Aihe: Wav ja midi ongelma.
1
Urcci
23.11.2006 22:38:53
Elikkäs. Hakukaan ei toimi ja nyt kahlattu jo tarpeeks monta sivua läpi. Ongelmana on etten saa muutettua mid tiedostoa waviksi. Olen yrittänyt erilaisilla ohjelmilla ja koittanut kääntää ja väätää. Varmaankin on säädöissä jotain vikaa muttakun en tiedä mitä. Jos joku viisaampi osaa auttaa niin hiukseni ja hermoni kiittävät. (käytössä SB x-fi ja windows xp)
Klezberg
23.11.2006 22:47:28

Ongelmana on etten saa muutettua mid tiedostoa waviksi.

En tiedä miten olet yrittänyt, mutta ajatuksena "miditiedoston muuttaminen wavi-tiedostoksi" on yhtä järkevä kuin miten saan muutettua nämä nuotit wav-tiedostoksi.

Kyse ei ole muunnoksesta, vaan siitä että midi laitetaan ohjaamaan (= soittamaan) jotain syntikkaa tai sampleria (softaa tai hardista). Jos jo tiesit tämän, niin mitä siis olet kokeillut?
jag har trott att alla stormarna som rasat / i min själ skulle blandas till en vansinnig sång
Urcci
23.11.2006 23:07:28 (muokattu 23.11.2006 23:08:47)
Niin siis eli kaiketi se on vaan nauhottamista. Elikkäs olen tehnyt yhteen kappaleeseen nyt midi rummut. Siihen päälle tarkotus rimputtaa kitaraa, mutta ainakaan tuo cool-editin vuoden kivi ja kirver versio ei voi "mixata" mid ja wav tiedostoa yhdeksi wavi tiedostoksi joten nuo rummut pitäisi saada waviksi. Olen yrittänyt nauhoittaa midi tiedostoa, winampin, Mid-converterin ja jonkun ihmeellisen softan avulla. Saan vain aikaiseksi tiedoston jossa ei ole mitään, tai sitten ihmeellisen rävellyksen jälkeen sain aikaan tiedoston jossa on 6sec tyhjää. Eli kaiketi tarkoitusenani on jonkun, midejä soittamaan kykenevän playerin avulla saada sama ääni minkä kuulen soimaan wav tiedostossa.
Soolokitaristi
23.11.2006 23:23:14
Etkös voi laittaa sen cool editin (tai vaikka windowsin nauhurin) nauhoittamaan sitä rumpusatsia kun se soi? Tuossa äänikortissa on varmasti mahdollisuus äänittää suoraan äänikortilta ulos lähtevää ääntä. Eli rummut soimaan ja nauhoitus päälle.
Urcci
23.11.2006 23:26:57
Juu, sitä tässä on yritettykin, mutta kun ei onnistu. Eli jotain pitäisi varmaan taas säätää mutta kun olen tunnetusti huono säätämään. Tästä päästään siis siihen että miten saan sen nauhoitettua, muuten kuin tunkemalla mikrofonin kajariin kiinni?
Verig
23.11.2006 23:48:08
1. Winukan mixeristä päälle "What U Hear"
2. CoolEdit nauhoittamaan.
3. Softa x soittamaan midiä.

Pitäisi todellakin toimia, WUH on toiminut pomminvarmasti tähän asti kun on tehnyt mieli tällä tavalla jotain äänittää.
Urcci
24.11.2006 00:20:11
Oho...se oli siis toi what u hear mikä piti tosta laittaaa. Kiitokset ja plussat sulle. Sitte enää pähkäilemään miksi soitto kuuluu hiljasesti oikeenpuoleisesta kuulokkeesta mutta normaalina vasemmanpuoleisesta,
Verig
24.11.2006 12:40:49 (muokattu 24.11.2006 12:43:48)
Sitte enää pähkäilemään miksi soitto kuuluu hiljasesti oikeenpuoleisesta kuulokkeesta mutta normaalina vasemmanpuoleisesta,

Kuulokkeissa tai äänikortissa kosketushäiriö? Kokeile toisilla luureilla ja tarkista kaikki balanssit (vaikka ne harvemmin mihinkään liikkuvat itsekseen...).

Edit: Tajusin juuri että ongelma varmaankin koskee vain tuota midiä jonka nauhoitit? Katso siis balanssit.
aantila
24.11.2006 13:40:34 (muokattu 24.11.2006 14:01:13)
EDIT: Poistettu kirjoittajan toimesta
Urcci
24.11.2006 14:49:11
Toi balanssi ongelma ei siis oo midissä vaan ihan kitaralla soittelessa. Eli ny taas tässä, kaikki toimiin muuten hyvin mutta näkee jo tossa Sounblasterin editorissa että oikeelta puolelta tulee vähemmän ääntä, se on sinänsä aika inhottavaa ku nauhottamisen jälkeenki biisiä kuunnelessa se soitto kuuluu enempi toisesta kun toisesta. Oon koittanut tota balanssia säätää, mielenkiintosta tossa on se että kun säädän tosta x-fi:n mixeristä tota volyymiä ni oikeen puolen volyymi säädin ei vaikuta mihinkään, mutta vasenta ku säätää ihan alas ei kuulu mistään mitään.
Verig
24.11.2006 18:04:44 (muokattu 24.11.2006 18:07:40)
Oon koittanut tota balanssia säätää, mielenkiintosta tossa on se että kun säädän tosta x-fi:n mixeristä tota volyymiä ni oikeen puolen volyymi säädin ei vaikuta mihinkään, mutta vasenta ku säätää ihan alas ei kuulu mistään mitään.

Pistä X-Fi:stä kaikki keskelle normaalisti ja kaikki mahdolliset efektit yms. turha täysin pois päältä, ei edes nollille, vaan by-pass/off (miten siellä nyt lukeekaan). Sitten tarkista winukan mikseri, että kaikki on keskellä. Muista etteivät kaikki tulot ja menot välttämättä näy suoraan, vaan ne pitää options - properties -valikosta ruksia näkyviksi mikseriin.

Edit: Taas kirjoittelen vähän turhan nopeasti...
Miten sulla on kitara kiinni kortissa? Oletko koittanut toisella piuhalla? Jos sulla on joku efektihärpäke välissä, niin kai siellä on balanssi keskellä?
Niq
24.11.2006 18:10:55

oikeen puolen volyymi säädin ei vaikuta mihinkään, mutta vasenta ku säätää ihan alas ei kuulu mistään mitään.

Onko sulla stereokitara tai joku muu stereoäänilähde minkä läpi kitarasi nauhoitat? Normaalisti kitara on monoa ja äänittyy stereoraidalla toiselle laidalle.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Klezberg
24.11.2006 18:16:51

Normaalisti kitara on monoa ja äänittyy stereoraidalla toiselle laidalle.

Siltähän tuo ongelma juuri kuulostaakin.
jag har trott att alla stormarna som rasat / i min själ skulle blandas till en vansinnig sång
Urcci
24.11.2006 18:30:45
Juu elikkäs löysin EHKÄ ongelman en sitte tiiä. Eli tuo ääni tosta mun V-amp 2 tulee nyt ulos stereona, mutta mulla on siinä tollanen välikappale joka muuttaa ton ison jakin (joka siis stereoa 2 mustaa nauhaa) pieneksi, mutta tää välikappale on kaiketi mono tässä on vaan yks musta raita. Voisko se johtua tästä ? Eli kokonaisuudessaan: Vamp kakkosessa on kiinni kaksia jakkia Line out L ja Line out R. Johdon toinen pää on yksi jakki, elikkä ulostulo tulee stereona, välikappale jolla muutan ton ison jakin pieneksi että menee koneeseen on mono.
Niq
24.11.2006 18:33:34 (muokattu 24.11.2006 18:33:46)

Johdon toinen pää on yksi jakki, elikkä ulostulo tulee stereona, välikappale jolla muutan ton ison jakin pieneksi että menee koneeseen on mono.

Vika on juurikin tässä ja lisäksi ehdotan että käytät suoraa johtoa Vampin toisesta ulostulosta äänikorttin. Tuosta sinun kytkennästäsi ei ole mitään hyötyä ja lisäksi voi käsittääkseni aiheuttaa jotain vaihe-ongelmia tuollainen stereon summaus monoksi.
Urcci
24.11.2006 18:38:09
Elikkäs minun siis kannattaisi hommata johto jossa on toisessa päässä kaksi isoa (menee v-ampiin) ja toisessa päässä pieni (menee koneeseen) ilman mitään tälläsiä välikappaleita?
Niq
24.11.2006 18:50:18

Elikkäs minun siis kannattaisi hommata johto jossa on toisessa päässä kaksi isoa (menee v-ampiin) ja toisessa päässä pieni (menee koneeseen) ilman mitään tälläsiä välikappaleita?

Ei välttämättä, jos et erityisesti käytä jotain stereosoundeja vampista. Tuollaisia piuhoja saa nimellä "Insert"-piuha, sitten hommaat vaan adapterin jolla muunnetaan iso stereoplugi pieneksi. Oon myös nähnyt sellaisia adaptereita, mihin saa kaksi monoa ja toisessa päässä on stereoplugi. Molemmat toimii.
Sebastian
30.11.2006 04:45:42
Täältä löytyy ohjeet miten saat winampillä mideistä waveja. Toimii.
http://users.lmi.net/bblackie/music/winamp/midi2wav.html
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)