Loopis 18.01.2007 12:30:29 | |
---|
Morjens alan asiantuntijat, eli tilanne on se että pitäis hankkia Pro Tools kotistudioon. Mut kun tuossa kattelin niin on niin monta miljoonaa eri versiota. On mbox 1 ja on 2 ja on rack ja on ties mitä. Eli mitä pakettia te suosittelette minulle kun olen ennen aina Cubasella tehny työtä mut nyt kun tonne rapakon taakse on ovet auennu niin sieltä tulee kaikki matsku dvd:llä johon on poltettu koko pro tools sessio. Eli tarvis semmosen perus Pro tools paketin jolla pystyis ton Pro Tools session avata ja siihen nauhotettua 1 tai 2 kanavaa yhtä aikaa ja tarpeeksi pro että voi matskua julkasta levyillä. Itse nauhottelen vaan omat bassot sillä. Eli.. minkäslaista peruspakettia te suosittelisitte? Ja kun Cubasea koko elämän käyttäny niin onko Pro Tools kauheen erilainen softa? Ja onko vaikea? :) Ja jos tommosen MBOX2 version ostaa niin pystyykö se avaamaan esim dvd:n jossa on sessio joka on 24/96? Joskus tommosiakin tullu :) Kiitos. |
Säätäjä 19.01.2007 14:11:03 | |
---|
Osta multa Digi 002 -mikseri ja Pro Tools 7.3 + läjä plugareita. 24/96 futaa, saat samassa paketissa motorisoituja fadereitä, mikkietusia, kuuloke- ja monitorilähdöt etc. Torilla on ilmoitus, mun profiilin kautta pääsee nopeiten siihen. ¤¤¤ OSTA POIS: DIGI002 -mikseri/äänikortti + WAVES RENEISSANCE + SOUND REPLACER + muuta ¤¤¤ |
Eukka 19.01.2007 20:17:25 | |
---|
PTle -softa on sama oli kysessä mbox2 tai 002. eli aukee 24/96-projektit. Jollet tosiaan tarvi ku paria kanavaa mbox2 on sulle käyttökelponen peli. Siitäkin on sitten kaks versiota, pienempi usb-liitännäinen ja pro-versio joka on firewirellä kytkeytyvä ja josta löytyy sitten midi-interface ja pari io-reikää enemmän. Eikä siinä ku cubasea osaa niin ei se Pro Tools mitenkään vaikee ole. Jotain pieniä filosofisia eroja ehk löytyy. Itse olen alunperin PT-käyttäjä ja cubasea katsellut niin pieni hetki niin oli sekin hanskassa :p Akatax for you! |
lindo 20.01.2007 00:01:46 (muokattu 20.01.2007 00:02:37) | |
---|
Mites muuten on noitten ProTools HD sessioiden avaaminen näissä kotiversioissa, LE ja M-Powered? Oliko noissa esim. joku raitarajoitus tyyliin 20 raitaa tms.? Miten muuten sessiot aukeaa? Tarviiko aloittaa ns. alusta, eli raidat aukeaa, mutta säädöt on nollassa? Rok rok |
micetzhu 20.01.2007 01:03:01 | |
---|
Mites muuten on noitten ProTools HD sessioiden avaaminen näissä kotiversioissa, LE ja M-Powered? Oliko noissa esim. joku raitarajoitus tyyliin 20 raitaa tms.? Miten muuten sessiot aukeaa? Tarviiko aloittaa ns. alusta, eli raidat aukeaa, mutta säädöt on nollassa? Sekä M-poweredissa että LE:ssä on raitaraja 32, mutta molempiin voi hankkia Music Production Toolkit-paketin jonka avulla saa lisää raitoja jolloin raitaraja nousee 48. Music production toolkitin mukana tulee kyllä myös läjä plugareita. Ainakin M-powered ja LE-projektit aukeaa HD:ssä, toisin päin en tiedä... Lissää tietoa: http://www.digidesign.com/index.cfm … =35&itemid=4901&ref=ptmp-hp "Plamen - always with you" |
Slemmu 20.01.2007 12:31:27 | |
---|
Mites muuten on noitten ProTools HD sessioiden avaaminen näissä kotiversioissa, LE ja M-Powered? Oliko noissa esim. joku raitarajoitus tyyliin 20 raitaa tms.? Miten muuten sessiot aukeaa? Tarviiko aloittaa ns. alusta, eli raidat aukeaa, mutta säädöt on nollassa? PT HD/TDM sessiot aukeaa mainiosti noilla kotiversioilla. Tuo raitarajoitus menee siten, että jos sulla on HD sessiossa vaikka 64 raitaa, niin ne kaikki on LE versiossa näkyvissä mutta kerrallaan soivia ääniä/raitoja on vain 32 (ellei ole tuota music production kit -laajennusta joka tuo 48 raitaa/voicea). Joutuu siis manuaalisesti itse säätämään mitä raitoja haluaa kuulla, jos määrä ylittää tuon 32/48. Noi raitojen säädöt kulkee mukana versiosta toiseen (automaatiot, volat...) ja jos himassa on Toolsissa samat plugarit kuin HD versiossa, niin noiden säädöt pysyy kanssa. Jos esim studiolla olet käyttänyt Digirack EQ III HD-versiota, osaa PT kotona muuttaa sen session avaamisen yhteydessä RTAS-versioksi samasta plugarista ja säädöt pysyy. Ite ku tekee, ni tulee parempi! |
lindo 21.01.2007 00:24:50 | |
---|
Kiitos, ja erityisesti Slemmu, tuo oli hyvin selitetty :) Rok rok |
davel 23.01.2007 07:22:31 | |
---|
Pari juttua alkuvaikeudet ohittaneelta PT le -käyttäjältä... :) Kannattaa ennen ostopäätöstä käydä katsomassa tarkkaan esim duc.digidesign.com:sta, onko tietokone yhteensopiva pt:n kanssa. Itse tappelin mystisten dae-virheiden kanssa enemmän tai vähemmän puolisen vuotta. Hassuinta tässä oli se, että sonar5:n kanssa ei tuolla mbox2:lla ollut koskaan minkäänlaisia ongelmia. Mutta nyt homma pelaa, enkä vaihtaisi enää pois. On tuossa niin uskomattoman hyvät ominaisuudet mm. editointiin. Toinen jutska on tuo 24/96-tuki. Omassa mbox2:ssa ei pääse kuin 24/48, pro-mallissa taitaa olla asiat jo eritavalla. Äkkiseltään tulee mieleen, että 24/96-projektien aukaisu voisi tuottaa ongelmia normi-mbox2:lla, en ole kokeillut kun ei ole (eikä tule olemaan ;) tarvetta. Mutta omalta kannalta katsottuna tuo pro-malli on vähän väliinputoaja: Liian vähän _oikeita_ parannuksia mbox2:een ja turhan pieni hintaero esim digi002-rack -malliin. Mutta viisaammat jatkakoon. to live forever or die trying to... |
mhelin 23.01.2007 13:47:24 | |
---|
|
thejmh 23.01.2007 17:20:09 | |
---|
Kannattaa tsekata myös M-audion äänikortit. Niissä on paljon enemmän malleja ja vaihtoehtoja mistä valita ja kaikki toimii Protools M-powered:n kanssa joka on käytännössä sama kuin LE versiokin. |
Aki 23.01.2007 19:14:51 | |
---|
"Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
sami_sumea 24.01.2007 15:20:44 | |
---|
Ei herran pieksut! Yhtään en PT:stä tykkää, mutta tohon tekis kyllä kovasti mieli tarttua. HUH? Kuka hullu nyt Cubasesta (800€+) haluais luopua tollasen tarjouksen takia? ... http://www.adamantiumstudios.com |
Aki 25.01.2007 02:11:02 | |
---|
Kuka hullu nyt Cubasesta (180€-) haluais luopua tollasen tarjouksen takia? ... "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |