Otto.a 28.01.2007 20:38:19 | |
---|
Elikkäs ehdotuksia/suosituksia mikeistä ja äänikorteista. Tarkoituksena olisi äänittää omaa kitaranrämpytystä tietokoneelle. Audacity löytyy ja oon jotain koittanut soitella, mutta 15e mikillä ja integroidulla äänikortilla homma ei vaan tahdo sujua. Ei tarvitse olla mitkään Pro vehkeet. Edulliset ja hyvät. KIITOS ETUKÄTEEN. |
passe 28.01.2007 21:37:19 | |
---|
Sometimes more is more |
Krister 28.01.2007 21:55:54 | |
---|
http://www.thomann.de/fi/line6_toneport_ux2.htm Jos ei ole ambitioita laajennella hommaa sen kummemmin, niin tuolla pääsee kotihommissa/demottelussa pitkälle. Komppaan tuota ja kyllähän Toneportista on aika paljoon muuhunkin kun kotidemotteluun (esim. etäprojektit jos niitä harrastelee) Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin |
Otto.a 28.01.2007 21:59:18 (muokattu 28.01.2007 22:04:17) | |
---|
Kiitos. |
Otto.a 28.01.2007 22:06:18 | |
---|
Luonaako se että laittaa efektin kitaran ja toneportin väliin. |
Krister 28.01.2007 22:26:18 | |
---|
Luonaako se että laittaa efektin kitaran ja toneportin väliin. Käsittääkseni efektit joutuu hoitamaan koneella, eli erillisiä pedaaleita ei pysty äänittäessä siinä välissä käyttämään. Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin |
Cathi777 29.01.2007 12:26:56 | |
---|
Käsittääkseni efektit joutuu hoitamaan koneella, eli erillisiä pedaaleita ei pysty äänittäessä siinä välissä käyttämään. Pystyy itse asiassa käyttämään, siinä on ihan oma sisääntulokin sitä varten. Koneelta sitten voi valita, että minkä kaapin kautta sitä haluaa luukutella. Only pop music can break my heart... |
Krister 29.01.2007 20:03:29 | |
---|
Pystyy itse asiassa käyttämään, siinä on ihan oma sisääntulokin sitä varten. Koneelta sitten voi valita, että minkä kaapin kautta sitä haluaa luukutella. Jos asia on näin, niin kiitän oiikaisusta ja vanhan viisastuttamisesta:) Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin |
Otto.a 29.01.2007 20:16:10 (muokattu 29.01.2007 20:52:51) | |
---|
Onko se sitten toi reikä missä lukee pad. Laittaa sen ja kitaran väliin efektin ni pitäs rokata vai ??????????? Tyhmä kun oon. Ja millasella ohjelmalla äänitys hoituu. |
Krister 30.01.2007 20:40:16 | |
---|
Onko se sitten toi reikä missä lukee pad. Laittaa sen ja kitaran väliin efektin ni pitäs rokata vai ??????????? Tyhmä kun oon. Ja millasella ohjelmalla äänitys hoituu. Taitaapi olla niin, että menneet käsitteet sekaisin. Siis: nuo footswitch-reiät ovat jalkapolkimille joille ohjataan softan sisäisiä taphtumia(kuten thomannin tekstissä mainitaan). Esim. omia säröpurkkeja ei tuohon pysty kytkemään. Pad-reikä on aktiivielektroniikan, tai muuten suuremmanpuoleisen ulostulotehon, omaaville sähkiksille ja bassoille. Toneportin mukana tulee äänityssofta jolla pääsee alkuun. Kuten aina, korjata saa jos olen väärässä. Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin |
zekeode 30.01.2007 20:54:31 | |
---|
Käsittääkseni efektit joutuu hoitamaan koneella, eli erillisiä pedaaleita ei pysty äänittäessä siinä välissä käyttämään. Toneportia pystyy käyttämään, kuten tavallistakin äänikorttia. Mukana tulee Line6:n oma Gearbox mallinnussofta, jossa on mallinnukset kitaran, laulun ja basson äänitykseen. Korttia voi käyttää äänitykseen myös ilman Gearboxia, kunhan vaan valitsee äänityssoftasta oikeat sisääntulot. Näin: http://www.saunalahti.fi/osoll/tp.JPG Jos narulle haluaa jotain, niin kannattaa asentaa esim Reaper, joka toimii Tonerportin kanssa erinomaisesti. http://www.reaper.fm/ And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert. |