eetuss 30.11.2006 13:10:38 | |
---|
Onko suositusta kenttä-äänityksiin? Ajatteln RME:n PCMCIA - Multiface systeemiä, mutta olen saanut sellaisen käsityksen ettei MacBooki sitä niele. Syytä en tiedä. Onko varaa tietoa PC-läppäristä, jossa RMEn kortti EI toimi tai on muuten vaan paska äänityskäytössä. |
djtremolo 02.12.2006 18:41:11 | |
---|
If I seem super human, I have been misunderstood. |
koopop 02.12.2006 19:48:23 | |
---|
Onko suositusta kenttä-äänityksiin? Ajatteln RME:n PCMCIA - Multiface systeemiä, mutta olen saanut sellaisen käsityksen ettei MacBooki sitä niele. Syytä en tiedä. Onko varaa tietoa PC-läppäristä, jossa RMEn kortti EI toimi tai on muuten vaan paska äänityskäytössä. ACERin 1620- sarja EI toimi multifacen kanssa. "Your ears will tell you all you need to know about polarity or proper phase in sound. Tune in to your instincts..." -Bruce Swedien
"Singing is the lowest form of communication." -Homer Simpson |
eetuss 04.12.2006 10:00:55 | |
---|
Jos RME:n sivuihin uskoo, niin kyllä tuon pitäisi pelittää (ja miksipä emme uskoisi?). http://www.rme-audio.com/english/hdsp/cardpci.htm#TECHNICAL : Additionally the card offers highest compatibility by being 100% Plug & Play compatible under Windows and Mac OS, and being able to share interrupts. http://www.rme-audio.com/english/mac/osxdsp.htm#multicard : This driver was tested under Jaguar 10.2.8 and Panther only. Older versions of OS X are not and will not be supported. En tiedä päteekö tuohon pcmcia-korttiin mutta olen käsittänyt asian niin että sama vehje ei toimi kummassakin, koska EPROM-siru on eri. |
koopop 04.12.2006 10:24:52 | |
---|
Eiku, Acerin 1500- sarja, tarkoitin. Tässä kopio mun mailista: *** Non working laptops*** ACER ASPIRE 15xx ACER ASPIRE 2003WLMi (Centrino 1.6, 512RAM, TI FW controller) (doesn't work with any PCMCIA FW card) ACER ASPIRE 2012WLMi "Your ears will tell you all you need to know about polarity or proper phase in sound. Tune in to your instincts..." -Bruce Swedien
"Singing is the lowest form of communication." -Homer Simpson |
Janus 04.12.2006 12:28:12 | |
---|
Onko suositusta kenttä-äänityksiin? Ajatteln RME:n PCMCIA - Multiface systeemiä, mutta olen saanut sellaisen käsityksen ettei MacBooki sitä niele. Ei taida niellä, koska perus-MacBookissa ei ole PCMCIA-korttipaikkaa. http://www.apple.com/macbook/specs.html |
djtremolo 04.12.2006 15:51:50 (muokattu 04.12.2006 15:54:58) | |
---|
En tiedä päteekö tuohon pcmcia-korttiin mutta olen käsittänyt asian niin että sama vehje ei toimi kummassakin, koska EPROM-siru on eri. Tuo kortin oma firmware on päivitettävissä, eli pitäisi onnistua. Mulla tosin on vain pc käytössä. Jostakin muistan lukeneeni, että jos vaihtaa macin ja pc:n välillä, niin välissä pitää firmis päivittää mac-versiosta pc-versioon (päivittäisessä käytössä rasittavaa). Tässä tapauksessa kannattaa hommata se versio cardbus-kortista, missä on se iso firewiren näköinen liitin (ei ns flat-mallia), koska näissä isommissa korteissa on secureBIOS-toiminto. Eli, jos firmiksen päivitys menee ns reisille, niin kortti kuitenkin vielä toimii vanhalla softalla ja päivityksen voi tehdä uudestaan. Flat-mallista tuo puuttuu (tosin olen itse menestyksellä päivittänyt omani). Noissa RME:n korteissa sitten vielä ladataan joka power-resetin jälkeen digifacelle/multifacelle softa (joka on eri kuin tuo edellämainittyu firmware). Ajuri hoitaa tämän itsestään, joten ei vaadi käyttäjän toimenpiteitä. Linuxilla joutuu käyttämään hdsploaderia. Näin olen asian ainakin ymmärtänyt, joku toinen voi tarkentaa. EDIT: Miksipä et kysyisi suoraan RME:ltä? foorumi löytyy news-serveri "news.x-networks.de" ja sieltä uutisryhmä "rme-audio.forum" RME:n väki on hoitanut asiansa paremmin kuin moni muu valmistaja: heillä kun roinat pääasiassa tomivat, asiakastuella jää aikaa vastailla käyttöönoton kysymyksiin. If I seem super human, I have been misunderstood. |