Aihe: ada 8000 1 2 | |
---|---|
![]() 16.12.2006 10:55:01 | |
Ostin tollasen ja ei pelaa adobe auditionissa. Onko vika minussa vai ohjelmassa. Jos softa ei toimi, niin mikä ois sellanen ilmanen ohjelma, et pystyis kokeileen ennenkuin hankkii toimivan softan. Kiitos | |
![]() 17.12.2006 18:59:31 | |
Ostin tollasen ja ei pelaa adobe auditionissa. Onko vika minussa vai ohjelmassa. Jos softa ei toimi, niin mikä ois sellanen ilmanen ohjelma, et pystyis kokeileen ennenkuin hankkii toimivan softan. Kiitos Niin kai se on kytketty ADAT-väyläiseen äänikorttiin? Toimiiko äänikortti muuten? "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 18.12.2006 09:21:43 (muokattu 18.12.2006 12:20:46) | |
Mikä versio Auditionista? Vanhemmat, kuin 1.5 ei taida sisältää ainakaan ASIO-tukea. Ettei olisi siis kiinni ajuriogelmista? EDIT: Ja kokeile Reaperia, jos toimii niin osta pois. | |
![]() 19.12.2006 13:49:21 | |
Niin kai se on kytketty ADAT-väyläiseen äänikorttiin? Toimiiko äänikortti muuten? On kytketty. Kortista kuuluu normaalisti | |
![]() 19.12.2006 13:49:57 | |
Mikä versio Auditionista? Vanhemmat, kuin 1.5 ei taida sisältää ainakaan ASIO-tukea. Ettei olisi siis kiinni ajuriogelmista? EDIT: Ja kokeile Reaperia, jos toimii niin osta pois. Versio 1,5 | |
![]() 20.12.2006 10:50:54 | |
Mikä äänikortti? On guuluu... | |
![]() 20.12.2006 14:53:34 | |
Mikä äänikortti? audigy 2. Ääni kuuluu mut ei ota vastaan. | |
![]() 20.12.2006 16:02:47 (muokattu 20.12.2006 16:04:13) | |
audigy 2. Ääni kuuluu mut ei ota vastaan. Audigyssä ADAT I/O? En usko. SPDIF I/O kuulostaisi uskottavammalta. Tempo on vain nopeuden muoto. | |
![]() 20.12.2006 16:41:17 | |
Audigyssä ADAT I/O? En usko. SPDIF I/O kuulostaisi uskottavammalta. Audigy 2 on kortti. Kytkin ada 8000:een mikserin direct outeista ja ada:sta digi out Audigyn digi in:nnään. Meneekö oikein? Kiitos. Apu on tarpeen... | |
![]() 20.12.2006 18:05:13 | |
Meneekö oikein? No ei juurikaan. Ootko sä lukenut ollenkaan ostamiesi laitteiden manuaaleja, tai ylipäätään perehtynyt millään tavalla niiden toimintaan? Ensiksi: ota se mikseri pois siitä välistä (sitä voi käyttää kuunteluun, mutta siitä sitten erikseen) ja käytä mikkejä yms. äänilähteitä suoraan siihen ADA:an. Toiseksi: hommaa nyt ihmeessä joku äänikortti, joka tukee ADAT-standardia. Digiliitäntöjä on monenlaisia. Tietokoneen näytöissäkin on digiliitäntä, muttei sinne kannata ADAT:ia ruveta tunkemaan. | |
![]() 21.12.2006 12:31:06 | |
No ei juurikaan. Ootko sä lukenut ollenkaan ostamiesi laitteiden manuaaleja, tai ylipäätään perehtynyt millään tavalla niiden toimintaan? Ensiksi: ota se mikseri pois siitä välistä (sitä voi käyttää kuunteluun, mutta siitä sitten erikseen) ja käytä mikkejä yms. äänilähteitä suoraan siihen ADA:an. Toiseksi: hommaa nyt ihmeessä joku äänikortti, joka tukee ADAT-standardia. Digiliitäntöjä on monenlaisia. Tietokoneen näytöissäkin on digiliitäntä, muttei sinne kannata ADAT:ia ruveta tunkemaan. Kiitos sinnistäsi. Meinaa vaan sitä, et alunperinen kysymys lähtee harhautuun muille maille. Otan onkeeni. mitä korttia suosittelet ystävä hyvä. Olen alottelia näissä jutuissa vaan musarintamalla mukana v. -76. elikkä ei oo kunnon kelamankkaa jossa oli 24 yhtäaikasta tuloa. keltanokka näissä jutuissa. oottellaan. Olen lukenu ja monen kanssa manuaalin. KIITOS! | |
![]() 21.12.2006 14:02:04 (muokattu 21.12.2006 14:04:19) | |
EMU1212M olisi ainakin edullinen ja laadukas. ADAT, s/pdif (tai aes/ebu), midi ja pari balansoitua 1/4" sisään/ulos kaupan päälle. http://www.thomann.de/fi/emu_1212m_digitalaudiosystem.htm EDIT: dsp-efektiprossukin löytyy, hyödyn päättäköön jokainen itse, mutta ei siitä haittaakaan ole. ;) | |
![]() 21.12.2006 14:44:58 | |
Itselläni on ADA:n kaverina Marianin MARC A -äänikortti. Siinä on pelkästään ADAT sisään ja ulos. Eli tuon kanssa tarvitsisit lisäksi vain kaksi optista TOSLINK-liittimillä varustettua kaapelia. Kortilla on hintaa n. 130 euroa. Soundata tuo niitä maahan. Kokemuksia sen verran, että mulla on tuo ollut jo reilun viisi vuotta ja toiminut varsin mainiosti. Samassa koneessa on myös Soundblaster, eikä korttien välillä ole mitään ongelmia. yrah cepai. | |
![]() 21.12.2006 16:14:35 | |
No noita korttejahan on kymmeniä erilaisia. Osta Lynxiä, RME:tä, tai Creamwarea, jos budjetti riittää. :) Creamwarea mä noista kannatan ja oon jo jonkin aikaa käyttänyt. Tosissaan sitten: Marian on hintaisekseen tosi hyvä ja ainakin MARC A on lähes idioottivarma ratkaisu. Toimi mulla vuosia ilmaan mitään ongelmia. EMU toimii ihan ok myös, mutta ylimääräiset kilkkeet (ei niillä dsp:n efekteillä paljoa tee, mun mielestä) nostavat aavistuksen hintaa. Sitten on nämä kaikki interfacet ja satunnaiset kortit, joita löytyy vähän kaikilta valmistajilta, kai nekin toimivat. Myös Terratec EWS88D toimii mainiosti, mä myin juuri pari sellaista pois. Niinkuin näkyy, vaihtoehtoja on paljon. Meidän pitäisi nyt vaan tarkemmin tietää, että mitkä ovat sun vaatimuksen reititysmahdollisuuksien yms. suhteen. Kerroppa vaatimuksista tarkemmin (ts. kaikki ominaisuudet ja mahdollisuudet, joita kuvittelet ikinä tarvitsevasi). | |
![]() 21.12.2006 19:17:04 | |
EMU toimii ihan ok myös, mutta ylimääräiset kilkkeet (ei niillä dsp:n efekteillä paljoa tee, mun mielestä) nostavat aavistuksen hintaa. 155e on päivän hinta Thomannilla, eli ei se nyt ihan poskettomasti maksa. Hyvä äänikortti ja kaikki tarvittavat liitännät samassa. Tietysti jos ei oikeasti tarvitse mitään muuta kuin adat-väylän, niin mitäpä sitä turhaan. | |
![]() 24.12.2006 09:41:44 | |
Meidän pitäisi nyt vaan tarkemmin tietää, että mitkä ovat sun vaatimuksen reititysmahdollisuuksien yms. suhteen. Kerroppa vaatimuksista tarkemmin (ts. kaikki ominaisuudet ja mahdollisuudet, joita kuvittelet ikinä tarvitsevasi). En tarvi muuta kuin, et sais soittimet omille raidoilleen kun tulee tilanne, et soitetaan yhtäaikaa. Ja rumpujen äänitys helpottuis, kun voi jälkeenpäin säätää pönttöjen balanssia ym. soundia. Eilen asensin cubasen sx3:n edellisen version, eikä sekään ota vastaan edes analogiääntä. Nyt taitaa olla vika koneessa, et auttasko totaalinen tyhjennys ja uudelleen käyttiksen asennus. Kiitti | |
![]() 24.12.2006 09:46:03 | |
Eli tuon kanssa tarvitsisit lisäksi vain kaksi optista TOSLINK-liittimillä varustettua kaapelia. "Toslink"? Onko noitakin kaapeleita monenlaisia. Onko sama asia kuin esim. minidisk soittimissa digi in ja out? | |
![]() 24.12.2006 14:46:11 | |
"Toslink"? Onko noitakin kaapeleita monenlaisia. Onko sama asia kuin esim. minidisk soittimissa digi in ja out? On noita erilaisia. Liittimet ovat "TOSLINK" -mallisia. Kyllä noita samoja löytyy esim dvd-soittimista ja muista. ADAn manuaalista se selviää, minkänäköinen pää siinä piuhassa pitää olla. yrah cepai. | |
![]() 29.12.2006 16:58:51 | |
On noita erilaisia. Liittimet ovat "TOSLINK" -mallisia. Kyllä noita samoja löytyy esim dvd-soittimista ja muista. ADAn manuaalista se selviää, minkänäköinen pää siinä piuhassa pitää olla. Jep. kyllä piuha on oikea. Huomasin pikku seikan, et kun piuha on kytketty, niin valoled palaa piuhan päässä ja se kuuluu inputtiin. Näinhän on? Tämä mun ongelma johtui äänikortista. Nyt on enää suurin ongelma mikä ois soveliain kortti ada8000:lle. Hienouksia en tarvi, kunhan kortti ja softa ymmärtää adaa. cubase 2 ja Audition on softana. Kiitoksia kaikille... | |
![]() 29.12.2006 17:32:40 | |
Jep. kyllä piuha on oikea. Huomasin pikku seikan, et kun piuha on kytketty, niin valoled palaa piuhan päässä ja se kuuluu inputtiin. Näinhän on? Tämä mun ongelma johtui äänikortista. Nyt on enää suurin ongelma mikä ois soveliain kortti ada8000:lle. Hienouksia en tarvi, kunhan kortti ja softa ymmärtää adaa. cubase 2 ja Audition on softana. Kiitoksia kaikille... http://www.thomann.de/fi/marian_marc_a.htm Noita voi pinota sitten vaikka neljä putkeen, että jos laajennus alkaa himottaa. Ei muuta tilpehööriä. Tempo on vain nopeuden muoto. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)