Aihe: Windowsin joku ihmetarkistus käynnistettäessä?
1
Joees
13.01.2007 16:47:18
Ööö.. Tuota. Mitähän tää mun masiina oikein äsken duunas. Se heitti jonkun ihmeen tarkistuksen päälle kun käynnistin koneen. Joku yhtenäisyys tai eheys tai jotain. Joku kolmivaiheinen tarkistus oli olevinaan. Ensin se tsekkas jotain indeksihässäkkää ja sit se poisti jotain ja sit se oli duunaavinaan jotain ja sit käynnisti uudelleen.

Sen ois voinnu passata jos ois painanu kymmenen sekunnin kohdalla jotain nappia mut mä kerenny ees lukee mitä siinä sanottiin ennenku kymmenen sekuntia oli menny ja pääsin siihen asti.

Asentuko tähän joku pommi tai vastaavaa? :-D
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
touhis
13.01.2007 16:52:44
Checkdisk?
Oijoi, tätä kurjuutta.
Joees
13.01.2007 16:55:59
Checkdisk?

Ei mitään hajua? Mikä tossa on ideana? Se tsekkaa levyn, juu I got it
Mä vaan epäilen aina jos windows rupee itekseen tekemään jotain.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
Klezberg
13.01.2007 17:15:14

Ei mitään hajua? Mikä tossa on ideana? Se tsekkaa levyn, juu I got it
Mä vaan epäilen aina jos windows rupee itekseen tekemään jotain.

Jos kone on suljettu epänormaalisti (esim. sähköt pois sulkematta windowsia) levyllä voi olla jotain sekaisin. Siksi windows tarkistaa levyn ja mahdollisuuksien mukaan korjaa jos jotain oli sekaisin.
lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde!
Joees
13.01.2007 18:07:07
Jos kone on suljettu epänormaalisti (esim. sähköt pois sulkematta windowsia) levyllä voi olla jotain sekaisin. Siksi windows tarkistaa levyn ja mahdollisuuksien mukaan korjaa jos jotain oli sekaisin.

Hassua että tuo teki ton sitten vasta nyt. Tääl oli sähköt tuossa hitusen vajaa viikko sitten pois kuulemma ja sillon oli kone ollut päällä. Sen jälkeen suljettu ihan normisti. Heh. Tää masiina käy hitaammalla kuin mä.

Mutta joo, hyvä että tuli selkoa sit tähänkin. Minä kiitän.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
lindo
13.01.2007 22:46:04 (muokattu 13.01.2007 22:46:33)
Et sitten mahdollisesti ole laittanut "error-checking" päälle, joka XPssä tapahtuu vasta seuraavassa käynnistyksessä?
C: asemasta kun ottaa ominaisuudet ja työkalut, niin voi vaikka vahingossa, tai tietämättömänä painella "check now" nappulaa.

Ei mitään vaarallista kuitenkaan. :)
Rok rok
Joees
13.01.2007 22:53:14
Et sitten mahdollisesti ole laittanut "error-checking" päälle, joka XPssä tapahtuu vasta seuraavassa käynnistyksessä?
C: asemasta kun ottaa ominaisuudet ja työkalut, niin voi vaikka vahingossa, tai tietämättömänä painella "check now" nappulaa.

Ei mitään vaarallista kuitenkaan. :)

En juu, heh. Ja onhan tää tässä käynnistetty monta kertaa sähkökatkon jälkeenkin. Mutta eipä tässä. Nytpä tiedän sitten tuonkin. Ei tarvi ens kerralla ihmetelle jos noin käy.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
hoffe
16.01.2007 12:44:39
Ei tarvi ens kerralla ihmetelle jos noin käy.

Tämä voi olla myös merkki siitä, että kovalevysi on hajoamassa. Suosittelen pikaista varmuuskopiointia.
"Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia."
Joees
16.01.2007 20:48:02
Tämä voi olla myös merkki siitä, että kovalevysi on hajoamassa. Suosittelen pikaista varmuuskopiointia.

Nojaa, menköö jos menee. Ei oo mun oma kone. Vitsi mä oon sika...
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)