eeppi 07.12.2006 13:03:15 | |
---|
|
Eetwartti 07.12.2006 17:09:00 | |
---|
Firepodin etuset on aivan helvetin hyvät. |
Torniojaws 07.12.2006 19:19:09 | |
---|
Firepodia kehutaan kovasti ulkomailla, mutta Fireboxia ei kehuta kovin mairittelevasti. Ihan näin sivuhuomiona. |
eeppi 07.12.2006 20:19:47 | |
---|
Entäs muuten sitten nuo Alesiksen Multimix-mikserit, joissa on Firewire. Olis kaksi kärpästä yhdellä iskulla... Onko ne laadukkaita/toimivia? Onko laitteissa eroja, että toiset toimii paremmin esim. Cubasen kuin Logicin kanssa? Jälleen kiittäen vastauksista! |
CryptoFib 10.12.2006 17:34:22 | |
---|
Entäs muuten sitten nuo Alesiksen Multimix-mikserit, joissa on Firewire. Olis kaksi kärpästä yhdellä iskulla... Onko ne laadukkaita/toimivia? Onko laitteissa eroja, että toiset toimii paremmin esim. Cubasen kuin Logicin kanssa? Jälleen kiittäen vastauksista! Suurehko jälleenmyyjä ei kehunu. multimixejä oli palauteltu kovalla prosentilla. Sen sijaan Phonicin Helixboardit oli ollu asiakkaiden mieleen. Jälkimmäistä oon käyttäny, ja toimii (sitä paitti specsienkin valossa enemmän vastinetta rahalle). Cubase SX:n kanssa käytettynä kaikki on toiminu, kuten pitääki. Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua. |
J-PPP 10.12.2006 22:38:43 | |
---|
Firepodia kehutaan kovasti ulkomailla, mutta Fire ei kehuta kovin mairittelevasti. Ihan näin sivuhuomiona. Kyllä Fireboxiakin on kovasti kehuttu, itse ainakin sellaisen ihan arvioiden perusteella aikoinaan hankin. Ja kovasti olen tykännyt. |
Torniojaws 11.12.2006 11:05:59 (muokattu 11.12.2006 20:57:30) | |
---|
Kyllä Fireboxiakin on kovasti kehuttu, itse ainakin sellaisen ihan arvioiden perusteella aikoinaan hankin. Ja kovasti olen tykännyt. Tiedä sitten onko verrattuna Firepodiin, mutta sellaisia arvioita olen ainakin itse lukenut monessa paikka etten sitä heti menisi ostamaan. Itse asiassa aioinkin ostaa sen, mutta sitten tutkimusten jälkeen päädyin lisäämään Focusrite Saffire LE:n sen tilalle ostolistalle. Erityisesti porukat eivät pidä Fireboxin kohinatasosta, kun gainia aivaa hiukan. |
J-PPP 11.12.2006 13:19:06 | |
---|
Lisäksi Fireboxin liittimet ovat balansoimattomia, kun taas Saffiressa ne ovat balansoidut. Alkaa olla pahasti offtopiccia, mutta jottei jäisi kellekään epäselväksi, niin Fireboxin liittimet ovat myöskin balansoituja. http://www.presonus.com/firebox.html |
Torniojaws 11.12.2006 20:55:23 (muokattu 11.12.2006 20:57:09) | |
---|
Hmm, onkohan Fireboxista sitten eri versioita? Monessa paikassa mainittiin, että Fireboxissa olisi vain balansoimattomat liittimet. E: Hmm, luin uudelleen tuon yhden, ja se viittasikin kolmantena pyöränä mukana olleeseen M-Audio FW410:een. |
passe 12.12.2006 09:52:40 (muokattu 12.12.2006 16:02:20) | |
---|
Laiskan miehen kyssäri; onko firebox:ssa ja firepod:ssa samat DAC:t? E:) Tai no, laiskan ja laiskan... Yritin tutkia asiaa, mutta eihan noista loydy infoa! Varmasti loytyy jostain, mutta mista? Onko nuo olevinaan jotain suuria liikesalaisuuksia, etta mita DAC:ja kaytetaan? Se on tuo firebox sitten muuten ihan justiinsa prikulleen sellainen vekotin jolle mulla olisi tarvetta. Vain se mita tarvitsee, eika mitaan ylimaaraista roinaa! No okei, yksi kuulokelahto lisaa saisi olla.. Mutta eihan aina voi voittaa, ei edes joka kerta. http://www.presonus.com/firebox.html"Good is in the details..." |
passe 12.12.2006 16:33:07 (muokattu 12.12.2006 17:04:28) | |
---|
Luin justiinsa sellaista pienta vertailun/testailun tynkaa Firebox:n ja Tuon Edirolin valilla. Fireboxista mainittiin mm. seuraavaa: -XLR-sisaanmenot ovat kovaa luokkaa, mutta muut sitten vahan niin ja nain, kohinaa.... -Kortin mukana tulevaa mikseri/routeria kehuttiin. -Volapotikat eivat ole portaattomia. -Mukana tulee vain yksi firewire piuha (6-pinninen) -Ei direct monitoring toimintoa (edirolissa tuo on) -Ei A/D/A-toimintoa (edirolissa tuo on) -Ei limittereita paasisaanmenoissa (Edirolissa on) Edirol FA-66:sta mm. seuraavaa: -Tukevat ja kestavat/melua suojaavat kuoret, kuten fireboxissakin -Vain 2 kaytannollista sisaanmenoa, "pieni koko" menettaa tassa vahan merkityksensa. -Kortissa itsessaan paljon hyvia saatomahdollisuuksia -Laite pitaa kaynnistaa uudelleen jos haluat muuttaa sampling rate:a vauhdissa (fireboxissa ei tarvitse). Sama taisi koskea latenssin vaihtamista. Selkeasti paistoi rivien valista, etta ko. testaaja piti enemman FA-66:sta. "Enemman rahoille vastinetta...". Taitaa se vaan perhana viekoon olla niin, etta tuo firepod on jarkevampi ostos kuin firebox. Hintaero on kuitenkin loppupeleissa aika pieni, se suuri koko sitten saakoon vaan luvan rasittaa... Kuinka iso firepod on, anyone? Mahtuuko laptop reppuun? "Good is in the details..." |
tekerolant 12.12.2006 18:41:03 (muokattu 12.12.2006 18:41:38) | |
---|
Hintaero on kuitenkin loppupeleissa aika pieni, se suuri koko sitten saakoon vaan luvan rasittaa... Kuinka iso firepod on, anyone? Mahtuuko laptop reppuun? Riippuu sun repusta, luultavasti ei ihan helposti. Räkkilaite on 19 tuumaa eli noin 48 senttiä leveä, mutta kai noi kiinnityshörökorvat saa poieskin? Hintaeroa tässä on lisää, mutta reppuun mahtuvuutta ja laatuakin on kyllä sitten juu: Saksasta: http://www.thomann.de/fi/motu_ultralite.htm Suomessa näköjään hinta on sama, plussana professionaali palvelu, tuki ja takuu. Tinkiminen ja muu vielä laskenevat hintaa, jos hyvin käy ja jos ostat vaikka kunnon kuulokkeet tms samalla. http://carbonmusic.fi/engine.cgi?si … mp;tuote=114794400482&alaryhma= Mulla on vain yhden viikonlopun lainakokemus tästä, mutta suosittelen! Muszika, aggression! Muszika, elegant! |
EP 12.12.2006 18:50:57 | |
---|
Luin justiinsa sellaista pienta vertailun/testailun tynkaa Firebox:n ja Tuon Edirolin valilla. Fireboxista mainittiin mm. seuraavaa: -XLR-sisaanmenot ovat kovaa luokkaa, mutta muut sitten vahan niin ja nain, kohinaa.... -Kortin mukana tulevaa mikseri/routeria kehuttiin. -Volapotikat eivat ole portaattomia. -Mukana tulee vain yksi firewire piuha (6-pinninen) -Ei direct monitoring toimintoa (edirolissa tuo on) -Ei A/D/A-toimintoa (edirolissa tuo on) -Ei limittereita paasisaanmenoissa (Edirolissa on) Edirol FA-66:sta mm. seuraavaa: -Tukevat ja kestavat/melua suojaavat kuoret, kuten fireboxissakin -Vain 2 kaytannollista sisaanmenoa, "pieni koko" menettaa tassa vahan merkityksensa. -Kortissa itsessaan paljon hyvia saatomahdollisuuksia -Laite pitaa kaynnistaa uudelleen jos haluat muuttaa sampling rate:a vauhdissa (fireboxissa ei tarvitse). Sama taisi koskea latenssin vaihtamista. Selkeasti paistoi rivien valista, etta ko. testaaja piti enemman FA-66:sta. "Enemman rahoille vastinetta...". Taitaa se vaan perhana viekoon olla niin, etta tuo firepod on jarkevampi ostos kuin firebox. Hintaero on kuitenkin loppupeleissa aika pieni, se suuri koko sitten saakoon vaan luvan rasittaa... Kuinka iso firepod on, anyone? Mahtuuko laptop reppuun? Missä tuollainen vertailu oli? miksei siinä ollut Edirolin FA-101? Tuo Firepod :in koko on mun mielestä parempi kun tuollainen "puoliräkki" mikä FA-101 (mikä ittellä on), mutta sehän on vähän käyttäjän makuasia.. |
passe 12.12.2006 19:27:39 (muokattu 12.12.2006 19:39:27) | |
---|
Missä tuollainen vertailu oli? miksei siinä ollut Edirolin FA-101? Norjalaisella hardware.no sivustolla. Se ei ollut suora vertailu, vaan kaksi eri testia joissa sitten vaan ohimennen viittailtiin toisen laitteen testiin ja hiukan vertailtiin... Tossa linkki loopback-testin grafiikoihin jos jotain kiinnostaa; http://www.hardware.no/tester/lyd/presonus_firebox/20326/5 Tuo Firepod :in koko on mun mielestä parempi kun tuollainen "puoliräkki" mikä FA-101 (mikä ittellä on), mutta sehän on vähän käyttäjän makuasia.. Toi koko on just se juttu! Mulle on hiljalleen muodostunut laitteiston kayttomukavuus melkeinpa tarkeimmaksi koko hommassa. Jos on sita jatkuvaa saatoa ja piuhaviidakkoa, niin hermot menee ja aikaa kuluu epaolennaiseen. Mitaan Bob Rock:ia musta ei koskaan tuu, riittaa kun on hyvat ja mahdollisimman simppelit vehkeet. Sitten ihan yleisen tason kysymys. Onko olemassa mitaan niksipirkka keinoa valjastaa yksi ulostuloista kuulokekuunteluun? Siis ilman tiskikoneen kokoista kuulokevahvistinta, joku sellanen taskuun meneva juttu... Olisihan tuo Motu poikaa juu, mutta mutta... Saattaisi olla vähän "helmiä sioille" meininkiä mulle tuollainen. Siinä on etusilla aika hyvin hintaa. "Good is in the details..." |
J-PPP 12.12.2006 20:10:04 | |
---|
Fireboxista mainittiin mm. seuraavaa: -Ei direct monitoring toimintoa (edirolissa tuo on) Toki Fireboxissakin tuo on, mutta koska tällä saa latenssit muutenkin pieniksi, ei sitä tarvitse. :) -Ei A/D/A-toimintoa (edirolissa tuo on) Mikäs tää on? |
passe 12.12.2006 20:23:45 | |
---|
Mikäs tää on? Ei harmainta aavistustakaan, mutta siinä se seisoi loppuyhteenvedossa komiasti:-) Kaipa se on jotakin siihen suuntaan, että laitetta voi käyttää erillisenä A/D/A-muuntimena, tai jotain sen suuntaista... "Good is in the details..." |
passe 12.12.2006 22:02:23 (muokattu 12.12.2006 22:02:37) | |
---|
"Good is in the details..." |
50000 13.12.2006 11:08:31 | |
---|
Saksasta: http://www.thomann.de/fi/motu_ultralite.htm Suomessa näköjään hinta on sama, plussana professionaali palvelu, tuki ja takuu. Olen ollut ymmärtävinäni, ettei Motulla ole koko Euroopassa mitään huoltoa tms., joten ero palveluissa Suomi vs. Saksa ei välttämättä ole suuri. Jos laite pragaa, se lähtee joka tapauksessa jenkkeihin asti... |