Aihe: Cubase SE 3 midi ongelma
1
passion
03.11.2006 20:48:51
Softana siis Cubase SE 3 ja äänikorttina M-Audio Firewire 410.

Ongelmana on, että Cubase kyllä reagoi midikiippariin transport panelissa mutta ääni ei kuulu.. Mitään ideoita missä voisi vika olla?

-Mika-
Ben_D
03.11.2006 20:55:45

Tee midiraita, ohjaa sen ulostulo signaali haluamaasi VST instrumenttiin, avaa midiraita ja painele uudestaan midikiipparia...pitäis skulata.
http://www.fiercemetal.org
passion
04.11.2006 10:21:15
hmmmm.... ei skulaa vieläkään . signaali näkyy kyllä midiraidalla ja transport panelissa (punainen ja vihreä) mutta ääntä ei vaan kuulu. Midiasetukset ovat mielestäni oikein. Voisiko ongelma olla äänikortissa?

Kiitos kuitenkin neuvosta !!
tseif
14.12.2006 18:34:36 (muokattu 14.12.2006 18:34:55)
Mulla on aivan sama ongelma. Tosin Cubase SX3. Äänikorttina emon integroitu AC97. Rupeaa pikku hiljaa korpeamaan, kun ei tietoa missä mättää. Manuaalista ei ole apua ollut (tein esimerkin mukaan Midi trackin, eikä toimi). Olen kyllä aikaisemmin asennellut MIDI Yoke NT ajureita, mutta ei kai nuo voi sekottaa ohjelmaa jos ouputistakin on valittu oikea VST-Plugin? Inputissa All Midi inputs ja MPU-401 kokeiltu myös.

Outoa tosiaan että äänet kuuluu VST-Plugineissa, mutta nauhotus ei toimi?
BotneLapio
14.12.2006 18:41:42
Mulla on aivan sama ongelma. Tosin Cubase SX3

Minkä värinen sun dongle on?
-=Botnee!!=-
Juntunen
14.12.2006 19:55:17 (muokattu 14.12.2006 19:57:24)

Tosin Cubase SX3. Äänikorttina emon integroitu AC97.

Ei todellakaan kuulosta hyvältä yhdistelmältä.

SE-versiolla on mulla toiminu midit moitteetta. Teen vaan uuden midiraidan ja valitsen midiraidan outputiksi jonkin vst-instrument -sloteissa olevan instrumentin. Kiipparit on kiinni midipiuhassa ja ne tuntuu löytyvän aina automaattisesti. Ei oo koskaan tarttenu mitään asetuksia rukata. Korttina M-audion Delta 1010-lt. Kannattaa muuten tsekata äänikorttiin uusimmat ajurit. M-audio ainakin julkaisee tälle kortille uuden paketin.

Välkkääkö teillä siellä instrumentissa mikään valo kun rämpytätte kiipparia? Että meneekö se signaali edes sinne instrumenttiin asti..
Dian päivitti sivunsa ja MySpacensa.
tseif
15.12.2006 21:22:43
Välkkääkö teillä siellä instrumentissa mikään valo kun rämpytätte kiipparia? Että meneekö se signaali edes sinne instrumenttiin asti..

Siis mulla ei ainakaan toimi nauhoitus edes cubasen omalla rumpu VST:llä. Äänet kuuluu, mutta nauhoitus kusee. Pitää vielä kokeilla poistella jotain noita "turhia" midi juttuja. Ei jaksaisi turhaan ostaa äänikorttia, kun mulla löytyy Toneport myös jolla pysyy latenssit kurissa toivottavasti.

Saa tietenkin suositella jotain budjettiluokan äänikorttia.. :) Pääasia siis toimivuudessa ja äänenlaadussa. Liitännöillä ei niin väliä, koska toneportin kautta tosiaan nauhoittelen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)