Aihe: Firepod ja näytteenottotaajuuden itsepäinen vaihtuminen
1
tuluppa
19.11.2006 21:35:12

Moro. Auttakaa.

Olen jonnin aikaa omistanut Presonus firepodin eli tuon firewire-härvelin, ja viime aikoina olen huomannut, että joskus rakkine vaihtaa näytteenottotaajuuden 44.1->96kHz:iin lennossa esim. musiikkia itunesissa kuunneltaessa tai SX:ssä pitempää jamia tallennettaessa. Tuloksena ala-arvoinen rutiseva ja/tai säröinen toisto ja pilalle menneet raidat. Tuo näytteenottotaajuuden muutos näkyy ajurisoftassa ja cubasen projektitiedoissa muuttuneena sample rate-arvona. Äänikortin boottaaminen auttaa.

Kumpaahan tässä kannattaisi syyttää, fujitsu-siemensin läppäriä vai ite äänikorttia? Hjälp.
hape
19.11.2006 21:42:51

Mulla ei ainakaan ole tommosta ilmenny. Sulla on varmaan uusin Firepodin ajuri ja firmware?
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
tuluppa
19.11.2006 22:05:32 (muokattu 19.11.2006 22:36:59)

Juu, uusimmat on.
tuluppa
02.12.2006 15:14:56

Hm, eipä muute oo enää kortti ämpyilly nyt ku oon lopettanut tyystin XP:n Lepotilan käyttämisen ja sammuttanut läppärin aina iha aikuisten oikeesti. Eli tiedoksi vaan jos joku painii tämöisten mystisten onkelmien kanssa, että taitaa ottaa firewire-parka nokkiinsa lepotilasta. Niin kiva ja vaivaton ominaisuus kun kyseessä onkin.

Ylläri.
Fonisoul_
02.12.2006 18:05:34
Hm, eipä muute oo enää kortti ämpyilly nyt ku oon lopettanut tyystin XP:n Lepotilan käyttämisen ja sammuttanut läppärin aina iha aikuisten oikeesti.

Ja hieman yllättäen sama pätee myös Mac-maailmassa. Pro Tools ainakin menee ihan sekaisin jos tietokonetta käyttää kesken kaiken sleep-tilassa. Yhdestä livetaltioinnista jäi mulla pari-kolme ekaa minuuttia äänittämättä tuon vuoksi. Tulipa sekin opittua...
Soul with a capital "S"...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)