Timo JM 28.10.2006 18:18:42 | |
---|
Mulla on jo hieman vanhemman polven kotelo mitä olen päivitellyt sisuksien osalta. Nyt tää vanha boxi on muuttunut musikaaliseksi ja alkanut resonoimaan välillä niin, että soi kuin vaimeasti kaukaa kuuluva laivansireeni. Jos kosketan kotelon kylkeä kädellä ääni loppuu. Samalla kuitenkin tietsikan asentokin muuttuu hitusen joten en ole aivan varma mistä ääni syntyy. Olisiko kenelläkään jotain niksipirkka tyyppistä ratkaisua "sumusireenin" sammuttamiseen? Uutta koteloa en viitsisi vielä hankkia koska sisukset on poweria myöten melko uusia. ...siis mun mielestä. |
Antti1 28.10.2006 18:27:56 | |
---|
Kiristä jonkun liinan kanssa se kotelo kireäksi. :) Onko toi pärinä siis alkanut jonkun päivityksen jälkeen, vai muuten vain? Saattaahan joku kovo vaikka aiheuttaa tuon ja siihen auttaa kumilankaviritykset. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
poppamies 28.10.2006 18:30:47 | |
---|
Itsellä on sellainen kotelo mistä molemmat sivut lähtee irti. Teippasin ohuen , muutaman millin vaahtomuovin molempiin sivupelteihin ihan äänieristykseksi. Kuvittelisin että se myös vaimentaisi mahdollisia resonansseja. |
dewil 28.10.2006 18:32:38 | |
---|
Lisää massaa. Teippaat vaikka jääkiekot tms. kylkeen. Bitumimatto sisäpuolelle, on kans wanha hyvä kikka, joka vaimentaa ääntä mutenkin. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Timo JM 28.10.2006 19:23:02 (muokattu 28.10.2006 19:24:51) | |
---|
Onko toi pärinä siis alkanut jonkun päivityksen jälkeen, vai muuten vain? Saattaahan joku kovo vaikka aiheuttaa tuon ja siihen auttaa kumilankaviritykset. Jep, sumusireenit lähti soimaan pikkuhiljaa kesän jälkeen. Saattaapa olla hyvinkin kovis mikä sen aiheuttaa. Eli mitä tarkoitit kumilankavirityksillä? Bitumimatto sisäpuolelle, on kans wanha hyvä kikka, joka vaimentaa ääntä mutenkin. Mistähän tuota saa ja onko hintavaa, entä tarvitseeko jotain erityisliimaa? Mulla on kone jatkuvasti aamusta iltaan päällä ja voi hyvinkin olla, että jatkuva lämpö ja eri laitteiden aiheuttamat pienet tärinät on saaneet paikat vähän löystymään. ...siis mun mielestä. |
Antti1 28.10.2006 19:29:58 | |
---|
Eli mitä tarkoitit kumilankavirityksillä? Siis ripustaisit kovot kelluviksi kumilankojen avulla. Mistähän tuota saa ja onko hintavaa, entä tarvitseeko jotain erityisliimaa? Ei se kovin kallista ole, sitä saa vaikka ihan Biltemasta. Ainakin joskus vuosia sitten on saanut. Ei tarvitse mitään kontaktiliimaa kummempaa muistaakseni. Kyllähän siihen voi käyttää niitä bitumiliimoja, kumiliimaa, tai mitä nyt haluaakaan. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
Timo JM 28.10.2006 19:38:28 | |
---|
Siis ripustaisit kovot kelluviksi kumilankojen avulla. Hmm, mä muistelen nähneeni joskus jotain valmiita kumivaimennusjuttuja koviksiin? Kyllähän siihen voi käyttää niitä bitumiliimoja, kumiliimaa, tai mitä nyt haluaakaan. Varmaan joku tulenarka olis hyvä ;-) ...siis mun mielestä. |
masterhat 28.10.2006 19:49:21 | |
---|
bitumimattoa löytyy myös ainakin teollisuus etolasta. löytyy sellaista missä on liimapinta ja ei ole kauhean kallista, riippuu tietysti paksuudesta Head like a hole |
askomiko 28.10.2006 20:23:13 | |
---|
Laitoin joskus ajat sitten omaani kylkilevyt bitumilla kans. Ei rämise. Miten lie vaikuttaa lämpötiloihin, aiemmin kotelon kyljet oli kokeillessa viileitä, bitumien kanssa lämpimiä. Eli bitumin kanssa kotelo säteilee lämmöt paremmin ulos? En tiä. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Soolokitaristi 28.10.2006 22:43:54 | |
---|
Itselläni on ihan halpisviritelmät eli retkeilymakuualustaa kaikissa väleissä ja kotelon kyljissä sekä etulevyn sisäpuolella. Lisäksi useissa väleissä on roudausteippiä. |
Timo JM 28.10.2006 23:45:12 | |
---|
Itselläni on ihan halpisviritelmät eli retkeilymakuualustaa kaikissa väleissä ja kotelon kyljissä sekä etulevyn sisäpuolella. Lisäksi useissa väleissä on roudausteippiä. Huh, kuinkahan turvallinen mahtaa olla. Mulla muutama vuosi sitten kirjaimellisesti kärähti virtalähde ja koneen takaa alkoi puskea savua kuin pakoputkesta. Onneksi olin kotona sammuttamassa toosan. ...siis mun mielestä. |
Hessu87 29.10.2006 12:04:08 | |
---|
Ostin juuri bitumimattoa 2 levyä(40cmx50cm) hintaan 14€.. Autotarvikeliikkeestä -Moi, mä oon Henkka!- |
Timo JM 29.10.2006 12:06:25 | |
---|
Ostin juuri bitumimattoa 2 levyä(40cmx50cm) hintaan 14€.. Autotarvikeliikkeestä Oliko liima itsessään? ...siis mun mielestä. |
askomiko 29.10.2006 12:57:53 | |
---|
On. Eihän niillä muute mitää tee. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
CryptoFib 29.10.2006 13:24:36 | |
---|
joo, retkipatja on hyvä. Sitä pohjalle ja bitumia kaikkialle muualle, mutta ei emon alle. Bitumi emon alla pistää ilmankierron aika tiukalle. jimm's pc storessa oli semmosia kumijuttuja kovojen kiinnitykseen, eikä maksanu hulluja. En tiiä sitte miten toimii. Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua. |
Verig 30.10.2006 15:43:15 (muokattu 30.10.2006 15:45:00) | |
---|
Huh, kuinkahan turvallinen mahtaa olla. Mulla muutama vuosi sitten kirjaimellisesti kärähti virtalähde ja koneen takaa alkoi puskea savua kuin pakoputkesta. Onneksi olin kotona sammuttamassa toosan. Silloin kun virtalähde kirjaimellisesti syttyy tuleen, niin se on aika paska nakki oli vuorannut kotelonsa tai ei... Itsellä on myös retkipatjaa ja jesaria ja hyvin toimii. Saa muutenkin hiljaisesta koneesta ne viimeisetkin surinat pois. Sitten taas jos vuoraa äänekkään koneen, niin hyöty ei välttämättä ole niin suuri kuin voisi luulla ellei sitten onnistu vuorauksella tappamaan resonointeja kaikkialta. Myöskään suihkuturbiinia muistuttavan prossu/näytönohjain/piirisarja -jäähyn ääntä ei saa vuoraamalla katoamaan. Kiintolevyt on eristetty kumiprikoilla ja se auttaa ihan hyvin. Toisaalta taas jos kyseessä on vanha mahdollisimman ohuesta pellistä taiteltu linnunpönttö, niin teho ei välttämättä ole järin suuri, koska koko kiintolevyjen kiinnitysraami säteilee resonoinnin koteloon. Kannattaa myös huomata että huonosti kiinni oleva tuuletin voi pitää aivan uskomattoman hirveää ääntä (ja juurikin niin, että kun koneeseen vähän koskee, niin se lakkaa, ainakin hetkeksi). Vaikka tuulettimen ääntä sellaisenaan ei korvin enää kuulisi, niin huonolla kiinnityksellä sen kuulee vielä kahden metrin päästä selvästi. Kannattaa hommata sellaisia kumitutteja, jotka on tuulettimille tarkoitettu tai sitten jos ei huvita sijoittaa, niin paksu kumilanka on myös hyvää tavaraa - käytän itse toisessa 120mm potkurissa kun tattien asennus ei järkevällä vaivalla onnistu. Asennus simppeli, venyttää vain kumilangan kiinnitysruuvien ulkopuolelle ja kiristää. Vähän parempien propellien mukana alkaa nykyään tulemaan tutit jo vakiona. |
Klezberg 30.10.2006 21:24:10 | |
---|
Huh, kuinkahan turvallinen mahtaa olla. Mulla muutama vuosi sitten kirjaimellisesti kärähti virtalähde ja koneen takaa alkoi puskea savua kuin pakoputkesta. Onneksi olin kotona sammuttamassa toosan. Siis syttyikö tuleen vai tuliko savua vaan? Siinä on kuitenkin ero. Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají |
Abgrund 31.10.2006 11:56:31 | |
---|
Pistetään tämä juttu nyt tähän threadiin, koska kuitenkin tarpeeksi läheltä menee. Kovoni pitää jatkuvasti ns. latausääniä, vaikka mikään ohjelma ei olisi päällä ja raksuttaa aivan helvetisti esim. silloin, kun automaattinen virustarkastus lähtee käyntiin. Mikäköhän tuossa on? Levyn eheytyksen olen tehnyt monesti ja mahdolliset haittaohjelmat poistelen säännöllisesti. Viruksiakaan ei ole. Pitäisikö tuohon nyt sitten soveltaa sitä kumilankaripustusta? Ärsyttää, kun ei pysty nukkumaan tietokoneen ollessa päällä. Ave imperator! Morituri te salutant! |
Verig 31.10.2006 15:08:26 (muokattu 31.10.2006 15:19:28) | |
---|
Kovoni pitää jatkuvasti ns. latausääniä, vaikka mikään ohjelma ei olisi päällä ja raksuttaa aivan helvetisti esim. silloin, kun automaattinen virustarkastus lähtee käyntiin. Mikäköhän tuossa on? Sulla voi muutenkin olla päällä jotain ohjelmia, jotka skannaavat levyä koko ajan. Esim. ajonaikainen virus- ja spywaretutka. Kannattaa vähän katsella mitä ylimääräistä siellä pyörii. Jos ei wareta koko aikaa (huonosti) ja pyöri epäilyttävillä sivuilla latailemassa mitä sattuu, niin ei niitä viruksia oikeasti tule, eli automaattisen tarkistuksen hyöty on vähän niin ja näin. Itse en käytä, osaltaan juuri siitä syystä ettei kiinnosta kone, joka surrailee koko ajan jotain omiaan. Levyn eheytyksen olen tehnyt monesti ja mahdolliset haittaohjelmat poistelen säännöllisesti. Eheytys ei liity asiaan. Haittaohjelmatkin vain siinä tapauksessa että saat jonkun troijalaisen, joka penkoo kiintolevyäsi, mutta sekin hyvin epätodennäköistä, kun olet kerran skannaillut ahkerasti. Sinulla vain lienee äänekäs levy. Merkki ja malli? Esim. Oma Maxtor Diamond Maxini ääni on melkoisen rouhea verrattuna hiiren hiljaiseen Samsung Spinpointtiin. Vai onko se alkanut äännellä enemmän vasta viime aikoina? Jos näin niin se voi olla merkki siitä että kovo alkaa mennä paskaksi. Onko esiintynyt outoja hidasteluja tai suoranaista jumahtamista? |
Verig 31.10.2006 15:17:17 | |
---|
Silloin kun kysymys on enemmän kiintolevyn perusäänestä, eikä kotelon resonoinnista, niin asiaan ei kunnolla auta kuin tällainen: Drive-A-Way http://www.jimmspc-store.fi/index.p … 11&subgroup=11107&classid=3 Tai sitten uusi järeämpi koppa, jossa on kunnolliset kiinnitykset kovoille ja ehkäpä pehmustettakin. Ääni ei katoa, mutta jämäkkä kotelorakenne yleensä muuttaa melun luonteeltaan paljon siedettävämmäksi. Sitäkin voi harkita, koska tuo D-A-W ei todellakaan ole halpa... Toinen juttu mikä saattaa auttaa on kiintolevyn hiljennykseen tarkoitettu ohjelma. Valmistajan sivuilta saattaa löytyä. Itse en kylläkään tuohon lähtisi, koska se myös hidastaa levyä. |