Aihe: Audacity?
1
Kosketinsoittaja90
02.11.2006 19:35:03
Mulla on ongelma audacityn kanssa. Kun nauhoitan biisin syntikoista mono:na tietokoneen microfoni reiästä audacityllä. Kun olen sen tehnyt ja alan kuunnella biisiä, kuuluu semmosia ihmeellisiä WOU, WOU ääniä ja sitte se ääni kuuluu välillä kuin purkista ja välillä tovi hyvin.
Mulla oli N-track studio 3.3 välillä käytössä ja mulla kävi semmonen ajatus mielessä, että oisko niissä jotain yhteensopivuus ongelmaa, joten poistin ohjelman ja kokeilin uudestaan audacityä. Ongelma vain jatkui ja jatkui..
Sitte päätin tyhjentää Audacityn väliaikaiset musiikki tiedostot(music temporary files) ja sekään ei auttanut. No sitten tein tarkistuksen Ad- awarella ja ja koneelta löyty semmonen joku rekister track..vissin, no kummiski joku rekisteri virhe. No poistin sen ja ongelma vain jatkui. Sitte poistin koko audacityn ja latasin sen uudelleen koneelle ja ongelma jatkui taas. Audacity on ennen toiminut aivan hyvin, mutta ei enää.AIVAN USKOMATONTA!!
Tietääkö kukaan mikä on vikana?
Niin ja sanokaa joku Audacityn tapainen musiikin nauhoitusohjelma, että saan biisit digitaaliseen muotoon koneelle..
Tai toinen vaihtoehto on hommata midi-kaapeli, mutta tällä hetkellä ei ole mahdollisuuksia hommata sellaista!
Kiitos..
Rock, Rock...
Johann Onn
02.11.2006 19:53:29 (muokattu 02.11.2006 20:08:11)
Midi-kaapelissa kulkee vaan dataa, ei ääntä. Siten saat biisit koneelle mideiksi. Ehkä se N-Track käy siihen hommaan ?

...alan kuunnella biisiä, kuuluu semmosia ihmeellisiä WOU, WOU ääniä ja sitte se ääni kuuluu välillä kuin purkista ja välillä tovi hyvin.

Oletkos tsekannut, että audicity:n säädöt vastaa sitä mihin äänikortti pystyy ? Esim. "16 bit - 44 khz".

Mikä tiedostomuoto äänitetyillä raidoilla on siellä. Ehkä vahingossa on mennyt joku muu kuin "wav" päälle ? Niihin joihinkin tarvitaan koodekki tai muuten ne soi miten sattuu tai sitten ei soi ollenkaan.

Joitain muitakin säätöjä oli. Ulkoa ei muista ja hankala tsekata, kun softa toisessa koneessa, tää kone kun on "audiovapaa".

Parempi siis koittaa laittaa perussäädöt (= default) takaisin.

Joku harvinainen "yhdessä koneessä miljoonasta" bugi ei oo koskaan mahdoton ongelmanlähde.

...nauhoitan biisin syntikoista mono:na tietokoneen microfoni reiästä...

Eikös Line-In olis parempi vaihtoehto ? Jos siis sellainen löytyy.

Toinen vaihtoehto on ladata esimerkiksi:

http://www.kreatives.org/kristal/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)