starfucker 29.11.2006 19:37:03 | |
---|
Mitenkä FL Studiolla voi nauhoittaa esim. bassoraidan? Miten tarkalleen. Omistan Fl Studio 5.0. Kytkin mm. Line-inniin basson ja painoin record painiketta, ei mitään..Olen lukenut käyttiksen, mutta ei ole auttanut. Audio-asetukset olen käynyt läpi ja valvonut kaksi yötä. Muuten onjelman on ihan jeppiskamaa, lukuunottamatta tuota nauhoitusmahdollisuutta. |
Rml 29.11.2006 21:08:45 | |
---|
En nyt varmaksi uskalla missään nimessä vannoa, mutta muistan joskus lukeneeni että ainoastaan jossain producer editiossa onnistuu tuon audion tallentaminen... korjatkaatten jos olen väärässä, lyökää vaikka. Omaatko kyseisen version? |
lindo 29.11.2006 21:21:18 (muokattu 29.11.2006 21:22:45) | |
---|
Joo en mäkään lähde veikkaamaan. En ole koskaan tuota toimintoa oikeasti käyttänyt mutta meni muistaakseni niin että siitä mikseritä painetaa levykkeen kuvaa, jonka jälkeen tulee "save as" toiminto (outoa), sitten piti kai painaa ekaks REC, ja sitten vielä PLAY nappulaa... Suosittelen että lataat jonkun ilmaisen raiturisoftan, exporttaat FL matskun waviksi ja importtaat raiturisoftaan. Mitä niitä ilmaisia oli, Audacity esim. http://audacity.sourceforge.net/Rok rok |
-septimisti- 30.11.2006 13:05:04 (muokattu 30.11.2006 13:05:33) | |
---|
Mitenkä FL Studiolla voi nauhoittaa esim. bassoraidan? Miten tarkalleen. Omistan Fl Studio 5.0. Kytkin mm. Line-inniin basson ja painoin record painiketta, ei mitään..Olen lukenut käyttiksen, mutta ei ole auttanut. Audio-asetukset olen käynyt läpi ja valvonut kaksi yötä. Muuten onjelman on ihan jeppiskamaa, lukuunottamatta tuota nauhoitusmahdollisuutta. En ole omalla koneella, joten en osaa antaa ihan supertarkkoja vedenpitäviä ohjeita, saati sitten ruutukaappauksia. Nää löytyy kyllä sieltä ohjeistakin. FL:llä voi nauhoittaa audiota VAIN silloin kun käytössä on ASIO-ajurit. Eli varmista että ne ovat käytössä. Tämän jälkeen menet FL:n mikseriin ja valitset IN (audio IN tjsp, en muista) namikan haluamastasi kanavasta ja valitset nauhoitettavaksi esim ASIO1 kanavan, tai minkä nyt sitten haluatkaan. Tämän jälkeen ohjelma kysyy mihin kansioon kyseinen pätkä nauhoitetaan. Valitset kansion ja painat ok. Tämän jälkeen väännät vielä sen varsinaisen record-namikan auki ja painat playta. Toimii, toimii. Clippi nauhoittuu omaksi pätkäkseen ja sitä voi järjestellä ja siirrellä uuteen muotoon Playlist editorin alalaidassa olevalla audio-sydeemi-hässäkällä näppärästi vähän niin kuin kaikissa muissakin sekvenssereissä. Ai niin, ja 5.0!?!? what! |
Verig 30.11.2006 19:42:05 (muokattu 30.11.2006 19:47:58) | |
---|
Itse nauhoitan mieluummin muulla softalla ja lopulta siirrän siistityt pätkät FL:ään - ohjelman pääfunktio kun ei ole perus-nauhoittelussa ja se näkyy (ainakin minun makuuni). EDIT: En nyt varmaksi uskalla missään nimessä vannoa, mutta muistan joskus lukeneeni että ainoastaan jossain producer editiossa onnistuu tuon audion tallentaminen... korjatkaatten jos olen väärässä, lyökää vaikka. Joo. FL Studio Express ja Fruityloops Edition eivät sisällä nauhoittelua, wav-editoria tai kokonaisia wav-raitoja (ja siksi ovatkin niin halpoja). Producer ja Producer XXL ovat sitten rajoittamattomia. |