Aihe: EMU 1202m
1
HermanniHiiri
09.11.2006 09:27:44
En tahdo millään löytää äänikortista headphone inputtii mistään. Tähän asti olen vain tökännyt adapterin toiseen line in reikään äänikortista ja kuulokkeet sitten siihen, mutta tällä tavalla saan äänen kuulumaan vain oikealta/vasemmalta riippuen kumpaan inniin kuulokkeet tökkään.

Anteeksi, jos kysymys on tyhmä, mutta niin olen minäkin valitettavasti.
juha_p
09.11.2006 09:44:01 (muokattu 09.11.2006 09:45:04)
En tahdo millään löytää äänikortista headphone inputtii mistään. Tähän asti olen vain tökännyt adapterin toiseen line in reikään äänikortista ja kuulokkeet sitten siihen, mutta tällä tavalla saan äänen kuulumaan vain oikealta/vasemmalta riippuen kumpaan inniin kuulokkeet tökkään.

Anteeksi, jos kysymys on tyhmä, mutta niin olen minäkin valitettavasti.

1212M kortissa ei taida olla kuin 2 analogista mono kanavaa ulostulolle joten, tarvitset lienee (vähintään) adapterin jotta voit kytkeä stereo kuulokkeet (normaalisti 1212m kortin kanssa käytetään erillistä kuulokevahvistinta jotta signaalitaso saadaan riittävän vahvaksi).

t. Juha
superfly
09.11.2006 11:43:07
1212m -kortissa ei ole kuulokkeille liitäntää lainkaan.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Synnyttäjä
09.11.2006 12:22:05

Jos sulla on integroitu äänikortti koneen emossa kiinni, niin voit käyttää sitä kuulokkeilla kuunnellessas. Ulostulo pitää tietty valita sen mukaan. Missä tarkoituksessa noita luureja käytät?
!
HermanniHiiri
09.11.2006 15:40:30 (muokattu 09.11.2006 15:44:38)
Jos sulla on integroitu äänikortti koneen emossa kiinni, niin voit käyttää sitä kuulokkeilla kuunnellessas. Ulostulo pitää tietty valita sen mukaan. Missä tarkoituksessa noita luureja käytät?

Jostain syystä kun asensin ton Emun tuo integroitu äänikortti ei enää toiminut. Koitin poistaa ajurit ja asentaa uudestaan, mutta nyt se ei enää edes suostu asentamaan noita ajureita. Sanoo vaan, että minulla ei oo mukamas sitä äänikorttia koneessa vaikka siellähän se seisoo Emun kanssa.

Vielä lisä kysmys tähän, kun kaverilta löytyy joku behkun nelipaikkanen halppis mikseri, mitä käytettäisiin äänittämisessä, niin mistä mihin noi johdot pitää vetää? Mikseristä äänikorttiin näin alustavasti, mutta enempää en sitten tiedäkkään.

Edit: Niin ja luureja käytän ihan yleisesti, kun kuuntelen musiikkia kattelen jotain leffoja jne. Stereoita on tarkoitus alkaa sitten käyttää kun joskus kaverin kanssa ymmättertään miten tää äänikortti+mikseri hässäkkä pelaa ja päästään nauhottaa.
juha_p
09.11.2006 15:48:42
Toiset emot poistaa integroidun äänipiirin automaattisesti käytöstä mikäli systeemi havaitsee toisen kortin asennetuksi. Voit mahdollisesti asettaa tämän BIOS:issa AC97 - Disable/Auto/Enable (missä Auto -asetus poistaa kodekin, mikäli löytyy toinen).

t. Juha
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)