei löydy" eikä ääntä näy/kuulu. Nauhoitin 6 raidalla 15 min soittelua, mutta kuitenkin itse tiedosto on vain 196 kt! Minne ne äänitiedostot katosivat??

Mystisyyttä tähän lisää se että myös yhteen toiseen aiemmin äänitettyyn garageband-tuotokseen on tullut sama ongelma (ei kuitenkaan kaikkiin), vaikka mitkään aikaisemmista tiedostoista ole multimixillä äänitettyinä. Eikä ongelma korjaantunut kytkemällä multimix takaisin koneeseen ja avaamalla garagebandia uudestaan.

Onko kenelläkään ollut samankaltaisia ongelmia? Löytyykö ehdotuksia kuinka ratkaista ongelma?

P.S. Finderin "etsi" -toiminnollakaan ei löytynyt puuttuvaa tiedostoa..
www.opaquebuff.com Party tight, in the night with Opaque Buff!
Puavali
08.10.2006 23:14:12
Loit ja tallensit projektin alussa? Jäikö muutokset tallentamatta lopussa?
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
JuliusUK
08.10.2006 23:23:01
Loit ja tallensit projektin alussa? Jäikö muutokset tallentamatta lopussa?

Tallensin myös lopussa, tietenkin. VArmistin vielä että olin tallentanut. Eikä tallentamatta unohtaminen sitäpaitsi voisi johtaa siihen että toisesta garageband-tiedostosta katoaa ääni-tiedostot.
Puavali
08.10.2006 23:27:15 (muokattu 08.10.2006 23:29:39)
Tallensin myös lopussa, tietenkin. VArmistin vielä että olin tallentanut. Eikä tallentamatta unohtaminen sitäpaitsi voisi johtaa siihen että toisesta garageband-tiedostosta katoaa ääni-tiedostot.

Teit kerralla moniraitaäänityksen? Ja joka kanavalla oli se "punanen lamppu" palamassa?

Ed: Mitähän minä kyselen, kun niitä muitakin raitoja toisesta projektista oli kadonnut. Ilmeisesti ei kuitenkaan näppihäiriöstä ole kyse. Kovalevyvahinko?
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
texjazz
09.10.2006 05:54:02

Oletko juuri päivittänyt 10.4.8:aan, tämä on kuulemma tuonut ongelmia Garageenkin. Meikäläisen piti perhana asentaa Entouragessa sähköpostit uudelleen päivityksen jälkeen.
Karl Marx: "All I know is I'm not a Marxist."
JuliusUK
09.10.2006 21:49:34
Oletko juuri päivittänyt 10.4.8:aan, tämä on kuulemma tuonut ongelmia Garageenkin. Meikäläisen piti perhana asentaa Entouragessa sähköpostit uudelleen päivityksen jälkeen.

OS versio on 10.4, tähän koneeseen ei ole päivitelty juuri mitään johonkin aikaan.

En jaksa ymmärtää miten tämä on onnistunut. BÄndikämpällä koneet pussiin ja bussilla kotiin, kotona avaan vähän ajan kuluttua koneen, ja tallennettuja tiedostoja ei löydy. Erittäin outoa. En usko että kovoonkaan mitään fyysistä vahinkoa on tullut kun kaikki muu pelaa niin kuin pitää.
kojones
09.10.2006 22:26:59

Mulle katos myöskin GB:sta audioraidat, johtuneeko sitten tuosta päivityksestä. En löytänyt.
JuliusUK
10.10.2006 08:39:09 (muokattu 10.10.2006 08:40:46)
Mulle katos myöskin GB:sta audioraidat, johtuneeko sitten tuosta päivityksestä. En löytänyt.

:S

Loistavaa. Pitänee asentaa Cubase LE macille ja käyttää sitä äänittelyyn.. eli vaikuttaisi siltä ettei niitä äänitiedostoja ole mitenkään löydettävissä? EI niitä Garagebandin systeemikansiostakaan löytynyt.

E: Heei, onko Garageband 3:en asentaminen kenelläkään ratkaissut ongelmia? Taidanpa kokeilla kun löytyy se uusin iLife-paketti, muttei vielä ole asennettu.
Neljä Ruuvia
10.10.2006 15:41:46
Ootko siis katsonut siitä garageband tiedostosta (control klikkaamalla) mitä paketti sisältää?
JuliusUK
10.10.2006 20:17:52
Ootko siis katsonut siitä garageband tiedostosta (control klikkaamalla) mitä paketti sisältää?

control klikkaamalla? Mites tämä siis tehdään? PC:tä kun yleinsä käytän en tiedä paljoakaan mäkkärillä säätämisestä.
G-mies
10.10.2006 21:21:38
control klikkaamalla? Mites tämä siis tehdään? PC:tä kun yleinsä käytän en tiedä paljoakaan mäkkärillä säätämisestä.

Tässä tarkoitetaan ilmeisesti projektitiedoston klikkaamista ctrl-nappi pohjassa ja valitsemalla avautuvasta valikosta "Show Package Contents" tai sama ensimmäisellä kotimaisella.
For great justice.
JuliusUK
10.10.2006 22:55:05
Tässä tarkoitetaan ilmeisesti projektitiedoston klikkaamista ctrl-nappi pohjassa ja valitsemalla avautuvasta valikosta "Show Package Contents" tai sama ensimmäisellä kotimaisella.

Ah, aivan näin. Löytyypi 'projectData' tiedosto ja tyhjyyttään ammottava "Media" -kansio. Mihin ne äänileikket karkasi sieltä media-kansiosta?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)