Aihe: Minkälainen äänikortti riittää..
1
Herbert
24.01.2007 13:51:55
Neuvokaa hiukan vanhaa hippiä, että minkälainen äänikortti toimisi saumattomasti Guitar Rig 2 tai AmpliTube2 kanssa.. kun musaliikkeen kaveri tarjoili sellaista 300€ äänikorttia ja minä aattelin että saiskai sitä halvemmallakin toimivat pelit ja rensselin?

Nyt mulla on (kuulemma) käytössä koneen sisäinen äänikortti ja joku ASIO4ALL. Soittaessa on havaittavissa pienoista viivetä ja mediaplayerilla ei voi kuunnella musiikkia samanaikaisesti.

Eli riittäisikö esim. joku näistä alemman hintaluokan korteista:
M-AUDIO DELTA AUDIOPHILE 2496
EMU 0404 DIGITAL AUDIO SYSTEM
TERRATEC PHASE 22

Kiitti neuvoista
Soolokitaristi
26.01.2007 15:42:31
Todennäköisesti kaikki nuo ehdottamasi kortit käyvät. Voi olla mahdollista että se ASIO4ALL+integroitukin kävisi jos siintä ASIO4ALLista vaan laittaisi sen latenssin pienemmälle (ASIO4ALL Offline settings->ASIO Buffer Size). Niin ja siis eihän tuo viive mihinkään pienene niillä uusilla äänikorteillakaan jos tuota buffer sizea säädä sopivaksi (kaikkien äänikorttien hallintaohjelmasta löytyy tuo säätö).

Jotkut kortit eivät anna käyttää ASIO:ta ja normaalia Windows-ääntä samaan aikaan (koska se voi huonontaa äänenlaatua esim. äänitettäessä). Ainakin omassa Terratecin kortissani on erillinen valinta tälle. Siis että varaako ASIO-käyttö äänikortin kokonaan vai voiko samaan aikaan kuunnella muutakin musiikkia. Ainakin oma integroituni antaa käyttää Asiota (ASIO4ALLilla) ja normaaliääntä (Winamp) samaan aikaan. Voi olla, että Guitar Rigin ja Amplituben säätöjä rukkaamalla tuo ongelma paranisi.
ravensoul
26.01.2007 18:01:15
Ihan varmasti riittää. Kun itse tulen, joskin hätäisesti, toimeen antiikkisella SB Live!:llä, jota ei ole edes tarkoitettu musakäyttöön. Mutta siihen löytyy netistä kX Projectin kustomoidut ASIO-ajurit. Ei maksa käytännössä mitään mutta vaati hieman puljaamista säätöjen kans ja äänenlaatu ei heikon AC97-piirin takia ole järin kehuttava.

Noin perstuntumalta valitsisin noista vaihtoehdoista tuon E-MU:n kortin.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)