Hej, Haluaisin kuulla mielipiteitänne/kokemuksianne Suomessa toimivista musaverkkokaupoista (itunes, netAnttila, MSN, biisi.fi..). Mitä tiedostoformaatteja käytössä, vaatiiko omat mediaplayerit/tietynlaisen koneen, millainen on ladattavien biisien äänenlaatu (voiko sanoa, et jollain noista firmoista olisi paras?), hinta/laatusuhde, biisivalikoima, mikä on kopiosuojausten laita jne. Arvostan sekä perustietoja että nippelitietoa, koska olen vähän pihalla näistä aiheista..erityisesti tekniikkapuoli kiinnostaa. Help? |
iTunes Store vaatii Applen ilmaisen iTunes-ohjelmiston. Kappaleissa on drm-suojaus, joka rajoittaa niiden kuuntelun Applen iPod-soittimiin, eivät siis toimi muilla mp3-soittimilla. Kappaleet pystyy kuitenkin halutessaan vaivattomasti polttamaan cd- tai dvd-levylle. iTunes Storen valikoima on käsittääkseni varsinkin ulkomaisen musiikin osalta kohtuullisen laaja, kotimaista musiikkia saanee monipuolisemmin vaikkapa Anttilan puljusta. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Kappaleissa on drm-suojaus, joka rajoittaa niiden kuuntelun Applen iPod-soittimiin, eivät siis toimi muilla mp3-soittimilla. Muissakin mp3-soittimissa on tuota drm-tukea nähty. Muistaakseni mm iRiverin ja Archosin joissain laitteissa. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
Muissakin mp3-soittimissa on tuota drm-tukea nähty. Muistaakseni mm iRiverin ja Archosin joissain laitteissa. Joo taitaa lähes kaikissa myytävissä kappaleissa olla jonkinlainen suojaus, mutta eikös tuo iTunes Storen suojaus rajoita kuuntelun vain iPodeihin, vai muistelenko väärin? Esim. Mikkiksen Zunella taas on oma drm:nsä, joka loogisesti on epäyhteensopiva aikaisempien Mikkiksen kautta ostettujen piisien kanssa.. :D Kaiken kaikkiaan sen verran suurta sähellystä nuo erilaiset kopiosuojaukset aiheuttavat, että itse ostan vain vanhoja kunnon cd-levyjä. Ja ennenkuin joku tulee avautumaan niiden kopiosuojauksista, niin ei, minulla ei ole ollut yhdenkään levyn kanssa ongelmia. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |