Moro. Auttakaa. Olen jonnin aikaa omistanut Presonus firepodin eli tuon firewire-härvelin, ja viime aikoina olen huomannut, että joskus rakkine vaihtaa näytteenottotaajuuden 44.1->96kHz:iin lennossa esim. musiikkia itunesissa kuunneltaessa tai SX:ssä pitempää jamia tallennettaessa. Tuloksena ala-arvoinen rutiseva ja/tai säröinen toisto ja pilalle menneet raidat. Tuo näytteenottotaajuuden muutos näkyy ajurisoftassa ja cubasen projektitiedoissa muuttuneena sample rate-arvona. Äänikortin boottaaminen auttaa. Kumpaahan tässä kannattaisi syyttää, fujitsu-siemensin läppäriä vai ite äänikorttia? Hjälp. |
Hm, eipä muute oo enää kortti ämpyilly nyt ku oon lopettanut tyystin XP:n Lepotilan käyttämisen ja sammuttanut läppärin aina iha aikuisten oikeesti. Eli tiedoksi vaan jos joku painii tämöisten mystisten onkelmien kanssa, että taitaa ottaa firewire-parka nokkiinsa lepotilasta. Niin kiva ja vaivaton ominaisuus kun kyseessä onkin. Ylläri. |
Hm, eipä muute oo enää kortti ämpyilly nyt ku oon lopettanut tyystin XP:n Lepotilan käyttämisen ja sammuttanut läppärin aina iha aikuisten oikeesti. Ja hieman yllättäen sama pätee myös Mac-maailmassa. Pro Tools ainakin menee ihan sekaisin jos tietokonetta käyttää kesken kaiken sleep-tilassa. Yhdestä livetaltioinnista jäi mulla pari-kolme ekaa minuuttia äänittämättä tuon vuoksi. Tulipa sekin opittua... Soul with a capital "S"... |