Aihe: Pientä kotistudioviritelmää iMacin ympärille
1
shovi
02.10.2006 15:27:00 (muokattu 04.10.2006 11:31:27)
Joo, olisi tarkoitus lähteä tuommoista pienen budjetin kotistudiota rakentamaan, kun Minin ostettuani GarageBandilla lähdin soittelemaan ja yllätyin nauhoitusten tasosta sikäli, että ne olivat hurinattomat jne. Ministä kuitenkin loppui teho kesken, joten nyt iMac on hankinnassa. Jos olen ymmärtänyt oikein, tarvitsen kitaran äänittämiseen ohjelman, missä sitä voi nauhoittaa, jonkun vermeen mihin kitara tökätään kiinni ja ohjelman joka tekee vahvistinmallinnukset. Katselin tällaista peliä http://www.thomann.de/thoiw3_alesis_multimix_8usb_prodinfo.html ja käsitin, että tuossa on ohjelma, äänikortti ja mikseri samassa? Onko oikea valinta?

Lisäksi pitäisi saada nauhoiteltua laulua, tuleeko tuolta phantomvirtaa? Mikeistä minulla ei ole mitään hajua mutta isot pojat sanoivat, jotta huntilla pitäisi saada jo jonkunnäköistä kondensaattorimikkiä jolla voi kähinää liimailla sitten kitararaitojen päälle, suosituksia mikiksi? Mielellään sellainen, jolla voi jotain muitakin soittimia äänitellä.

Laajennettavuutta pitäisi myös olla, jos tulevaisuudessa sitten rumpuraitojakin äänittäisi, saako tuohon kiinni niitä rumpumikkejä? Guitar Rig 2:sta olen myös miettinyt vahvistinmallinnokseksi mutta viisi hunttia vielä näiden päälle on kerralla liikaa. Jotain mallinosta pitäisi kyllä löytää, suosituksia siihen?

Garagebandista nyt on löytynyt toistaiseksi ihan hyvin, mutta pitäisiköhän käyttää sitä aluksi äänityssoftana ja vahvistinmallintajana, ja sitten kun saa jotain muuta niin vaihtaa. Ainakin helppokäyttöinen se on mutta hieman rajoittunut. Tuossa mikserissä kun tulee joku äänitysohjelma niin kokemuksia millainen se on?

Niinkuin viestistä näkyy, olen aivan ulalla näiden asioiden kanssa, mutta hei; olen sentään yrittänyt ottaa itse näistä selvää, käyttänyt hakua, selaillut nettiä etc. Taitaapa vaan olla niin henkimaailman asioita että pakko kysyä. Kiitoksia etukäteen!
"Happiness to me is getting stoned." -Ozzy Osbourne
Wespa
02.10.2006 21:31:38
Tosta GarageBandin vahvarimallinnuksesta ei ole kyllä muuta kuin hyvää sanottavaa, ennen sen testaamista ajattelin (niinkuin varmaan moni muukin) että eihän se nyt voi olla kovin kummoinen tai tarpeeksi hyvä jne. jne. Noh, hommasin sitten osittain tästäkin syystä ulkoisen äänikortin jossa tuli mukana GTPlayerExpress-mallinnussofta, jonka oletin tietenkin vähintäänkin hakkaavan GarageBandin oman mallintajan. Mutta kuinkas kävikään? Varsinkin iLifen päivityttyä '06-versioon GarageBandin mallinnus pyyhkii kyllä lattiaa ihan miten päin vaan tolla GTPlayerExpressillä. Jopa Line6:seni joutuu nykyisin yhä useammin (lähinnä laiskuuttani toki mutta kuitenkin) väistymään demoillessa GarageBandin tieltä. Eli sanonpahan vain että oma kokemus on ettei kannata aliarvioida GarageBandia sen ilmaisuuden perusteella..
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Lennu
02.10.2006 21:58:16

No ei kannata. Mutta vähän ärsyttää, että siitä mikseristä ne panoroinnit ja raidan volansäätö on pois pelistä, jos lisää vähänkin automatiikkaa raidalle. Ja... miten sen automaation saa nollattua? Eli jos on esmes runkannut raidan volumekäppyrää.

btw. en mäkään jaksa enää ruuvata mun erillisestä Yamahan mallintimesta mitään soundia. Kuivana vaan sisään ja kermat päälle. Paskaa se on kuitenkin.
"Ei, sä et näköjään ollenkaan käsitä missä suunnassa ongelmat on." "Mä käsitän,mut mä en tiedä sitä että saatko sä niihin ammattitaitoista apua?"
texjazz
03.10.2006 18:48:31

Lisäksi pitäisi saada nauhoiteltua laulua, tuleeko tuolta phantomvirtaa? Mikeistä minulla ei ole mitään hajua mutta isot pojat sanoivat, jotta huntilla pitäisi saada jo jonkunnäköistä kondensaattorimikkiä jolla voi kähinää liimailla sitten kitararaitojen päälle, suosituksia mikiksi? Mielellään sellainen, jo

Laajennettavuutta pitäisi myös olla, jos tulevaisuudessa sitten rumpuraitojakin äänittäisi, saako tuohon kiinni niitä rumpumikkejä? Guitar Rig 2:sta olen myös miettinyt vahvistinmallinnokseksi mutta viisi hunttia vielä näiden päälle on kerralla liikaa. Jotain mallinosta pitäisi kyllä löytää, suosituksia siihen?

Beatmanilta (www.beatman.fi) saat satasella Akg Perceptionin konkkamikin. Ainakin.
Karl Marx: "All I know is I'm not a Marxist."
dewil
05.10.2006 16:42:09

Loppuiko sulla oikeesti siitä ministä tehot kesken, vai olisko kyse muistin vähyydestä? Meinaan että ihan perus musan äänittelyyn kelpaa vähän vanhempikin mylly, mutta muistia sais olla mieluusti ainakin sen 1gigaa.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
shovi
06.10.2006 19:10:37
Loppuiko sulla oikeesti siitä ministä tehot kesken, vai olisko kyse muistin vähyydestä? Meinaan että ihan perus musan äänittelyyn kelpaa vähän vanhempikin mylly, mutta muistia sais olla mieluusti ainakin sen 1gigaa.

Muistin vähyydestä suurimmaksi osaksi, mutta 1,5Ghz sololla ei muutenkaan juhlita. Kustannustehokkain vaihtoehto on iMacin ostaminen, kun ottaa huomioon että joka tapauksessa uuden näytön ostaminen olisi tullut ajankohtaiseksi ja muistin lisääminen gigaan maksaa jo 150e. Käytönnössä pienellä lisäsijoituksella saa isomman kovalevyn ja 1,86Ghz duon.
"Happiness to me is getting stoned." -Ozzy Osbourne
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)