Aihe: Kone hajos jouluksi!
1
Jale
23.12.2006 12:40:10 (muokattu 23.12.2006 12:43:13)
Kone käynnistyi, mutta siihen se jäi. Ei piip-ääntä eikä kiintolvyn kiihtymisääntä. Näyttökään ei naksahtanut päälle.

Testattiin erään expertin kiintolevy toisessa koneessa ja hyvin toimi. Masterina ja slavena. Emolevyä ostamaan. Kuinkas kävikään? Ei toimi. Vika taitaa olla sittenkin muualla. Prossu kävi mielessä ja peuhasin romujen kanssa pitkään kokeillen erilaisia kombinaatioita. Sitten kuin vahingossa koneen ollessa päällä töytäisin kiintolevyä ja ta-daa! Kone käynnistyi! Tosin uusi emolevy aiheutti sen, että Windows ei suostunut käynnistymään.

Saan palautettua emolevyn putiikkiin, mutta siitä seuraa pientä sanktiota. Vaihdan emon uuteen kiintolevyyn. Joudun maksamaan väliä, vaikka tuote on saman hintainen. Siltikin vielä epäilen että onkohan tämäkään diagnoosi oikea,heh!

Kone on hajalla joulun ajan. Kamalaa! Toivottavasti teillä muilla on koneet kunnossa. Hyvää joulua!
"Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!"
kivi
23.12.2006 14:19:03
Kone on hajalla joulun ajan. Kamalaa! Toivottavasti teillä muilla on koneet kunnossa. Hyvää joulua!

Kokeiles vaihtaa biosin patteri. Se on sellainen kolikon näköinen juttu, ja jos se on lopussa ovat oireet kuvatun kaltaiset.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Jale
23.12.2006 14:45:13
Olen patterinkin vaihtanut ja sama homma. Myös oikkuilua muilla emoilla. Aika huono tuuri olis ollut, jos kaikissa emoissa olisi patteri loppunut.

Joulun jälkeen alkaa ohjelmien asennus rumba. Onneksi kaikki tärkeä on ulkoisella kiintolevyllä. Aika varmasti joudun asentamaan myös ulkoisen levyn ohjelmia uusiksi.
Jale
23.12.2006 16:51:01
Mmm...on epäilevä olo. Kun kiintolevy on kiinni, niin se ei käynnisty ollenkaan. Ei siis edes lähde pyörimään. Valo kuitenkin syttyy. Mutta kun irrotan IDE piuhan ja käynnistän koneen uudestaan, niin kiintolevy lähtee pyörimään.
kivi
23.12.2006 16:56:31
Mmm...on epäilevä olo. Kun kiintolevy on kiinni, niin se ei käynnisty ollenkaan. Ei siis edes lähde pyörimään. Valo kuitenkin syttyy. Mutta kun irrotan IDE piuhan ja käynnistän koneen uudestaan, niin kiintolevy lähtee pyörimään.

Ja bios on kunnossa levyjen asetusten osalta?

Lattakaapeli väärinpäin?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Jale
23.12.2006 17:08:26
Eikös koneen pitäisi edetä biosissa edes johonkin vaikka kiintolevy ei ole kiinni?

Kone on toiminut hyvin 4 vuotta. Välillä päivittänyt (muistia ja lisäkortteja) ja on toiminut. Yhtäkkiä eräänä kauniina päivänä (eilen) kone ei edennyt edes biosiin.

Välillä käyn kokeilemassa ja rämppäämässä sitten pidän hermolevon. Äsken kokeilin uutta emoa ja aluks sama homma. Ei tapahdu mtn. Aikani rämpättyä konetta on/off homma rupeaakin pelittämään Windowsin käynnistykseen asti. Eli sitä Windows XP ikkunaa ei ehdi tulla. Tilalle tulee se tuttu sininen ikkuna ja lätinät hardware failuresta ja sen semmosta.

Mulla on myös lainassa koneen raakile. Siinä päästään boot disk failure ilmotukseen asti.
Rml
23.12.2006 19:22:46

Itselläni moinen johtui virtalähteen paukahtamisesta. Mutta ei näistä voi tietää...
Juniper
23.12.2006 22:18:15
Itselläni moinen johtui virtalähteen paukahtamisesta. Mutta ei näistä voi tietää...

Mulla ollut muutaman kerran sama homma, että poweri on hajonnut. Oireet on ollut hyvin samanlaisia.
lindo
24.12.2006 00:19:01

Jos PSU on rikki niin silloin ei tapahdu mitään. Siis ei YHTÄÄN mitään. Ei sano edes naks, koska siihen ei tule silloin virtaa.
Rok rok
Juniper
24.12.2006 00:24:12
Jos PSU on rikki niin silloin ei tapahdu mitään. Siis ei YHTÄÄN mitään. Ei sano edes naks, koska siihen ei tule silloin virtaa.

Ei se ihan noinkaan ole. Powereissa on monta lähtöä ja niistä voi olla vaikka yksi lähtö pimeänä jolloin kone kiukuttelee ja näyttäis, että tulee virtaa, mutta eipä sitten tuleekkan joka paikkaan.
lindo
24.12.2006 08:42:19
Ei se ihan noinkaan ole. Powereissa on monta lähtöä ja niistä voi olla vaikka yksi lähtö pimeänä jolloin kone kiukuttelee ja näyttäis, että tulee virtaa, mutta eipä sitten tuleekkan joka paikkaan.

Niin joo, mä siis tarkoitin että jos PSU on kokonaan rikki, siis niin että se ei toimi, eikä tuuletin pyöri, niin sillon ei tapahdu mitään.
Rok rok
Rml
24.12.2006 09:27:13

Omassa konevainaassa tuulettimet suhteellisen iloisesti pyörivät, mutta muuten ei mitään tapahtunut. Virtalähteen vaihtamalla siitä sai vielä vuodeksi toimivan pelin.
Jale
28.12.2006 10:52:40
Kokeilin uutta kiintolevyä ja uutta virtalähdettäkin. Ei toimi. Prossussa tai emossa vikaa. Anyway, ajattelin ostaa uuden emon ja prossun. Ei ole varaa ihan uusimpaan uuteen, kun olen pärjännyt näilläkin: AMD Athlon 1700+ ja muistia giga ja risat (2x512MB toinen ddr266 ja toinen ddr400 ja sitten vielä 256MB ddr266 kampa).

Eli onko ehdotuksia? Varmaan verkkokaupasta ostaisin kaikki, kun se on maalla asuvalle kätevä vaihtoehto. Paketin saa vielä kotiovellekin asti! Jos hommaisin emon johon kävis jo tuo 512MB ddr400 kampa, niin ei tarvis muisteja uusia ihan kokonaan. Tuon kaveriksi sitten ostaisin "nelisatasta" lisää. Lätiskää aiheesta kiitos!
Jale
28.12.2006 11:35:52
Budjetti sopis tämmöseen settiin, mitäs sanotte?
Emo:Asus K8N4-E SE s754 nForce4 ATX (59,90e)
Prossu:AMD Sempron 64 3000+ socket 754 -suoritin, boxed.(46,90e)
Muistia:Kingston 512MB DDR 400MHz (57e)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)