Aihe: Äänitysongelma
1
ps3t
02.10.2006 20:42:31

Bändimme äänityslaitteistona toimii (tai siis ei toimi) RME HAMMERFALL LE 9636 - äänikortti:
http://www.thomann.de/thoiw3_rme_hammerfall_le_digi_9636_prodinfo.html
sekä BEHRINGER ADA8000 Pro-8 Digital - vempele:
http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … _pro8_digital_ada8000_prodinfo.html
sekä tietokone & nuendo.

Ongelma on se, että kuukauden yrittämisen jälkeen ääntä ei vaan saada tulemaan nuendoon asti (äänikorttiin se kyllä tulee). Asio - ajuri on asennettu, asetuksia runkattu mielin määrin, liitännät ym. tarkistettu moneen kertaan ja tehty kaikki muukin mahdollinen. Eli olemme kusessa. Hyviä neuvoja otetaan vastaan.
Teknisyys on perseestä.
Aki
03.10.2006 02:09:04

Hoida ihmeessä tän kaliiberin asiat Steinbergin tuen kanssa, siitähän sä oot kans maksanu.

Ootko kokeillut muilla ohjelmilla?
"Every being in the universe knows right from wrong, Mark." -Prot, 2001
LTD
03.10.2006 05:03:23 (muokattu 03.10.2006 05:04:49)
Mulla oli smanlainen ongelma Emun 1212m kortilla. Mulla autto seuraavanlainen juttu.
Nuendosta sieltä ylhäältä Devices->Devices setup->VST drivers (tästä en oo ihan varma, mut joku missä saa ajurit valita). Tuolta pitäis olla valittuna asiot. Samasta paikasta löytyy VST inputs jossa pitäis nyt näkyä kahdeksan ADAT in raitaa.
Tuossa mun Emu-kortissa on oma reitityssofta jolla signaali ohjataan Nuoendoon. Eikös siinä RME:n kortissa oo joku totalmix tai vastaava millä sama juttu pitäis hoitaa?
Meikäläisen ongelmat johtu siis lähinnä kokemattomuudesta, mut ehkä näistä oli hyötyä.
PwrChordAccent
03.10.2006 16:20:03

Hoida ihmeessä tän kaliiberin asiat Steinbergin tuen kanssa, siitähän sä oot kans maksanu.

Tai ota yhteys Dlx-musiikkiin Malmille, siellä Jaakko auttaa Nuendoa koskevissa teknisissä ongelmissa mieluusti. Itse sain korvaamatonta apua Nuendo 3:n Audio Warp- ongelmiin.
Mutta ai niin, mähän ostin sen sieltä ;)
Ei se haittaa, setä korjaa...
ps3t
03.10.2006 17:28:30 (muokattu 03.10.2006 17:39:34)

Vermeet ei ole tällä hetkellä mulla itsellä koska olen se bändin jäsen joka näistä vähiten tajuaa, mutta täytyy laittaa viestiä eteenpäin ja toivoa että alkaa toimia. Ja tuolta dlx:stä on tarkoitus kysyäkin:)

Edit: On tuota myös kokeiltu Cubasella ja sama ongelma oli siinäkin.
Teknisyys on perseestä.
PwrChordAccent
04.10.2006 12:24:30

On tuota myös kokeiltu Cubasella ja sama ongelma oli siinäkin.

Kylläpä joillain on rahaa...Itsellä ei varat riittänyt kuin Nuendoon...
Ei se haittaa, setä korjaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)