Aihe: ongelma - M-Audio fast track interface
1
sasu1
06.12.2006 13:02:15
näin aluks täytyy tunnustaa, että olen äänitysasioissa täysi noviisi. Kitaraa on kuitenkin tullut soiteltua parikymmentä vuotta ja uuden kannettavan hankittuani ajattelin äänitellä sillä himassa jotain kitarajuttuja. Latasin netistä Kristal softan ja hankin M-Audion fast track interfacen. Latasin koneelle paketin mukana tulleet ajurit. Törmäsin seuraaviin ongelmiin.

1. Interfacen kuulokeliitännästä kuuluu vain kulloinkin soitettava raita livenä, eli jos olen äänittänyt yhden raidan ja avaan toisen, niin interfacen kautta en tätä ensimmäistä raitaa enää saa kuuluviin. Yllättäen se kyllä kuuluu PC:n kuulokeliitännästä.. Myöskään äänitetyn raidan kuuntelu ei toimi interfacen kautta.

2. Ohjelma tallentaa kaiken viiveellä. jos käytän klikkiä, niin homma ei toimi synkassa. Käytännössä kaikki lisäraitojen äänitykset ovat siis mahdottomia.

Ohjauspaneelista olen valinnut käytettäviksi äänilaitteiksi m-audion fast trackin. Tämäkään ei ongelmaa tunnut ratkaisevan

Toivottavasti osasin kuvailla ongleman mahdollisimman selkeästi ja joku osaisi neuvoa asiassa eteenpäin.
Novac
06.12.2006 18:00:58

Ongelma nro 2. korjaantuu ainakin tällä:

http://www.asio4all.com/
mikä on olutta on nyt mennyttä...
sasu1
06.12.2006 21:05:51
Kiitos neuvosta! Olinkin jo saanut asian korjaantumaan koko päivän koneen kanssa taisteltuani. Nyt homma näyttäisi toimivan.
lindo
06.12.2006 23:54:38
En mene vannomaan mutta tuohon ykköseen selitys voisi olla että tuo kuulokeliitäntä Fast Trackissä on vain soiton monitorointia varten.

Tyhmältähän tuo kyllä kuulostaa...

Miten sulla monitorointi piuhat menee? Jos koneelta ei tule tuohon signaalia, niin ei voi tulla sen kautta ulos muuta signaalia kuin se jota just soitat.

Laite ei ole yhtään tuttu eli en pysty enempää auttamaan. Koita katsoa manuaalista uudelleen tuo kytkentä.
Rok rok
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)