Kemppilä 06.07.2006 14:40:53 | |
---|
Elikkä kyseisestä softasta kaipailisin vähän mielipiteitä. Tuo riittäisi noin speksien perusteella mun käyttöön. Cubasea kokeilin ja ei oikein ollut minun mieleen ja tuo sonarin demoversio miellytti heti ensikokeilulla. Olisko kenelläkään sanoa mitään hyvää/pahaa tuosta softasta noin käytännön perusteella? "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia
Röytö = Emotion
Pojat, te ootte lähteny väärään tanssiin! |
mr_m 08.07.2006 21:21:09 | |
---|
Terve, itse olen käyttänyt Sonarin LE versiota ja Music Creatoria ennen kuin siirryin Sonar 5 Producer Editioniin. Noissa kaikissa tuntuu olevan sama logiikka ja menut ja yleinen visuaalinen ilme on varsin sama. Verrattuna muutamiin muihin kokeilemiini musasoftiin, Sonar on tuntunut alusta asti sopivan minun käyttötyyliin. Itselläni ei ole kokemusta Home Studiosta, mutta uskon sen olevan samaa kamaa muiden Cakewalk-tuotteiden kanssa. Jos sen ominaisuudet riittävät, niin siitä vaan softaa hankkimaan. Eikä maksa kovin paljoa. M. |
drlecter 08.07.2006 22:07:57 (muokattu 08.07.2006 22:08:10) | |
---|
Hokasin justiinsa, että ollen käyttänyt cakewalkin tuotteita Cakewalk 7:sta asti. Cubasea joskus testasin mutta ei päässyt jyvälle. Mikä softa olisi mahdollisimman lähellä Sonaria käyttettävyydeltään? |
Kemppilä 09.11.2006 13:46:54 | |
---|
Hyvältä tuntui ko. softa aluksi, mutta nyt alkaa bugit kyrsimään. Jostain syystä softa ei tallena eq:jen asetuksia. On melkos bittumainen. Yllättäen ilmennyt tuommonen ongelma. Hieman kyrsi, kun tänään rupesin korjailemaan demon miksailuja, ja kaikki eq:t vitullaan. Onneks oli presetteinä suurinpiirtein kaikki. Toinen ihmeellisyys on, että siinä "päänäkymässä", vasemmassa laidassa oleva channel strippi ei toimi. Ei reagoi mitenkään mihinkään. Kätevä ominaisuus olisi jos toimisi. Kolmas fiba ilmeni rumpuja äänittäessä. Yllättäen softa alkoi tuuttaamaan vain epämääräistä rutinaa ja vinkumista. Ilmeisisti joku bugi audioenginessä tai jossakin. Vika korjaantui onneksi tekemällä uuden projektin ja siirtämällä raidat sinne. Rumpuja äänittäessä ihmeellsesti täyttyi myös yksi kovoasemista, mille softa oli asennetuna. Nauhoitukset menivät kiltisti toiselle kovolle, mutta joku söi kaiken tilan softakovolta. Tämä tuntui korjaantuvan windowsin ja sonarin uudelleenasennuksella. Aikaisemmin käytin Magixin music studiota, eikä sen kanssa ollut mitään ongelmia. Kaikki toimi kuin elokuvissa. Sonariin vaihdoin joidenkin uusien ominaisuuksien takia, mutta paskan möivät. Latenssejakaan en ole saanut kuriin. Bändin demo pitäs vielä saada jotenkin tehtyä loppuun tuolla, sitten täytyy ruveta investoimaan jotain uutta. Että tämmöstä tälläkertaa. Mites muilla softan omistajilla? Onko ollut ongelmia? "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia |
Cathi777 10.11.2006 17:08:27 | |
---|
Että tämmöstä tälläkertaa. Mites muilla softan omistajilla? Onko ollut ongelmia? Ei ole kyllä tähän mennessä mitäänä ongelmia ilmennyt, tosin olen käyttänyt ohjelmaa vasta 3kk. Todella tyytyväinen olen ohjelmaan ollut ja ainakin omin tarpeisiini se on ollut täysin riittävä. Ja täytyy sanoa, että hintalaatusuhde on ainakin kovasti kohdallaan tässä ohjelmassa. Itse olen mieltynyt eniten Sonariin näistä ohjelmista, vaikka kaikki muutkin on tullut läpi kokeiltua, mutta Sonarissa onnistuu kaikki toiminnot muita näppärämmin. Only pop music can break my heart... |
Cathi777 10.11.2006 17:09:44 | |
---|
Hokasin justiinsa, että ollen käyttänyt cakewalkin tuotteita Cakewalk 7:sta asti. Cubasea joskus testasin mutta ei päässyt jyvälle. Mikä softa olisi mahdollisimman lähellä Sonaria käyttettävyydeltään? No mitä sillä on merkitystä sillä on jos kerta tuo ohjelma on ollut itsellesi toimivin niin miksi pitäisi ruveta vaihtamaan? Ja kyllähän nuo kaikki yleensä aika paljon toisistaan poikkeaa. Only pop music can break my heart... |
Verig 11.11.2006 20:55:37 | |
---|
Kemppilä: Oletko katsonut valmistajan sivuilta ja foorumeilta tunnettuja epäyhteensopivuuksia laitteiston ja muiden softien suhteen? Kuvauksesi kuulostaa jo aika yliampuvalta kun ajattelee kuinka pitkään softaa on jo kehitetty ja myyty. |
Kemppilä 11.11.2006 21:16:09 | |
---|
Kemppilä: Oletko katsonut valmistajan sivuilta ja foorumeilta tunnettuja epäyhteensopivuuksia laitteiston ja muiden softien suhteen? Kuvauksesi kuulostaa jo aika yliampuvalta kun ajattelee kuinka pitkään softaa on jo kehitetty ja myyty. On tullu koluttua nettiä läpi ongelmien tiimoilta, mutta en oo löytäny ratkaisuja. Itseänikin ihmetyttää juuri nuo käsittämättömät ongelmat ja olen vahvasti sitä mieltä että kone ei joltain osin ole yhteensopiva tuon sonarin kanssa. Tuon Channel stripin sain tuossa toimimaan uudelleenasennuksella. Tuo eq:jen tallennus on tällähetkellä ainoa mikä häiritsee merkittävästi. "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia |
Jouni Antero 12.11.2006 03:08:55 | |
---|
Todella outoa - mulla Sonar (joskin vanha, vanha - eli 2,2) on toiminut täysin varmasti...kuin traktori. Joskin kunhan asensin koneelle vain käyttiksen ja audio-softat. Ei kai sinulla ole koneella jotain muuta roskaa tai sen perillisiä (esim et ole formatoinut koko konetta ja asentanut käyttistä pelkkien äänisoftien kera - yksi ainoa peli voi tehdä ääniasetuksista helvettiä...). |
Kemppilä 12.11.2006 15:02:54 | |
---|
Koneella ei ole windowsin lisäks muuta kun äänisoftat. Mäkkiin ja pro toollssiin siirtyminen on tässä edessä, että niiltäosin jää tuo demo viimeseks rojektiks tuolla sonarilla. "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia |