Edward 28.10.2006 21:10:27 | |
---|
Olen nauhoittanut yhden akkarikappaleen Cubase LE:hen ja olen siirtämässä valmista miksausta masteroitavaksi. Kun olen exportoinut filen ja importtaan sen materointiprojektiin Timelinen kohdassa 2:10 tapahtuu jotain. Miksauksen päälle tulee älyttömän kova vinkuva ääni, joka näkyy myös importatussa stereoraidassa. Mistähän tällainen voisi johtua ja miten sen saisi siitä pois? Alkuperäisessä miksauksessa tällainen vinkuna ei pärähdä kuuluviin muuten, kuin silloin kun soitan raidan alusta asti tuohon 2:10 kohtaan. Miksauksen loppuvaiheessa samainen ääni nimittäin yllätti yhtäkkiä ja hyvä ettei kuulo mennyt, kun luurien äänenvoimakkuus oli suht lujalla. I'm just asking - Olen vain persekuningas |
Timo JM 28.10.2006 21:15:01 | |
---|
Miksauksen loppuvaiheessa samainen ääni nimittäin yllätti yhtäkkiä ja hyvä ettei kuulo mennyt, kun luurien äänenvoimakkuus oli suht lujalla. Sulla on todennäköisesti mennyt vahingossa joidenkien klippien volumet tappiin. Eli kun klikkaat sitä pätkää niin yläpuolella infopalkissa volumen kohdalla on äärettömän merkki eli kaatunut kahdeksikko. ...siis mun mielestä. |
Edward 28.10.2006 21:26:22 | |
---|
Sulla on todennäköisesti mennyt vahingossa joidenkien klippien volumet tappiin. Eli kun klikkaat sitä pätkää niin yläpuolella infopalkissa volumen kohdalla on äärettömän merkki eli kaatunut kahdeksikko. Pystytkö selittämään vähän tarkemmin, en ihan tajunnut. :) Siellä ylhäällä olevassa infopalkissa ei mulla ainakaan näy volume-kohtaa lainkaan. Mä tarkistin nyt ainakin kaikki volume-raidat, eikä niissä ainakaan ole mitään kummallista. Miksauksessa ei siis näyttäisi olevan mitään ongelmaa, mutta heti kun exporttaan miksauksen, raidan loppu osaan tulee se vinkuminen. I'm just asking - Olen vain persekuningas |
Edward 28.10.2006 21:30:23 | |
---|
Näkyy siellä sittenkin se volume. Tarkistin kaikista klipeistä ja kaikissa se on 0.00 dB. I'm just asking - Olen vain persekuningas |
Antti1 28.10.2006 21:32:13 | |
---|
Sitä ei ole tarvis vetää nollaan asti, jotta masteroijalle jää pelivaraa, eikä satu tuollaisia ylläreitä. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
Edward 28.10.2006 21:37:59 | |
---|
Sitä ei ole tarvis vetää nollaan asti, jotta masteroijalle jää pelivaraa, eikä satu tuollaisia ylläreitä. Siis eihän tuo ylhäällä inforivillä oleva volume tarkoita varmaankaan sitä oikeaa. Ei ainakaan samaa, mitä mikserissä näkyy, kun ottaa masterivolumet näkyviin. Siellä suurimmatkin piikit jää johonkin -6dB:een. Enkä mä ole viemässä tätä mihinkään masterointiin, kunhan vain itse säätäisin tasot vähän lujemmalle ja kompuroisin. I'm just asking - Olen vain persekuningas |
Antti1 28.10.2006 21:43:37 | |
---|
Ahaa, okei. Mulle ei ole niin itsestäänselviä nämä kaikki Cubasen outoudet. Jotenkin vieras softa, vaikka sen kanssa on kaverin isän pajalla tullut touhuttua. Kaikki on aina jonkin valikon takana ja jotenkin vaikeasti. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
Edward 28.10.2006 21:48:04 | |
---|
Ahaa, okei. Mulle ei ole niin itsestäänselviä nämä kaikki Cubasen outoudet. Jotenkin vieras softa, vaikka sen kanssa on kaverin isän pajalla tullut touhuttua. Kaikki on aina jonkin valikon takana ja jotenkin vaikeasti. Joo. Vähän mystisiä tuntuu nää jotkut ominaisuudet olevan. Äsken otin yhden kaiun pois miksauksen sendistä ja exporttasin: ta-daa, ei enää vinkunaa. Ihme meininkiä. Kiitti jätkille kuitenkin vastauksista. I'm just asking - Olen vain persekuningas |
Soolokitaristi 28.10.2006 22:36:42 | |
---|
Voisi olla, että joku plugari on tiltannut. Plugarit on kuitenkin host-ohjelmasta erillisiä ohjelmia joten ne voi kaatuilla myös itsekseen ilman, että host-ohjelma eli cubase huomaa mitään. Etenkin jos biisin pyörittäminen vie lähes kaikki tehot koneesta. Meillä ne on kyllä yleensä mennyt vaan pois päältä tai nollannut asetukset itsekseen. |
Timo JM 28.10.2006 23:50:48 (muokattu 28.10.2006 23:51:19) | |
---|
Plugarit on kuitenkin host-ohjelmasta erillisiä ohjelmia joten ne voi kaatuilla myös itsekseen ilman, että host-ohjelma eli cubase huomaa mitään. Meillä ne on kyllä yleensä mennyt vaan pois päältä tai nollannut asetukset itsekseen. Joo, toi on vihonviimeistä. Aina ei osaa edes kuulla pieniä ylläreitä kun on ensin tehnyt jonkun jutun ja kuvittelee myöhemmin kaiken olevan edelleen kondiksessa. Jossain vaiheessa sitten herää, että ei tää nyt oikein kuulosta enää siltä kuin piti. ...siis mun mielestä. |
Antti1 29.10.2006 12:23:35 | |
---|
Jossain vaiheessa sitten herää, että ei tää nyt oikein kuulosta enää siltä kuin piti. Jonka takia mulla on tapana tehdä kaikkiin plugareihin aina biisikohtaiset presetit joka raidalle, ryhmiin tms. erikseen. Aina kun tuntuu tulevan paremmat asetukset --> save nappula plugarista tai softasta laulamaan. On ainakin jokin lähtökohta sitten, jos softa tai plugarit tykkää kyttyrää. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
Timo JM 29.10.2006 12:51:36 (muokattu 29.10.2006 12:52:09) | |
---|
Jonka takia mulla on tapana tehdä kaikkiin plugareihin aina biisikohtaiset presetit joka raidalle, ryhmiin tms. erikseen. Aina kun tuntuu tulevan paremmat asetukset --> save nappula plugarista tai softasta laulamaan. Mä teen aivan samoin :-) ...siis mun mielestä. |