Noh niin, tulin kotinauhoittelua varten hankkineeksi M-Audion Delta 66 äänikortin breakout boksilla, ja tällainen ongelma ilmeni: En saa lainkaan stereoraitaa nauhoitettua koneelle. Raidat tulee koneelle aina vain monona. Breakout boksissa on siis 4 sisääntuloa ja 4 ulostuloa. Mikkietuasteessani on vain yksi ulostulo, joten pitäisi mielellään yhdellä johdolla saada stereo raitaa. Vanhassa kortissani se onnistui. Sen kautta sain stereona nauhoitettua yhden johdon kanssa. Kortti oli tietenkin ns. normaali äänikortti.. Ongelman saisi melko varmaan ratkaistua sillä, että hankkisin jonkinnäköisen adapterin jolla saisin yhden johdon kahdeksi, jolloin voisin käyttää kahta breakout boksin sisääntuloa toinen vasempana ja toinen oikeana, mutta tämä kuluttaisi sisääntuloja liikaa. Rumpujen nauhoituksessa tarvitsisin kaikki sisääntulot nauhoittamaan stereona. Tarvittaessa sijoittelisin niitä oikealle tai vasemmalle jälkeenpäin koneella. Sama koskee muuten myös ulostuloja! Ulostuloa käyttäessä vain toisesta kaiuttimesta tulee ääntä. Joten mikä on tuomio? Onko breakout boksin sisääntulot pelkkiä mono sisääntuloja, vai onko mahdollista saada ne stereoksi? |
Joten mikä on tuomio? Onko breakout boksin sisääntulot pelkkiä mono sisääntuloja, vai onko mahdollista saada ne stereoksi? Ainakin Delta 44:ssä 1kpl sisääntulo=mono 2kpl sisääntulo=stereo Loppujen lopuksi tärkeintä ei ehkä olekkaan päämäärä,vaan itse liike!?! |
Eihän siinä mitään ongelmaa ollutkaan! N00bbius iski potenssiin 10 :) Minulla oli raituriohjelmassa säädöt stereolla, jolloin monoraita meni vain toiseen kaiuttimeen. Mutta vaihdoin nauhoitus tyypin monoksi ja ongelma ratkesi. Nyt träkkeri nauhoittaa raidan(tai raitoja), joka(jotka) tulee molemmista kaiuttimista. Jotain raitoja tietenkin pistetään oikealle tai vasemmalle jälkeenpäin. Nyt pystyn nauhoittamaan kaikista neljästä sisääntulosta niin, että kaikki tulevat molemmista kaiuttimista. Eli ongelma ratkesi, ja pakko myöntää, on tämä helvetin hyvä kortti kun oppii käyttämään. |
Heh,nyt mäkin vasta hokasin,mitä sä ajoit takaa,siis monoahan se ääni on,vaikka tuleekin molemmista kanavista.Mä ihmettelin kanssa,ku ostin Deltan,että mitä hittoa,ku vaan toinen kanava kuulu,ennenku tajusin ton jutun. Stereoraitaakin pääsee sitte äänittämään tarvittaessa suoraan käyttämällä kahta sisäänmenoo ja säätämällä äänitys stereoksi. Mä oon kyllä ollu hiton tyytyväinen tohon mun Delta 44:ään. Ainoa asia,jota olen joskus kaivannut on se,että kanavia voisi olla enemmän. Mutta tuokin on tullut vastaan vain rumpuja äänittäessä ja kyllä 4:lläkin mikillä saa ihan asiallista rumpuraitaa aikaan. Loppujen lopuksi tärkeintä ei ehkä olekkaan päämäärä,vaan itse liike!?! |