Aihe: IE pois koneelta?
1 2
Quu
03.10.2006 16:35:06

Onko tuo edes mahdollista, saati kannattavaa (meinaan lähinnä, että onko mitään ohjelmia jotka rupeaisivat itkemään IE:n puuttumista)?
Versio on muistaakseni 6.
Jos tämä operaatio on mahdollinen, niin miten se käytännössä toteutetaan?

Kiitos.
Antti1
03.10.2006 16:46:34
Windows pohjautuu kovin pitkälle explorerin toimintaan ja tuo pirulainen on siten varsin kiinteä ominaisuus. Vaihda käyttistä, tai jotain. Kyllä sen näkyviltä saa hävitettyä, muttei se explopperia kokonaan kadota kuitenkaan.
Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun.
Quu
03.10.2006 17:34:49

Ongelma on siinä, että aina välillä IE heittää jonkun antiviruspopupin jota ei voi ohittaa. Vaikka mitä tekisi, niin se avaa IE:ssä jonkin antivirussivun.
Tästä ei koneen toiminnalle aiheudu ongelmia, mutta kuten arvata saattaa, niin se ärsyttää aikalailla kun se tulee jokusen kerran päivässä.
Tämä on se pohjimmainen syy miksi haluaisin IE.n pois päiviltä.

Olen ajanut F-Securen virustorjunta/vakoiluohjelmaskannauksen, ad-awaren free editionin skannauksen ja tweaknow registry cleanerin skannauksen, että olen kyllä asialle yrittänyt jotain tehdä, mutta ei ole auttanut.
Antti1
03.10.2006 17:45:44
Käytä jotain muuta selainta?
Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun.
passe
03.10.2006 18:31:20 (muokattu 03.10.2006 18:31:28)

Jep. Esim. Mozilla Firefox.

Ei ole sitten tuon asennuksen imennyt noita IE-ongelmia. IE:lle suurin osa viruksistakin duunaillaan.
"Good is in the details..."
Quu
03.10.2006 19:06:27 (muokattu 03.10.2006 19:08:24)

Käytän toki, Firefox on ainoa selain joka on ollut käytössä sitten kesän -05.

Ei ole sitten tuon asennuksen imennyt noita IE-ongelmia.
Sain minäkin olla rauhassa ihan näihin päiviin saakka.
Niq
03.10.2006 19:56:22

Olen ajanut F-Securen virustorjunta/vakoiluohjelmaskannauksen, ad-awaren free editionin skannauksen ja tweaknow registry cleanerin skannauksen, että olen kyllä asialle yrittänyt jotain tehdä, mutta ei ole auttanut.

Kokeile Ewidoa, pitäs lähteä sillä. Spybot Search/destroytäkin kannattaa kokeilla, mutta varo ettet tapa sillä F-securea, eli lue mitä se sulta kysyy... :)
"I have a cunning plan" -Baldrick
Wk
03.10.2006 21:00:01 (muokattu 03.10.2006 21:03:21)
Voi olla että sinne rekisteriin on linkitetty tuo anti-virus sivu, ellet sitten tiedä sen liittyvän johonkin ns. hyväksi katsottavaan ohjelmaan. Hijackthis on ohjelma jolla voi tarkastaa mitä ohjelmia on tällä hetkellä päällä ja mitä Windowsin käsketään käynnistyksessä avata:

http://koti.mbnet.fi/pattaya1/hijackthis.htm#Lataus

EDIT: Vai onko se tämä legendaarinen juttu mikä itselläkin oli Win 2000:ssa:

http://www.spywareguide.com/txt_messengerspam.php
http://www.mikseri.net/users/108413.php
LaXu
03.10.2006 23:34:41
Ei kai kyseessä ole Windows Security Centerin heittämä ilmoitus? Se ei näet tunnista kaikkia antivirus-ohjelmia. Muutenkin täysin turha paska, kannattaa vääntää se Disabled-tilaan Start -> Run -> services.msc
BotneLapio
04.10.2006 09:39:49
Vastaus on softa nimeltä XPLite. Sillä saat IE:n kokonaan pois, eikä ainakaan minulla ole ollut mitään tähän liittyvää ongelmaa poiston jälkeen.
-=Botnee!!=-
lindo
04.10.2006 12:51:26
IE on joo perseestä mutta esim. Windowsin päivitykset tarvii sitä eli, kyllä kannattaa ekaks yrittää muita keinoja.
Rok rok
BotneLapio
04.10.2006 13:14:47
Windowsin päivitykset tarvii sitä

IE:tä tarvitaan vain windowsupdaten selaimella tapahtuvaan päivitykseen, päivityksiä saa kyllä ladattua mikkisoftan sivuilta erikseenkin. Siihen voi käyttää vaikka Firefoxia.
-=Botnee!!=-
lindo
04.10.2006 13:23:41
IE:tä tarvitaan vain windowsupdaten selaimella tapahtuvaan päivitykseen, päivityksiä saa kyllä ladattua mikkisoftan sivuilta erikseenkin. Siihen voi käyttää vaikka Firefoxia.

Onko näin? :O
Anteeksi tietämättömyyteni.
Rok rok
BotneLapio
04.10.2006 13:36:05 (muokattu 04.10.2006 14:51:51)
Onko näin? :O

On. Ne on vaan aivan saatanallisia löytää tuolta. Mulla meni hermot, joten pidän normikäyttiksessäni selaimena IE:tä.

Ootas...

No nyt löyty:
http://www.microsoft.com/downloads/ … spx?displaylang=en&categoryid=7

Edit: Kannattaa tietty sortata pvm:n mukaan:
http://www.microsoft.com/downloads/ … ;categoryid=7&sortCriteria=date

Nyt kun siinä IE:ssä on se popupblokkeri, ja pitää kaikki coockiet disabloituna, on se mielestäni riittävän turvallinen. Toki käyn min. kerran kuussa tarkistamassa päivitykset.

Anteeksi tietämättömyyteni.

Ei midist. ;)
-=Botnee!!=-
Quu
04.10.2006 17:11:08

IE:tä tarvitaan vain windowsupdaten selaimella tapahtuvaan päivitykseen...
Eli onko tuo se kun se keltainen kilvenkuva ilmestyy tuonne oikeaan alalaitaan ja sitten se jotain päivityksiä latailee?
passe
04.10.2006 17:20:30
Eli onko tuo se kun se keltainen kilvenkuva ilmestyy tuonne oikeaan alalaitaan ja sitten se jotain päivityksiä latailee?

Sillon sulla on automaattinen Winukan paivitys paalla.
Quu
04.10.2006 18:04:00 (muokattu 04.10.2006 18:04:49)

Sillon sulla on automaattinen Winukan paivitys paalla.
Juu, sen toki tiesin, mutta tarvitsenko IE:tä siihen, että tuo kys. ominaisuus edelleen toimii automaattisesti, vai johtaako IE:n poistaminen tuon toimimattomuuteen, jolloin päivitykset pitäisi hakea itse microsoftin sivuilta?
BotneLapio
04.10.2006 18:58:45
Juu, sen toki tiesin, mutta tarvitsenko IE:tä siihen, että tuo kys. ominaisuus edelleen toimii automaattisesti, vai johtaako IE:n poistaminen tuon toimimattomuuteen, jolloin päivitykset pitäisi hakea itse microsoftin sivuilta?

Tohon en valitettavasti osaa vastata, kun en ikinä ole käyttänyt automaattisia päivityksiä. Mutta luulis niiden toimivan ilman IE:täkin.
-=Botnee!!=-
passe
04.10.2006 19:10:34 (muokattu 04.10.2006 19:11:27)

Et tarvitse IE:ta. Itsellani on firefox multimedia koneella ja se keltainen kolmio kurkkii siella ihan samalla tavalla. Mulla on siis aktivoituna se "uusia paivityksia saatavana - haluatko paivittaa..." toiminto, eli ei aivan automaattinen mutta toiminee se taysin automaattinen asetuskin.
lindo
05.10.2006 11:03:45

Ootas...

No nyt löyty:
http://www.microsoft.com/downloads/ … spx?displaylang=en&categoryid=7

Edit: Kannattaa tietty sortata pvm:n mukaan:
http://www.microsoft.com/downloads/ … ;categoryid=7&sortCriteria=date

No höh ... tuostako vaan ladataan päivitykset ja sitten asennetaan kuin mikä tahansa softa?

No niin, löytyihän se huono puolikin tuosta: 2232 results found ... hehee.

Kiitoksia kuitenkin linkistä ja tiedosta :)
Rok rok
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)