kitaraontahtoni 30.10.2006 21:58:07 | |
---|
Eli kun avaa oman tietokoneen ja napsauttaa kiintolevyn kuvakette (E: C:) niin levy ei aukea normaalisti vaan windows suorittaa find -komennon ja etsintä ikkuna aukeaa. Kiintolevyn sisälle kuitenkin pääsee resurssienhallinnasta ja kaikki sen sisällä olevat tiedostot toimivat normaalisti. Olen katsonut myös kansion asetukset --> tiedostotyypit --> kiintolevyt ja lisä-asetukset, siellä on pelkästään find komento. Viisammaat auttakaa! Love me fender kalamies#49 >-)))> |
Canttori 30.10.2006 23:10:23 | |
---|
Eli kun avaa oman tietokoneen ja napsauttaa kiintolevyn kuvakette (E: C:) niin levy ei aukea normaalisti vaan windows suorittaa find -komennon ja etsintä ikkuna aukeaa. Kiintolevyn sisälle kuitenkin pääsee resurssienhallinnasta ja kaikki sen sisällä olevat tiedostot toimivat normaalisti. Olen katsonut myös kansion asetukset --> tiedostotyypit --> kiintolevyt ja lisä-asetukset, siellä on pelkästään find komento. Viisammaat auttakaa! Olipa omituinen :). Tein siis koneeseeni saman ongelman kuin sulla, eli valitsin findin sieltä tiedostotyyppien kiintolevyosiosta vakioksi. Eroon tästä pääsee sillä, että meet sinne tiedostotyypit ja kiintolevy ja ne lisäasetukset? (advanced) ja sinne lisäät uuden ja laitat sille nimeksi vaikka sen minkä haluat (vaikka se explore suomeksi) ja valitset suorittajaksi windows-kansiosta explorer.exe:n. Ja tämä siis defaultiksi eli mikä onkaan suomeksi (siis siinä samassa rivissä missä on uusi, muokkaa ja poista). |
_mane 30.10.2006 23:51:37 | |
---|
Tempo on vain nopeuden muoto. |
kitaraontahtoni 31.10.2006 19:27:21 | |
---|
Olipa omituinen :). Tein siis koneeseeni saman ongelman kuin sulla, eli valitsin findin sieltä tiedostotyyppien kiintolevyosiosta vakioksi. Eroon tästä pääsee sillä, että meet sinne tiedostotyypit ja kiintolevy ja ne lisäasetukset? (advanced) ja sinne lisäät uuden ja laitat sille nimeksi vaikka sen minkä haluat (vaikka se explore suomeksi) ja valitset suorittajaksi windows-kansiosta explorer.exe:n. Ja tämä siis defaultiksi eli mikä onkaan suomeksi (siis siinä samassa rivissä missä on uusi, muokkaa ja poista). + Kiitos, apu oli suuri :) Love me fender kalamies#49 >-)))> |
kitaraontahtoni 31.10.2006 20:57:59 | |
---|
+ Kiitos, apu oli suuri :) Ja jos joku tarvitsee joskus samassa ongelmassa niin: http://windowsxp.mvps.org/reg/XP_drive_fix.reg Kopio tiedot notepadiin ja tallentaa sen työpöydälle nimellä: XP_drive_fix.reg (tiedoston tyyppi: kaikki tiedostot) avaa XP_drive_fix.reg:in työpöydältä ja painaa kyllä. Tsädääm, toimii täydellisesti. Love me fender kalamies#49 >-)))> |
Timo JM 31.10.2006 21:44:08 | |
---|
Kiinnostaisi tietää miten tää ongelma ilmestyi? Tuliko ihan yllärinä vai teitkö jotain? ...siis mun mielestä. |
Canttori 01.11.2006 15:35:55 | |
---|
Kiinnostaisi tietää miten tää ongelma ilmestyi? Tuliko ihan yllärinä vai teitkö jotain? Avuliaan auttajana tein tämän ongelman koneelle ja huomasin, että tämä on aika helppoa, sillä vakiona tuolla kiintolevyn tiedostotyypissä on vaihtoehtona vain find eikä siis listasta voi enää kerran härvättyään valita sitä alkuperäistä tapaa. |
Janus 01.11.2006 16:53:18 | |
---|
Kiitos myös mun puolesta, itsekin onnistuin puoli vuotta sitten härväämään omaan XP:heni vahingossa tuon find-komennon oletukseksi. En jaksanut ryhtyä edes selvittämään sen "korjaamista", vaan aloin käyttää suosiolla Resurssienhallintaa jne. |
kitaraontahtoni 01.11.2006 22:35:54 (muokattu 01.11.2006 22:38:01) | |
---|
Kiinnostaisi tietää miten tää ongelma ilmestyi? Tuliko ihan yllärinä vai teitkö jotain? No siis vahingossa varmaankin sähläsin, ja unohdin että olin tehny jotain, ja sitten yllärinä tipahti etsintäruutu. En siis muista räplänneeni, voi olla että joku virus tai jokin haittaohjelma saanut aikaan. Luultavasti kuitenkin itse mokannut. E:typo and asiavirhe Love me fender kalamies#49 >-)))> |
kitaraontahtoni 01.11.2006 22:36:52 | |
---|
Kiitos myös mun puolesta, itsekin onnistuin puoli vuotta sitten härväämään omaan XP:heni vahingossa tuon find-komennon oletukseksi. En jaksanut ryhtyä edes selvittämään sen "korjaamista", vaan aloin käyttää suosiolla Resurssienhallintaa jne. Silkkaa kiinnostustani, käytitkö tuota xp_drive_fix:iä vaiko kenties Canttorin neuvoa? Love me fender kalamies#49 >-)))> |
Janus 02.11.2006 00:02:03 | |
---|
Silkkaa kiinnostustani, käytitkö tuota xp_drive_fix:iä vaiko kenties Canttorin neuvoa? En ole vielä käyttänyt kumpaakaan, koska olen viikon verran ulkomailla pois oman koneen äärestä. Pitää stedata, kun pääsen kotiin, voin sit raportoida tänne. |
kitaraontahtoni 02.11.2006 16:40:42 | |
---|
En ole vielä käyttänyt kumpaakaan, koska olen viikon verran ulkomailla pois oman koneen äärestä. Pitää stedata, kun pääsen kotiin, voin sit raportoida tänne. Ahaa, ok. No raportoipa sitten :) Love me fender kalamies#49 >-)))> |