Aihe: Hyvä rumpusofta?
1 2 3
GoingNowhere
16.08.2006 19:22:50 (muokattu 16.08.2006 19:23:11)

Kertookaa joku minkälaisen rumpusoftan hankkisin? Tällä hetkellä teen rummut biiseihin Reasonilla mutta haluaisin niistä oikeamman ja paremman kuuloiset.
Rock'n'Roll can never die, so keep on rockin' in the free world!
t-termiitti
16.08.2006 19:47:14 (muokattu 16.08.2006 20:09:14)

Käytitkö hakua?

http://johtaja.ath.cx/mnethaku/sear … u&c=33&dest=subject#results

rumpuosastolta:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=69795

kitarat:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=58414

google:
http://www.google.fi/search?hs=f7N& … ftware+drum+&btnG=Hae&meta=

Edit:
Kertookaa joku minkälaisen rumpusoftan hankkisin?

Se voi olla vaikeaa, jos et kerro tuon enempää siitä, mitä haluat ohjelmalla tehdä ja kuinka paljon haluat ohjelmasta maksaa.

Tällä hetkellä teen rummut biiseihin Reasonilla

Mikä vika Reasonissa on?

mutta haluaisin niistä oikeamman ja paremman kuuloiset.

Ja se tarkoittaa mitä...? Minusta se kuulostaa ihan _oikealta_ rumpukoneelta (ainakin softasellaiselta) ja hyvältä, kunhan laittaa hyvät sämplet ja rakentaa mieleisensä loopit...? Eikös se ole makuasia...

Edit2:
Näköjään sulla on reasonin lisäksi vielä cubasekin - sitä ohjelmaa en tunne henk.koht. lainkaan - mutta eikös nuo saa rewirella yhteen ja muutenkin - eikös tuollaiselle kompolla ole mahdollista tehdä vaikka mitä jännää...
Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle.
LaXu
16.08.2006 20:43:40
Kokeile EZDrummeria. Samoilta tekijöiltä kuin Drumkit From Hell, mutta halvempi ja helppokäyttöisempi, eikä syö aivan tolkuttomasti tilaa, toisin kuin Drumkit From Hell Superior.

http://www.ezdrummer.com

Tuo on minusta varsin helppokäyttöinen, mukana kun tulee myös liuta valmiita peruskomppeja (MIDI-datana, ei äänilooppeina) joista rakennella biittiä. Reasonia käytän itsekin enkä ole oikein tyytyväinen sen rumpusoundeihin.
GoingNowhere
16.08.2006 22:15:04

Kokeile EZDrummeria. Samoilta tekijöiltä kuin Drumkit From Hell, mutta halvempi ja helppokäyttöisempi, eikä syö aivan tolkuttomasti tilaa, toisin kuin Drumkit From Hell Superior.

Tuo on minusta varsin helppokäyttöinen, mukana kun tulee myös liuta valmiita peruskomppeja (MIDI-datana, ei äänilooppeina) joista rakennella biittiä. Reasonia käytän itsekin enkä ole oikein tyytyväinen sen rumpusoundeihin.

tuopas vaikuttaa kyllä lupaavalta mitä nyt noita demoja kuuntelin! eikä hintakaan ole paha ollenkaan.
Rock'n'Roll can never die, so keep on rockin' in the free world!
superfly
06.09.2006 00:04:32

Jep, kävin kaupassa kokeilemassa tuota softaa ja kyllähän se hankintaan menee. Todella nopeasti sillä demorummut vääntää ja saundit olivat loistavat. Ihana!
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
masterhat
06.09.2006 03:29:16 (muokattu 06.09.2006 03:30:46)
mutta haluaisin niistä oikeamman ja paremman kuuloiset.

saat niistä juuri niin oikean kuuloiset, kuinka oikean kuuloisia sampleja viítsit käyttää. esimerkiksi käyt purkittamassa kannuja kunnon studiossa monilla eri variaatioilla jne. ja velocityllä pystyt hieman ruksailemaan dynamiikkaa.

paljos tuo drumkit from hell superior maksaa? ajattelin et vois hommata jos pelaa protoolisin slavena, rewiren kautta

Edit: kirotuks virheiktä
Tehotyttö95
Santtu_123
06.09.2006 09:27:57

paljos tuo drumkit from hell superior maksaa? ajattelin et vois hommata jos pelaa protoolisin slavena, rewiren kautta

Edit: kirotuks virheiktä

~225 ameriikan rahaa, siis dfhs.
Timo JM
06.09.2006 09:32:16

Mä olen testaillut paljon eri rumputyökaluja ja on pakko sanoa, että EZdrummer on ylivoimaisesti paras jos tärkeimpinä ominaisuuksina pidetään soundia ja helppokäyttöisyyttä.

Toki Superior ja vaikkapa Larry Sayer ovat kova sana mutta niiden kanssa saa myös säätää oikein olan takaa. Jos Superiorin mukana tulisi vastaavanlainen komppikirjasto kuin EZdrummerissa olis se paljon kovempi juttu.

BFD taas tuntuu äkkiseltään erinomaiselta mutta käytännössä siinä on paljon sellaista minkä kanssa menee hermot. Suurin ongelma siinä on, että mukana tulevat kompit eivät toimi suoraan eri setupeissa vaan aina joutuu tekemään pirusti ruuvaamista. Varsinkin haitsun toimivuus on siinä aivan per...stä.
...siis mun mielestä.
Atommic
07.09.2006 09:28:43
Mä olen testaillut paljon eri rumputyökaluja ja on pakko sanoa, että EZdrummer on ylivoimaisesti paras jos tärkeimpinä ominaisuuksina pidetään soundia ja helppokäyttöisyyttä.

Kuulostaa asialliselta softalta. Kertokaas kokeneemmat mitenkä homma käytännössä toimii, kun kotikoneelta löytyy Cubase sekä käyttäjältä marginaalisen vähän tietämystä midistä ja sekvenssereistä jne. Olen tähän asti Cubasen midieditorilla naputellut rumpukompit ja soittanut niitä mukana tulleella VST-plugarilla (LM-)?). Onko perusajatus sama vai kuinka?

Ja vielä, jos mulla on projektissa rummut jokseenkin tehtynä ja pitäisikin tempoa sekä ehkäpä rakennetta muuttaa niin onnistuuko EZdrummerin kanssa?

Kiitos!
Pitäiskö laittaa lisää delayta? Pitää!
Timo JM
07.09.2006 09:53:13 (muokattu 07.09.2006 09:57:43)

Olen tähän asti Cubasen midieditorilla naputellut rumpukompit ja soittanut niitä mukana tulleella VST-plugarilla (LM-)?). Onko perusajatus sama vai kuinka?

EZdrummerilla voit unohtaa kaikki naputtelut, ellet sitten halua muutella valmiita komppeja ja fillejä.

Ja vielä, jos mulla on projektissa rummut jokseenkin tehtynä ja pitäisikin tempoa sekä ehkäpä rakennetta muuttaa niin onnistuuko EZdrummerin kanssa?

Sehän onnistuu helposti kaikissa midihommissa. Perusasiat haltuun!

EDIT:
Ai sä oletkin näköjään hienon Ivalo bändin miehiä. Koskas teiltä kuullaan taas uutta matskua?
...siis mun mielestä.
Atommic
07.09.2006 11:10:01
EZdrummerilla voit unohtaa kaikki naputtelut, ellet sitten halua muutella valmiita komppeja ja fillejä.

Tuoteselosteen jne perusteella ymmärsin kyllä että sisältää valmiita komppeja jne. Lähinnä sekvensseritouhuille noviisina kiinnostaa tietää miten homma toimii. Tuleeko EZdrummer samaan tapaan "pluggariksi" vai kuinka.

Sehän onnistuu helposti kaikissa midihommissa. Perusasiat haltuun!

Juu tämän tiesin, mutta mitens siis kyseisen softan kanssa toimitaan?

Ai sä oletkin näköjään hienon Ivalo bändin miehiä. Koskas teiltä kuullaan taas uutta matskua?

Jeps! Kassellaan nyt, kesän aikana kertynyt aika paljon materiaalia jotka pitäisi vaan tallentaa.
Timo JM
07.09.2006 13:11:19

Lähinnä sekvensseritouhuille noviisina kiinnostaa tietää miten homma toimii. Tuleeko EZdrummer samaan tapaan "pluggariksi" vai kuinka.

EZdrummer on VSTi eli toimii samalla periaatteella kuin kaikki muutkin virtuaalisyntikat joita midiraidat soittaa. EZdrummerista kompit vain raahataan midiraidalle.
...siis mun mielestä.
Atommic
07.09.2006 13:19:50
EZdrummer on VSTi eli toimii samalla periaatteella kuin kaikki muutkin virtuaalisyntikat joita midiraidat soittaa. EZdrummerista kompit vain raahataan midiraidalle.

Ok, kiitos infosta! Sitten vaan keräämään pulloja että saa rahaa softaan :)
mhelin
07.09.2006 17:43:16 (muokattu 07.09.2006 17:46:12)
Tuossa EZD:ssä on DFHS:ään verrattuna se ero että EZD:n saundit ovat prosessoituja (EQ & kompressointi) ja DFHS:n eivät. Myöskin export (.WAV formaattiin) voidaan EDZ:ssä tehdä "normaalisti" kun taas DFHS:ssa se täytyy tehdä plugarin sisältä. MIDI-browseri toki helpottaa hommaa mutta ei ole välttämätön, saman asian ajaa vaikka Windowsin Explorer. Demoilussa EZD on näppärämpi mutta DFHS taas laadukkaampi ja monipuolisempi kokonaisuus. Jos EZD:hen ostaa niitä laajennoksia hintaa tulee melkoisesti. Noita MIDI tiedostoja myy/tekee esim. Groove Monkees.
Timo JM
07.09.2006 18:05:37

Tuossa EZD:ssä on DFHS:ään verrattuna se ero että EZD:n saundit ovat prosessoituja (EQ & kompressointi) ja DFHS:n eivät.

Tää on yleinen harha mikä pitää korjata. Sellaista rumpusamplekirjastoa ei olekkaan jossa ei olisi käytetty joitakin prosessointeja. Superiorissa on takuuvarmasti käytetty kompressointia ja limitointia ja melko varmasti myös ekvalisointia. Niiden käyttö on vain pyritty pitämään maltillisena niin, että soundi pysyisi mahdollisimman luonnollisena. Jos joku pystyy todistamaan tämän virheelliseksi niin lupaan syödä hatullisen pas...
...siis mun mielestä.
Naq
07.09.2006 18:45:22

Tää on yleinen harha mikä pitää korjata. Sellaista rumpusamplekirjastoa ei olekkaan jossa ei olisi käytetty joitakin prosessointeja. Superiorissa on takuuvarmasti käytetty kompressointia ja limitointia ja melko varmasti myös ekvalisointia. Niiden käyttö on vain pyritty pitämään maltillisena niin, että soundi pysyisi mahdollisimman luonnollisena. Jos joku pystyy todistamaan tämän virheelliseksi niin lupaan syödä hatullisen pas...

Suora lainaus Toontrackilta:

"recorded with the best mics from Royerlabs, Neumann, AudioTechnica, BeyerDynamics, Earthworks & Sennheiser through some of the best pre amps on the market without any pre or post processing of the sounds."

Myöskin export (.WAV formaattiin) voidaan EDZ:ssä tehdä "normaalisti" kun taas DFHS:ssa se täytyy tehdä plugarin sisältä.

Mä kyllä vedän ilman sitä DFHS:n "bounce" toimintoa. Ihan vaan exporttaan projektin wavina kun plugari on käynnissä. Teenkö jotenkin väärin?
Timo JM
07.09.2006 19:23:40

Suora lainaus Toontrackilta:

"recorded with the best mics from Royerlabs, Neumann, AudioTechnica, BeyerDynamics, Earthworks & Sennheiser through some of the best pre amps on the market without any pre or post processing of the sounds."

Ei pidä uskoa ihan kaikkea kirjaimellisesti. Jos sielä ei olis käytetty kompressointia ja limitointia kukaan ei suostuisi ostamaan sitä pakettia koska volataso olisi tosi alhainen. "Without any pre or post processing of the sounds" tarkoittaa luultavammin soundin muokkausta mitä en myöskään usko kovin helposti. Aina täytyy tehdä jotain, että kaikki soi kimpassa nätisti vaikka kuinka pyrittäisiin naturaaliin soundiin. Sitä paitsi jos kuuntelee niitä sampleja niin ei ne kyllä kuulosta lähellekään siltä miltä normaalisti studiossa äänitetty setti kuulostaa ilman mitään miksaustoimenpiteitä. Ainakin jos vertaan niihin tilanteisiin joissa olen itse ollut mukana. Superior vaan kuulostaa liian hyvältä.
...siis mun mielestä.
Naq
07.09.2006 19:26:33

Ei pidä uskoa ihan kaikkea kirjaimellisesti. Superior vaan kuulostaa liian hyvältä.

Jaahas. (: Mitenhän me saataisiin selvyys asiaan? En väitä tietäväni etteikö saundeille olisi tehty mitään, vaan asia kiinnostaa ihan vilpittömästi.
Timo JM
07.09.2006 19:57:17

Mitenhän me saataisiin selvyys asiaan?

Kokeile äänittää rumpuja itse :-)
...siis mun mielestä.
Starlia
07.09.2006 20:21:28
Mä olen käyttänyt pidemmän aikaa jo Reason Drum Kits 2 -refilliä. Ei pärjää DFHS:lle, mutta eipä tässä nyt mitään superhyvää studiota muutenkaan pyöritetä.

Tästä voi kuunnella, miltä mun korviini OK -tasoa olevat rummut ovat RDK2:lla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)