Aihe: Mikä ohjelma? 1 | |
---|---|
![]() 30.10.2006 22:09:22 | |
Ajattelin nyt sitten vihdoin sijoittaa ja hankkia raituri ohjelman kitaran, rumpujen jne. nauhoitukseen. Ohjelman pitäisi pystyä nauhoittamaan mielellään vähintään kuusi raitaa saman aikaisesti. Tämä johtuu tietenkin rumpujen nauhoittamisesta. Tämän ohjelman käyttötarkoitus olisi siis pääasiassa instrumenttien ja laulun nauhoitus, joten en tarvitse paljoa midiä, virtuaali-instrumentteja tms. Näitä ohjelmia olen katsellut, mutta kaipaisin tietenkin kokeneiden käyttäjien mielipiteitä. http://www.thomann.de/thoiw3_cakewa … onar_homestudio_xl_v4_prodinfo.html http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-186328.html Joten siis kriteerit: väh. kuuden raidan samanaikainen nauhoitus, mahd. paljon raitoja, nämä tavalliset efektit(delay, reverb, kompressori) Tästä aiheesta on tietenkin jo kirjoitettu maailman tappiin asti, mutta antakkee armoa :) | |
![]() 30.10.2006 22:54:46 | |
Kannattaa ekana varmaan kokeila noita ilmaisia (Esim. Kristal, Reaper) jotta tietää mitä ohjelmalta haluaa, ennen kuin pistää puoli omaisuutta ohjelmaan jolla ei tee mitään. | |
![]() 31.10.2006 00:26:17 | |
Kannattaa ekana varmaan kokeila noita ilmaisia (Esim. Kristal, Reaper) jotta tietää mitä ohjelmalta haluaa, ennen kuin pistää puoli omaisuutta ohjelmaan jolla ei tee mitään. Juu,ja sit jos sen jälkeen haluu maksaa jostain softasta,nii vois olla hyvä ladata eri valmistajien tuotteista demot omalle koneelle,nii näkee mikä tuntuu eniten "omalta". Loppujen lopuksi tärkeintä ei ehkä olekkaan päämäärä,vaan itse liike!?! | |
![]() 31.10.2006 00:29:06 | |
http://www.ntrack.com/ Otappas sieltä kokeiluversio, ja jos/kun tykkäät, niin osta kohtalaisen edullinen täysversio pois. Saat kaiken tarpeellisen + muuta kivaa paketissa mukana. Speksejä voi lukea tuolta sivulta. :) Tempo on vain nopeuden muoto. | |
![]() 31.10.2006 08:41:32 | |
Olen itse käyttänyt pitkään Sonaria ja kokeillut Cubasea ja Ntrackia. Olen hiljattain siirtynyt Reaperin käyttäjäksi ja suosittelen sitä lämpimästi. Reaper EI ole ilmainen, kuten yhdessä aiemmassa viestissä mainittiin, mutta saat siitä täysin rajoittamattoman version, jonka maksaminen on omatuntosi varassa. Reaper maksaa 40 euroa kotikäyttöön, joten säästöä syntyy silti varsin tuntuvasti. MIDI-ominaisuudet eivät vielä Reaperissä ole samalla tasolla kuin vaikkapa Sonarissa, mutta tähän on tulossa parannus lähiaikoina ja ilmeisesti midille ei sinulla ollut liiemmin käyttöä. Minun suositukseni on siis: - Reaper www.reaper.fm (40 €) - Kjaerhus classic efektit http://www.kjaerhusaudio.com/classic-series.php (ilmaista) | |
![]() 31.10.2006 10:46:56 | |
Olen itse käyttänyt pitkään Sonaria ja kokeillut Cubasea ja Ntrackia. Olen hiljattain siirtynyt Reaperin käyttäjäksi ja suosittelen sitä lämpimästi. Tätä ei voi kuin kompata. BTW toissapäiväiseen versioon on tullut jotain korjauksia midi-puoleen. Reaperin kehitystahti lievästi sanoen hengästyttävä joten uusimmat featuret ja bugikorjaukset kannattaa tsekata lähes päivittäin tai ainakin kerran viikossa. | |
![]() 31.10.2006 10:52:15 | |
Ite myöskin vaihdoin riisutun Cubasen Reaperiin... Tähä asti o pelittäny aivan loistavasti. + Selkeä käyttöliittymä pienen totuttelun jälkeen + VST tuki + Selkeä manuaali + Halpa www.funeralplanet.net [ TRUE DOOM ] | |
![]() 31.10.2006 15:54:50 | |
No perkele. Reaper vaikuttaa nopealla vilkaisulla varsin pätevältä (varsinkin tuolla hinnalla), eikä noissa efekteissäkään ole valittamista. :) | |
![]() 31.10.2006 17:04:31 (muokattu 31.10.2006 17:06:22) | |
Olen käyttänyt N-Trackin vanhaa versiota jo vuosia, mutta ajattelin siirtyä uudempaan. Joten tämä ei siis ole ensimmäinen raituriohjelmani. En ole vain päässyt kokeilemaan näitä kyseisiä ohjelmia, joten kysyin teiltä niistä. Onhan N-Track tietenkin yksi vaihtoehdoista, mutta uusimman version demo ei tuonut hymyä huulille joten ajattelin katsastaa muitakin ohjelmia. Nämä kaksi ovat siis omiin tarpeisiini sopivimman tuntuiset, mutta kuten sanoin, haluaisin hieman kokemuksia näden ohjelmien käyttäjiltä. Vilkaisen kyllä noita ehdoituksiakin :) Kiitos vinkeistä! | |
![]() 31.10.2006 19:03:58 | |
Olen käyttänyt N-Trackin vanhaa versiota jo vuosia, mutta ajattelin siirtyä uudempaan. Joten tämä ei siis ole ensimmäinen raituriohjelmani. En ole vain päässyt kokeilemaan näitä kyseisiä ohjelmia, joten kysyin teiltä niistä. Onhan N-Track tietenkin yksi vaihtoehdoista, mutta uusimman version demo ei tuonut hymyä huulille joten ajattelin katsastaa muitakin ohjelmia. Nämä kaksi ovat siis omiin tarpeisiini sopivimman tuntuiset, mutta kuten sanoin, haluaisin hieman kokemuksia näden ohjelmien käyttäjiltä. Vilkaisen kyllä noita ehdoituksiakin :) Kiitos vinkeistä! No kuten sanottua olen Sonaria (myös nelosta) käyttänyt ja mielestäni Reaper on vakaampi ja käyttäjäystävällisempi kuin Sonar. Raitojen määrää ei ole rajoitettu mitenkään ja mukana tulee kompressori, reverb, gate ja eq. Kyllä samat hommat tietysti Sonarilla hoituu, jos haluaa nimekkäämmän ohjelman ja on sitten valmis maksamaan vähemmistä ominaisuuksista enemmän. Cubasessa oppimiskäyrä on uskoakseni korkeampi kuin Sonarissa, mutta Cubasen VST-tuki on tietysti parempi (=paras). Nahoitin pari viikkoa sitten reilun tunnin verran kuutta raitaa Reaperilla (koko bänditreenit) ja hyvin toimi. Olisi varmaan onnistunut myös Sonarilla ja Cubasella. Kyse on loppujenlopuksi siitä, mikä ohjelma kenellekin parhaiten istuu. Harmillisesti ainakin Sonarin demo taitaa olla niin rajoitettu, ettei sillä oikein pääse ohjelmaa kunnolla kokeilemaan. | |
![]() 31.10.2006 21:03:15 | |
Kyllä se näköjään täytyypi katsastaa tuo Reaper näiden puheiden mukaan. Hintakin on erittäin miellyttävä. Pitääkin ladata tuo demo pikimmiten! | |
![]() 01.11.2006 09:01:22 | |
HYVÄ!!! Tossa o muutes jonku hemmon kirjottama manuska Reaperin peruskäyttöön. Ihan kohtuullisen kattava näin niinko alkuun pääsemiseksi. Käsittääkseni käyttäjäyhteisö/foorumi palvelee myös auliisti, jos tulee advanced probleemia. Että ny sitte ku kysyt tääl jotain ja joku urpo huutaa sulle, että "kato manuaalista", nii ny sulla sitte on se. :) --> http://documentwrite.com/reaper/chm/User_Manual.chm www.funeralplanet.net [ TRUE DOOM ] | |
![]() 01.11.2006 18:58:27 | |
Kiitos vinkeistä! Tuo Reaper on kyllä juuri sitä mitä etsin. Latasin demon eilen ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Kaikki mitä tarvitsen. Eli 99% varmuudella tulen hankkimaan tämän ohjelman. Eli kiitos vielä avusta, painun takaisin nauhoittelemaan :) | |
![]() 01.11.2006 19:09:40 (muokattu 01.11.2006 19:11:16) | |
HYVÄ!!! Tossa o muutes jonku hemmon kirjottama manuska Reaperin peruskäyttöön. Ihan kohtuullisen kattava näin niinko alkuun pääsemiseksi. Käsittääkseni käyttäjäyhteisö/foorumi palvelee myös auliisti, jos tulee advanced probleemia. Että ny sitte ku kysyt tääl jotain ja joku urpo huutaa sulle, että "kato manuaalista", nii ny sulla sitte on se. :) --> http://documentwrite.com/reaper/chm/User_Manual.chm Jeps jeps! Tuo tulee tarpeeseen että saan kaiken ilon tästä irti. Kiitos vielä! | |
![]() 01.12.2006 00:19:13 | |
Reaperia minäkin kokeilen, mutta miten ihmeessä siinä pystyy äänittämään yhtä raitaa ulkoisesta lähteestä ja kuuntelemaan muita raitoja ilman, että ne tulevat siihen äänittävälle raidalle?? En löydä ohjeista apua. | |
![]() 01.12.2006 02:03:12 | |
Reaperia minäkin kokeilen, mutta miten ihmeessä siinä pystyy äänittämään yhtä raitaa ulkoisesta lähteestä ja kuuntelemaan muita raitoja ilman, että ne tulevat siihen äänittävälle raidalle?? En löydä ohjeista apua. Ongelma lienee äänikortin asetuksissa. Aseta sieltä äänityslähteeksi vain se linja, jota nauhoitat eikä stereo mix- tms. vaihtoehtoa. Look behind you, a three-necked guitar! | |
![]() 01.12.2006 12:58:00 | |
Ongelma lienee äänikortin asetuksissa. Aseta sieltä äänityslähteeksi vain se linja, jota nauhoitat eikä stereo mix- tms. vaihtoehtoa. Äänen asetuksista löysin kohdan Äänen nauhoitus ja oletuslaitteena on Sb audigy, mutta Lisäasetukset-kohta on harmaana, en tiedä olisiko siellä sitten tuo linjan valinta ja miten sinne pääsee? | |
![]() 01.12.2006 17:02:12 | |
Ongelma korjaantui. En kyllä tiedä miten, räpläsin noita asetuksia.... :) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)