Vaivaan teitä äänityspulmillani vielä vähän. :-) Eli hommasin perjantaina tuon Toneportin ja sain Gearboxin hienosti pelittämään, äänittelin Audacitylla noita mallinnoksia käyttäen sooloskabaankin. Valmiina tullut Live-äänitys/mikäliesofta tuntuu olevan varsin -öh- epäselvä, joten mielelläni unohtaisin koko ohjelman. Nyt siis kysynkin, kuinka äänittää Toneportilla ilman Gearboxia? Mikillä sain vahvistinta äänitettyä ottamalla Gearboxista mikkietuastemallinnokset, mutta homma ei toiminut niinkuin olisin halunnut. Mitäs pitäisi lähteä säätämään? http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
Ei sitä Toneportin mukana tullutta sekvensserisoftaa (Livelite tms.) tarvii käyttää. Mulla esim. on Toneport ja Cubase, enkä asentanut muita softia Toneportista kuin sen Gearboxin jonka Toneport tarttee toimiakseen. Mä oon äänittänyt Toneportilla näin: Kitarat: Yleensä olen käyttänyt vahvistinmallinnoksia (Plexi-Marsun mallinnos on mun mielestä erinomainen, JCM-800 huono, muita en oo paljon kokeillut) jonka jälkeen signaali menee Cubaseen. Toinen vaihtoehto on laittaa vahvistimesta "virta pois" (Gearbixissa on virtakytkin josta vahvistin hiljenee, älä kumminkaan sulje ohjelmaa, silloin sisääntulo ei toimi), eli silloin Cubaseen menee pelkkää kitaran signaalia. Kitararaitaan olen sitten laittanut plugariksi kitaravahvistimen. (Toneportin mallinnoksia ei valitettavasti voi tässä käyttää) Laulut: Sama periaat, joko esivahvistinmallinnos päällä taikka sitten virta pois. Kotidemoissa noi mallinnukset on aivan loistavia, pääsee miksailuissa vähemmällä. |
Vaivaan teitä äänityspulmillani vielä vähän. :-) Mitäs pitäisi lähteä säätämään? Audacitystä valitset nauhoituskohteeksi sen ylimmäisen, mic gainia riittävästi. Sample ratet saattaa olla ketuillaan ja nauhotukset tulee tuplanopeudella, asetuksia vaan renkkaamaan. Toinen vaihtoehto on Gearboxista ottaa kaikki mallinnokset pois päältä, noin sinne saa kaikuja ja muita halutessaan mukaan. Eli Ampiksi valitset no amp. |