MBOX:sta ei mitään käsitystä, mutta firebox on nyt ollut pari viikkoa käytössä.
Hyvä ja varman oloinen työkalu, toimii kuin pendoliinon käymälä. Ajurien asennus kävi käden käänteessä, ilman pienimpiäkään ongelmia. Presonuksen ajureilla on hyvä maine, se oli itselleni yksi tärkeimmistä valintaperusteista.
Kortin mukana tuleva Cubase LE on oikeasti selkeä bonus!
Yksi asia jota itse en ajatellut tarpeeksi pitkälle, oli virran saanti firewire väylästä. Itselläni kun on läppärissä tuo vanhanaikainen 4-piikkinen firewire hole, niin siitäpä sitä virtaa ei sitten saakaan. Eli virtalähdettä pitää aina raahata mukana ja sille pitää löytää jostain sähköt.. Ei mikään mieletön miinus, mutta kuitenkin... Jos läppärissä olisi 6-piikkinen tulilankaväylä, niin virran otto koneelta onnistuisi. Kortin mukana tulee muuten vain yksi firewire piuha 6-6, eli esim. meikäläisen piti ostaa erikseen 6-4 piuha.
Joitakin tuntuu haittaavan fireboxin potikoiden portaattomuus, tarkempi volan säätö olisi kuulemma toivottavaa joissakin tapauksissa. Itseäni ei moinen voisi vähempää haitata.
Kuulokeulostulo potkii mukavan miehekkäästi, jo laatikon pohjalle hautautuneet K240M kuulokkeet olivat sittenkin hyvät:-) Herran kiesus mikä ero verrattuna aiempaan, kun soitatti niitä liian laiskalla vahvarilla.
Tuossa linkki firebox-loopback testiin;
http://www.hardware.no/tester/lyd/presonus_firebox/20326/5 Mulle noi käyrät on sellaista niskan raapimis/krokotiili haukotus -osastoa, mutta testaaja mainitsi ettei kortin I/O:t ole ollenkaan markkinoiden parhaasta päästä, kohi kohi... Esim. Rolandin FA-66:ssa on kuulemma paremmat I/O:t.
Mutta; itse olen ainakin toistaiseksi very tyytyväinen. En ole mikään kultakorva ja kaikki nuo erot loopback testeissä sun muissa on oikeasti niin pieniä, että menee aika pikkurilliosastoksi tällaisen tavallisen Pentti Pitkämunan vinkkelistä.
E:) Itselläni kiikkui valinta Fireboxin ja M-audion 410:n välillä. Päädyin Fireboxiin koska se sattui olemaan hyllyssä paikallisessa musaliikkeessä:-) Mutta syy 410:n harkintaan oli 2 kuulokeulostuloa. Päädyin toteamaan että pärjään yhdellä, mutta jo eilen olisi ollut hyötyä kahdesta...