_oSKu_ 31.01.2007 21:20:52 | |
---|
Tietokoneeni sammuilee itsekseen satunnaisin väliajoin. Joskus saattaa pysyä koko päivän sammumatta ja joskus taas saattaa sammua parin tunnin välein. Koneen sammuessa kaiuttimista kuuluu "zrrt" jos joku ääntä tuottava ohjelma on käynnissä. Vika ilmestyi tyhjästä, eli siis ei tullut minkään uuden laitteen tms. mukana. Virus-scannit ja spyware-scannit on ajettu moneen kertaan, ja muistit on tsekattu softalla. En ole jaksanut vielä pistää käyttistä (Win XP) uusiksi, koska kaiken uudelleen asentaminen ei ole mukavaa. Joka kerta kun kone sammuu, tapahtumienvalvontaan tulee merkintä virheestä. Screenshot: http://user.personal.fi/private/orsku/virhes.jpg Olisiko ehdotuksia mitä voisin koittaa ennen kovalevyn formatointia? |
SaBer 31.01.2007 21:23:51 (muokattu 31.01.2007 21:24:03) | |
---|
Ensin meinasin sanoa, että ehkä emolevyn konkat ovat kuivuneet, mutta jos siitä tulee joku (erittäin informatiivinen) virheilmoitus, niin sitten se tuskin se on... Ihania noi Windowsin virheilmoitukset. Täytyy olla aika guru jos noista mitään selvää ottaa... "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
_oSKu_ 31.01.2007 21:34:39 | |
---|
En usko että emolevyn konkat on kuivuneet koska kaikki osat kovalevyä lukuunottamatta on alle vuoden vanhoja. Hitto kun olis munaa siirtyä kokonaan linuxiin. Pitää kyllä nyt monen vuoden jahkailun jälkeen ottaa se ensin windowsin rinnalle ja katsoo mitä tapahtuu. |
oiva tumpeloinen 31.01.2007 21:39:02 | |
---|
Vaikka se pukkaa noinkin hienon virheilmon, niin voisiko se päästä nostamaan lämpöjä? Oletko avannut koteloa hetkeen? |
_oSKu_ 31.01.2007 21:41:49 | |
---|
Aivan tosiaan, tuosta unohtui vielä mainita. Koteloa on availtu, kaikki tuulettimet pyörii, ja uudelleenkäynnistyksessä BIOS näyttää ihan asiallisia lämpötiloja. Lisäksi kone sammuilee vaikkei sillä edes tekisi mitään, eli kuumeneminen jää pois laskuista. |
poppamies 31.01.2007 21:46:13 (muokattu 31.01.2007 21:46:55) | |
---|
Mulla oli vähän samantapaisia ongelmia viikko, pari sitten. Tai oikeastaan mun kone olkoi sammua aika välittömästi kun sen sai käyntiin. Syynä oli virus. AVG ilmais versio ei pystynyt sille mitään. Löysi kyllä pöpön mutta evoinut sitä poistaa. Ei jäänyt muuta mahdollisuutta kuin formatoida C levy ja asentaa XP uudelleen. Onneksi minulla on kaikki paitsi Windows toisella levyllä ja suurin osa ohjelmistakin lähtee käyntiin suoraan ilman uudellen asentamatta. Niin se unohtui mainita että minulla tuli joka kerta blue screeni. G strings are for strippers! |
Wk 31.01.2007 22:14:44 (muokattu 31.01.2007 22:21:31) | |
---|
http://www.mikseri.net/users/108413.php |
_oSKu_ 31.01.2007 22:41:53 | |
---|
Pitääkö sun lisätä oma tunnukses sinne? Weird. Koskaan en ole tällaiseen ongelmaan törmännyt kyllä. Jotain Microsoftin vianetsintäsysteemiä koitin jo enkä saanut apua. Hö. Jokatapauksessa noudatin linkittämiäsi ohjeita. Kattellaan mitä tapahtuu. Paljon kiitoksia avusta. Vielä enemmän jos toimii. Lussa. |
_oSKu_ 01.02.2007 21:26:59 | |
---|
Jaaha. Eipä toimi vieläkään. Voi heviletti. |
Wk 01.02.2007 22:15:31 (muokattu 01.02.2007 22:18:50) | |
---|
Onko sulla minkälaista palomuurisoftaa yms. suojaushommia päällä? Itsellä on Zone Alarm, AVG Free ja Lavasoft Ad-Watch. Sama asennus Windowsista ollut jo piiitkään, edellisenkin asennuksen sössin ite kun kokeilin kellotella vähän liian innokkaasti, sanoisin siis että tuolla yhdistelmällä ainkaan ei tule ongelmia, jos kokeilisit vaihtaa noita suojausohjelmia, jos siis se niistä olisi kiinni. http://www.mikseri.net/users/108413.php |
_oSKu_ 01.02.2007 22:50:25 (muokattu 01.02.2007 22:50:59) | |
---|
Mulla on Zone Alarmin ilmainen versio ja Norton AntiViruksen maksullinen versio. En usko että se on noista kiinni. Tajusin tossa äsken kun säädin taas vähän noiden em. ohjeiden kanssa että tuossa virheilmossa käyttäjänä on tuo NT-HALLINTA jne., mutta sinne asetuksiin ei saanut tuon nimistä käyttäjää lisättyä. Edit. Niin ja tosiaan Ad-Awaren ilmainen versio on myös käytössä. |
oiva tumpeloinen 02.02.2007 00:22:46 | |
---|
Mulla on Zone Alarmin ilmainen versio ja Norton AntiViruksen maksullinen versio. En usko että se on noista kiinni. Tajusin tossa äsken kun säädin taas vähän noiden em. ohjeiden kanssa että tuossa virheilmossa käyttäjänä on tuo NT-HALLINTA jne., mutta sinne asetuksiin ei saanut tuon nimistä käyttäjää lisättyä. Edit. Niin ja tosiaan Ad-Awaren ilmainen versio on myös käytössä. En kyllä yhtään ihmettelisi, vaikka ongelma olisi tässä. Mulla ainakin aikanaan sai Zone Alarm yksikseen koko koneen solmuun. On myös vähän huonoja kokemuksia useamman virusscannerin ajamisesta samaan aikaan. |
Aki 02.02.2007 00:32:00 | |
---|
Ihania noi Windowsin virheilmoitukset. Etenkin suomennettuina, jolloin niistä ei ole enään sitä pienintäkään toiveen jyvää saada yhtään mitään selvää. Eikä Googlekaan osaa niin usein auttaa. Käynnistä > Sammuta > Käynnistä uudelleen... Logiikka hoi. On myös vähän huonoja kokemuksia useamman virusscannerin ajamisesta samaan aikaan. ZoneAlarm on palomuuri, ja Ad-Aware on passiivinen etsijä, ei siis yhteensopivuusongelmia noiden puolesta. Mutta ZoneAlarmista jäi mulla joskus tosi huono maku, en muista mihin liittyi. Kerio tuntuu toimivan monin verroin paremmin. Mulla aiheutti työn alla sammumisia virtalähde. Vaihto laadukkaampaan ja jo stabiloitui. Tämä SeaSonic on kyllä erityisen hyvä. 83€. "SpeedFan"-niminen ohjelma on aivan mainio lämpötilojen tarkkailuun. Kohteina prossun ja emon lisäksi myös kovalevyt, jotka mulla yllättäen oli vähän kuumina. Suosittelen suuresti. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
oiva tumpeloinen 02.02.2007 00:46:59 | |
---|
ZoneAlarm on palomuuri, ja Ad-Aware on passiivinen etsijä, ei siis yhteensopivuusongelmia noiden puolesta. Jep. Pitäisi varmaan miettiä tarkemmin, tai olla kirjoittamatta tähän aikaan...... |
Wk 02.02.2007 10:53:40 | |
---|
Tarkennuksena vielä että itellä on siis Ad-Watch eli aktiivinen versio tuosta. Tuo ohjelma saa kyllä kans koneen tilttiin, jos treatment kohtaan naksauttaa Automatic, meinaa nääs Windowsin päivitykset mennä v*tuiks kun ohjelma ei aina annakkaan kirjoittaa mitään koneen rekisteriin... ZoneAlarmia taas olen pistänyt joka koneeseen, niin omiin kuin kaverienkin jos he ovat kysyneet että mitäs softaa kannattas laittaa. http://www.mikseri.net/users/108413.php |
_oSKu_ 02.02.2007 15:45:13 | |
---|
Hm. Äsken tsekkasin ZoneAlarmista ton virheen kohteena olevan ohjelman oikeudet ja siellä oli kyseisen ohjelman kohdalla automaattinen arvonta päällä. Laitoin sitten ohjelmalle oikeudet käyttää nettiä. Josko nyt. Ei voinut olla noin helppoa. |