Aihe: Cubase sx ongelma
1 2
PepeAngst
22.10.2006 22:27:54
Sellanen ongelma minulla, kun yritän käyttää pluginneja ja preview kuunnella niitä niin ei tule ääntä ollenkaan. Plugarit toimii ja muutenkin kaikki on kunnossa, mutta preview kuuntelussa ei jostain syystä ole ääntä. Osaisko joku jeesata?
koopop
22.10.2006 22:40:20

Sellanen ongelma minulla, kun yritän käyttää pluginneja ja preview kuunnella niitä niin ei tule ääntä ollenkaan. Plugarit toimii ja muutenkin kaikki on kunnossa, mutta preview kuuntelussa ei jostain syystä ole ääntä. Osaisko joku jeesata?

Katso asetuksista Control Room. Preview tulee sen läpi. Manuaalissa on tarkemmat tiedot.
"Your ears will tell you all you need to know about polarity or proper phase in sound. Tune in to your instincts..." -Bruce Swedien
Portimo
24.10.2006 15:01:34
Elikkä kyseinen ilmoitus tulee, kun yritän avata cubasella tekemääni biisiä!

Microsoft Visual C++ Runtime Library

Runtime Error!
Program: C:/ProgramFiles/Steinberg/Cubase SX 3/Cubasesx.exe
abnormal program termination

Kun painan ok, niin koko ohjelma sammuu...
Niq
24.10.2006 16:30:44

Runtime Error!

Sulla on joku waretettu versio? Ei oikein muuta tuu mieleen mikä moista herjaa voisi antaa, ehkä virus, joka on exeen pesiytynyt tai sitten muuten vaan bugi. Uudelleenasennusta kehiin vaan...
"I have a cunning plan" -Baldrick
Timo JM
24.10.2006 16:34:07 (muokattu 24.10.2006 16:35:38)

Sulla on joku waretettu versio?

Saattaa olla mutta kyllä tuo kuulostaa ongelmalta mikä voi esiintyä ihan virallisellakin versiolla. Vika voi olla jopa Windowsissa. Eikö Cubase suostu avaamaan mitään biisiä? Oletko kokeillut siirtää kaikki plugarit tilapäisesti toiseen kansioon?
...siis mun mielestä.
jannu
24.10.2006 16:36:27
Toi vaikuttaa siltä, että kannattaa uninstalloida Cubase ja asentaa uusiks.
Knight Rider - A shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist!
Niq
24.10.2006 17:02:12

Saattaa olla mutta kyllä tuo kuulostaa ongelmalta mikä voi esiintyä ihan virallisellakin versiolla.

Voihan se olla joo, mutta tuommoiset errorit yleensä tulee harrastajien vääntämissä softissa ilmenneiden bugien seurauksena. Näin voin sanoa jonkun verran ohjelmointiin perehtyneenä.

Tähänkin pätee kultainen sääntö: reboot, re-install, re-everything.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Portimo
24.10.2006 23:45:46 (muokattu 24.10.2006 23:50:16)

Runtime Error!

Syy on ilmeisesti guitar rig 2:ssa, sillä aina kun tallennan biisin/raidan jossa olen käyttänyt gr2:sta,niin tulee toi Runtime Error!
Timo JM
25.10.2006 00:29:17

Syy on ilmeisesti guitar rig 2:ssa, sillä aina kun tallennan biisin/raidan jossa olen käyttänyt gr2:sta,niin tulee toi Runtime Error!

Hmm, onko sulla SP2 Winukassa? Ykkönen ei taida riittää. Ekassa Guitar Rigissä oli ainakin jotain kummallisia toimintahäikkiä.
...siis mun mielestä.
tomppa_r
25.10.2006 08:43:15
Luulen että vika piilee Guitar Rigissa. Itsellä ainakin tuli vastaavaa ongelmaa cubasella kun guitar rig oli jossain proggigsessa. Koeta poistaa guitar rig ja sitten käynnistät uudelleen cubasen ja sen projektin, mikä ei aiemmin käynnistynyt. Muussa tapauksessa kokeile asennella uudelleen Cubase.
Portimo
25.10.2006 11:09:31 (muokattu 25.10.2006 11:10:04)
SP2 löytyy. Täytyy olla käyttämättä guitar rigiä, niin kaikki toimii hienosti :)
Torniojaws
26.10.2006 17:58:40

Ihan vain näin sivuhuomiona, kyllä se Cubase on muutenkin äärimmäisen buginen ja hiukan keskeneräisen tuntoinen ohjelma ollut jo pitkän aikaa. Steinberg (ja kaikki käyttäjät) peräti tietää yhden äärimmäisen vakavan bugin, joka vie koneen sellaiseen lukkoon, ettei auta kuin rebootti. Eli kun biisi soi ja loop on päällä, laita locatorit väärinpäin eli vasen locator oikean ohi tai toisinpäin. 80% ajasta Cubase kaatuu siihen paikkaan ja koko kone lakkaa vastaamasta täysin. Tuo ei ole edes kovin vaikea vahingossa tehdä biisin kanssa väsätessä.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
sami_sumea
26.10.2006 20:32:33

Eli kun biisi soi ja loop on päällä, laita locatorit väärinpäin eli vasen locator oikean ohi tai toisinpäin. 80% ajasta Cubase kaatuu siihen paikkaan ja koko kone lakkaa vastaamasta täysin. Tuo ei ole edes kovin vaikea vahingossa tehdä biisin kanssa väsätessä.

En mää kyllä saanu Cubasea kaatumaan tolleen vaikka kuinka yritin?

...
"Vaikka olis miljoonan markan kaiku ja sinne syötetään paskaa, tuloksena on vain kaiutettua paskaa". (c) Tipi Tuovinen, 2002.
Torniojaws
26.10.2006 22:40:55

En mää kyllä saanu Cubasea kaatumaan tolleen vaikka kuinka yritin?

Ole onnellinen. Vaatiikohan tuo sitten VST-instrumentteja mukana projektissa, en ole ilman kokeillut.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
PepeAngst
27.10.2006 01:27:28
Katso asetuksista Control Room. Preview tulee sen läpi. Manuaalissa on tarkemmat tiedot.

Olen joko sokea tai jotain, mutta en yksinkertaisesti löydä asetuksista control roomia ja manuaalinkin olen käynyt läpi pari kertaa. Jos pikkaisen tarkemmat ohjeet saisi vielä. Kiitos avusta.
koopop
27.10.2006 10:00:34

Olen joko sokea tai jotain, mutta en yksinkertaisesti löydä asetuksista control roomia ja manuaalinkin olen käynyt läpi pari kertaa. Jos pikkaisen tarkemmat ohjeet saisi vielä. Kiitos avusta.

Sori. My bad. Cubasessa ei ollutkaan Control Roomia... Paitsi tässä uudessa nelosversiossa.

Mulla hukkuu klikki joskus Nuendon kanssa.. ja se oli aina sieltä CR:n puolelta asetuksissa.
"Your ears will tell you all you need to know about polarity or proper phase in sound. Tune in to your instincts..." -Bruce Swedien
blueroom
27.10.2006 12:17:20
Ihan vain näin sivuhuomiona, kyllä se Cubase on muutenkin äärimmäisen buginen ja hiukan keskeneräisen tuntoinen ohjelma ollut jo pitkän aikaa. Steinberg (ja kaikki käyttäjät) peräti tietää yhden äärimmäisen vakavan bugin, joka vie koneen sellaiseen lukkoon, ettei auta kuin rebootti. Eli kun biisi soi ja loop on päällä, laita locatorit väärinpäin eli vasen locator oikean ohi tai toisinpäin. 80% ajasta Cubase kaatuu siihen paikkaan ja koko kone lakkaa vastaamasta täysin. Tuo ei ole edes kovin vaikea vahingossa tehdä biisin kanssa väsätessä.

jos ajat auton päin puuta se usein hajoaa. oon käyttäny sx2.20:aa OSX 10.3.9:ssä nyt vuoden päivät, ja voin ylpeänä sanoa että kone on koko aikana kaatunut 3 kertaa. käytössä joka päivä. toisaalta mulla on lisensoitu versio enkä tee tuollaisia järjettömiä liikkeitä vaan keskityn työskentelyyn. eli jos haluatte vakaan cubasen unohtakaa H20 ja PC ;)
-
BotneLapio
27.10.2006 12:57:27
enkä tee tuollaisia järjettömiä liikkeitä vaan keskityn työskentelyyn. eli jos haluatte vakaan cubasen unohtakaa H20 ja PC ;)

"Steinberg (ja kaikki käyttäjät) peräti tietää yhden äärimmäisen vakavan bugin"

Ei kukaan mistään wareista puhunutkaan. Ja jos Steinberg tietää bugin, on se silloin LUULTAVASTI totta.

Ja selvästi kerrottiin myös, että tämä "järjetön liike" voi tulla vahingossa konfauksen lumoissa.
-=Botnee!!=-
Aki
27.10.2006 13:58:51

Valovuosiahan ne siinä tapauksessa on esim Digidesignia edellä... ;o)

tämä "järjetön liike" voi tulla vahingossa konfauksen lumoissa.
Eipä ole itelleni tullut koskaan vahingossa. Eikä tahalteenkaan, en oikein näe syytä kokeilla...
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
sami_sumea
27.10.2006 14:16:28

En pistäis päätäni pantiks mut mun mielestä toi bugi on korjattu jossain versiossa?

...
"Vaikka olis miljoonan markan kaiku ja sinne syötetään paskaa, tuloksena on vain kaiutettua paskaa". (c) Tipi Tuovinen, 2002.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)