Aihe: Pro Tools Free
1 2
TPS0852
12.11.2006 12:08:32

Ajattelin ihan kokeilumielessä tyypätä tota DigiDesignin Pro Tools Free Sequa,
mutta..

Toisto pätkii jo pelkästään ilman inserttejä, kuin myös jos valitsee previewin jostain efektistä.

Tehoa koneesta löytyy AMD 300MHz, RAM 256MB (?).

Äänirautana: Terratec Base 1 /64 (pätkii) ja Integroitu Äänipiiri (Disabloitu / Kone jumiutuu Pro Toolsin käynnistyksen yhteydessä.).

Disu asemaa mulla ei koneessa ole..
Voisko tuo vaikuttaa, kun asema A: käyttää MS-DOS yhteensopivaa.. ??

Kiitoksia,
Toni
Antti1
12.11.2006 12:11:07
Sulla on niin mopo kone, ettei ihmekään, että tökkii. Enemmän kaikkea koneeseen, niin pitäisi rullata.
Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun.
Verig
12.11.2006 17:16:58
Jep, "saattaisi" olla aika päivittää laitteistoa. Nykyään löytää jo vikkelämpiä menijöitä ilmaiseksi kierrätyskeskuksista...
lindo
16.11.2006 00:17:10
Nykyään löytää jo vikkelämpiä menijöitä ilmaiseksi kierrätyskeskuksista...

Hehee, aika paha. :P

Ei tuota ProTools Freetä kannata koneelle laittaa jos on uudempi käyttis kuin Win98.
Rok rok
sami_sumea
16.11.2006 13:58:45

Ei tuota ProTools Freetä kannata koneelle laittaa

... ollenkaan.

...
http://www.adamantiumstudios.com
t-termiitti
16.11.2006 15:06:42

Tehoa koneesta löytyy AMD 300MHz, RAM 256MB

Mun "kakkoskoneessa" on 600MHz ja 384MB, niin silloin se juuri ja juuri jaksoi soitella mukana tulleita "demobiisejä", eipä paljoa enempää - enkä sitä odottanutkaan, kunhan leikin. Käyttiksen pitää olla win98. Kun viisikertaistat nuo mainitsemasi lukemat, niin pitäisi alkaa jo pyörimään. Enempi parempi, kymmenkertaista tai kaksikymmenkertaista tehot... Kannattaa myös katsella muitakin ilmaisia ohjelmia.
Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle.
lindo
16.11.2006 22:39:02 (muokattu 17.11.2006 21:14:42)
... ollenkaan.

...

Ollenkaan. Siis unohdin lisätä että jos ei ole Win98, vai oliko se Win2000.
XP'lle asentui ihan hyvin mutta uninstall ei onnistunut. Sanoi että "ei voi käynnistää asennusohjelmaa koska käyttöjärjestekmä on väärä".
Ei maistunut sitten asennusvaiheessa tuota sanoa.

Mun "kakkoskoneessa" on 600MHz ja 384MB,

Mulla oli Compaqissakin 550MHz ja siitä vanhuksesta on nyt 90% kaatopaikalla, tai siellä jossain.
Rok rok
t-termiitti
16.11.2006 22:53:59

tai siellä jossain.

...lasten huoneessa. Sen oli tarkoitus pyörittää Muumi ja Franklin pelejä, mutta taitaa nekin pyöriä paremmin tässä nykyisessä koneessa. :) Tämäkin on jo pari vuotta vanha ja joutanee sekin kohta museoon... :(

Muistia tuohon raatoon voisi silti lisää jostain hommata - parilla eurolla sais varmaan kilon (siis kilogramman) verran, kunhan jostain vaan löytäisi... Sitten sillä pystyis jo tekstinkäsittelyyn, sähköpostailuun, DVD:n katsomiseen, jne. muuhun alkeelliseen.
lindo
17.11.2006 21:19:43
...lasten huoneessa. Sen oli tarkoitus pyörittää Muumi ja Franklin pelejä, mutta taitaa nekin pyöriä paremmin tässä nykyisessä koneessa. :)

Josta tuli mieleen että hankittiin Ice Age 2 pelin joka yrityksistä huolimatta ei toimi suht koht hyvässä koneessa (AMD XP2400 512DDR 32Mb näyttis)

Hölmöjä paskiaisia nuo pelien tekijät. Pitäiskö kakaroillakin nyt olla koneet missä on mahottomat 500€ näyttikset ja miljoona megaa muistia?
Rok rok
MrKrapula
17.11.2006 21:36:44
Josta tuli mieleen että hankittiin Ice Age 2 pelin joka yrityksistä huolimatta ei toimi suht koht hyvässä koneessa (AMD XP2400 512DDR 32Mb näyttis)
Hölmöjä paskiaisia nuo pelien tekijät. Pitäiskö kakaroillakin nyt olla koneet missä on mahottomat 500€ näyttikset ja miljoona megaa muistia?

OT:
Ihan pakko kommentoida sen verran että graffakorteissa se muistin määrä ei ole ihan suoraan verrannollinen nopeuteen. Nykyisin kuitenkin saat 256megasia graffakortteja reilusti alta 200e(itselläni on joku X850... maksoin vuosi sitten 180e uutena ja on riittänyt). XP2400 alkaa olee jo vanha (itellä oli vuosi sitten), 512megaa muistia alkaa olee aika minimi nykypäivänä.

C64 ajat ovat menneitä...
t-termiitti
17.11.2006 23:57:00

:´(

Mulla ois toimiva kuusnelonen vanhempien ullakolla - "kaikilla herkuilla". Tuskinpa se on säilynyt kunnossa kun se on kuitenkin kylmä tila. Lerpuilta varmaan "haihtunut" kaikki data...? Retroilin sillä viimeksi varmaan 7-10 vuotta sitten - PC-emulaattoreilla sen jälkeen, mutta eihän ne ole yhtään sama asia.. Nuo hyvät ajat eivät taida koskaan enää palata...... niisk. Niissä peleissä oli ideaa eikä koskaan tarvinnut miettiä prossutehoja, grafiikkapashaa, muistia... No, joillakin isoilla pojilla saattoi olla C128, mutta eipä sillä paljoa enempää tehnyt --- :)
lindo
20.11.2006 00:04:08 (muokattu 20.11.2006 00:05:12)
OT:
Ihan pakko kommentoida sen verran että graffakorteissa se muistin määrä ei ole ihan suoraan verrannollinen nopeuteen.

Joo, näinhän se on.

XP2400 alkaa olee jo vanha (itellä oli vuosi sitten), 512megaa muistia alkaa olee aika minimi nykypäivänä.

No, riippuu siitä mihin konetta käytetään. Netin surffaamiseen, ja Wordin käyttöön pitäis riittää vallan mainiosti ja riittäkin.
Musta pelit jotka on tarkoitettu lapsille pitäis toimia vanhemmissakin koneissa. Pelit jotka vaatii 500€ näyttikset on musta tarkoitettu ihmisille jotka maksaa itse niistä laitteista.
Tässä sulle Office XP minimit:
Pentium III processor and 128 megabytes (MB) of RAM.

http://www.microsoft.com/office/previous/xp/sysreqs.asp

Jaa on? Mä luulin että sen aika on lähinnä tullut takaisin :P
Rok rok
Niq
20.11.2006 08:34:40

Josta tuli mieleen että hankittiin Ice Age 2 pelin joka yrityksistä huolimatta ei toimi.....32Mb näyttis

Siinähän se vika onkin, ilmeisesti joku integroitu kökkö? Noin vähän oli näytönohjaimissa muistia joskus vuonna yks ja kaks, joten ei kannata puhua nykyaikaisesta laitteesta... :)

Hölmöjä paskiaisia nuo konepakettien tekijät kun eivät voi kunnon näytönohjainta laittaa koneisiinsa.
"I have a cunning plan" -Baldrick
MrKrapula
20.11.2006 13:24:23

Musta pelit jotka on tarkoitettu lapsille pitäis toimia vanhemmissakin koneissa. Pelit jotka vaatii 500€ näyttikset on musta tarkoitettu ihmisille jotka maksaa itse niistä laitteista.
Tässä sulle Office XP minimit:

http://www.microsoft.com/office/previous/xp/sysreqs.asp

Jaa on? Mä luulin että sen aika on lähinnä tullut takaisin :P

En mitenkään puolustele pelintekijöitä ja ymmärrän hyvin kantasi. Pelien tekeminen on vaan niin armotonta bisnestä nykyisin että se ei olisi kannattavaa tehdä niitä niin että ne "pyörisivät" kunnolla näissä ns. rupukoneissa. Pelejä arvostellaan, niiden pitää näyttää hyvältä, se on isompaa bisnestä kuin elokuvat ja piratismi jyllää. Vaikka joku tekisi sen TheUltimateComputerGamen missä olisi kaikki mahdollinen paitsi hyvä grafiikka, siitä ei tulis klassikkoa. Nämä NetHack ja Moria tyyliset ascii-seikkailut ovat marginaaliryhmän harrasteita ja tulevat olemaan. Konsoleitten kanssa ei tarvitse miettiä näitä juttuja ollenkaan niin usein.

OfficeXp suosituksista... Yleensäkkin P3 ja 128mb ram alkaa olla aika minimi että koko WinXP toimii jotenkin jouhevasti.
lindo
20.11.2006 16:42:00 (muokattu 20.11.2006 16:42:11)
Joo näinhän se on.

Lasten tai vaikka kaikkien peleissä vois kuitenkin olla mahdollisuus pelata vähimmäisgrafiikoilla. Ne taustathan tuon mahottoman tehon tarvii, ei esim. tuo helvatan pikku-ukko Ice Agessa jonka animaatio ja polygonit on kuitenkin samaa luokkaa kuin mitä ne oli sillon kun pelit vielä toimivat 8Mb näyttiksellä (kokemusta on).

ProTools free keskusteluahan tämä :P
Rok rok
Verig
23.11.2006 23:59:35
Eipä tuosta nyt kannata valittaa ettei peli toimi 32Mt näyttiksellä kunnolla. Jonkin suht kivasti yhä kulkevan käytetyn 128/256Mt ohjaimen saa 40e pintaan käytettynä. Vaikka GeForce6xxx. Jokin raja "liian nopean kehityksen" ihmettelylläkin... ;)
lindo
24.11.2006 00:38:21 (muokattu 24.11.2006 00:38:59)
Eipä tuosta nyt kannata valittaa ettei peli toimi 32Mt näyttiksellä kunnolla. Jonkin suht kivasti yhä kulkevan käytetyn 128/256Mt ohjaimen saa 40e pintaan käytettynä. Vaikka GeForce6xxx. Jokin raja "liian nopean kehityksen" ihmettelylläkin... ;)

Joo tiedän kyllä mitä näytönohjaimet maksavat.
Laittaisitko itse koneeseen -jossa ei ole maksettua kuin kotelo- 40€ sen takia että yhtä peliä, joka maksaa 50€, pystyy pelaamaan? Tulee kallis peli.

En ihmettele kehitystä vaan sitä että PC pelien laitteistovaatimuskehitys on lähinnä samaa kuin se että kerran vuodessa kun ostaisit uuden levyn, sun pitäisi ostaa myös uusi CD soitin, koska se vanha ei enää toista niitä uusia levyjä.
Rok rok
Niq
24.11.2006 08:26:16

En ihmettele kehitystä vaan sitä että PC pelien laitteistovaatimuskehitys on lähinnä samaa kuin se että kerran vuodessa kun ostaisit uuden levyn, sun pitäisi ostaa myös uusi CD soitin, koska se vanha ei enää toista niitä uusia levyjä.

Höpöhöpö. Mulla on ollu tuo sama näytönohjain jo pari vuotta ja silloinkin ostin sen kaverilta 20e hintaan. Hyvin pyörii uudetkin pelit. Ohjaimena siis Geforce3 Ti200 128Mt.
"I have a cunning plan" -Baldrick
lindo
25.11.2006 19:58:15
Höpöhöpö. Mulla on ollu tuo sama näytönohjain jo pari vuotta ja silloinkin ostin sen kaverilta 20e hintaan. Hyvin pyörii uudetkin pelit. Ohjaimena siis Geforce3 Ti200 128Mt.

Höpöpöö itelles, mulla on ollu sama CD soitin 15 vuotta, ja yhä soittaa ihan uudetkin levyt :P
Rok rok
Benighted
27.11.2006 09:01:13

Höpöpöö itelles, mulla on ollu sama CD soitin 15 vuotta, ja yhä soittaa ihan uudetkin levyt :P

No mutta höpöö, tehdään sitten osuvampi vertaus, soittaako cd-soittimesi hdcd:t? Entäs dvd-audiot?
Dani
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)