Aihe: Reasonia jälleen 1 | |
---|---|
![]() 22.01.2007 19:07:38 | |
Tätä on varmasti kysytty miljoona kertaa mutta tässä tarvitsen apua eli rumpujen nauhoitus reasonista Sonariin. Kun Reason on kytketty Sonariin mitä sen jälkeen? | |
![]() 22.01.2007 20:22:08 | |
Eikös Sonarin ja Reasonin oppaissa lue melko kattavasti tuosta rewirettämisestä? Kuitenkin luulisi tuon hintaluokan softissa sellainen olevan. Näin kliseisesti... | |
![]() 22.01.2007 20:27:12 | |
Mahtaakohan sitä manuaalia löytyä? GIGO | |
![]() 23.01.2007 00:18:40 | |
Manuaalit voi joskus olla erittäinkin vaikeita jos haet jotain tiettyä juttua, tai ne on vain huonoja. Joskus vaan on erittäin paljon valaisevampaa KYSYÄ asiaa joltain joka jo tietää asian. Tuo joku voi selittää sen usein myös huomattavasti yksinkertaisemmin kuin manuaali. Aika usein myös Googlella löytää hyviä ohjeita. Ei muuta. Rok rok | |
![]() 23.01.2007 00:22:04 | |
Manuaalit voi joskus olla erittäinkin vaikeita jos haet jotain tiettyä juttua, tai ne on vain huonoja. Juu näin on. Ei muuta. GIGO | |
![]() 23.01.2007 01:11:52 | |
On tää tietotekniikkapalsta kyllä siitä hieno, että jos omistaa yli 100e softan alle 1000e laitteiden kanssa (tai ei ainakaan kerro laitteistaan) epäillään heti warettamisesta. Way to go! "Anna mie soitan rumpuja!" -Amorphiksen kosketinsoittaja keikalla | |
![]() 23.01.2007 01:58:48 | |
Tätä on varmasti kysytty miljoona kertaa mutta tässä tarvitsen apua eli rumpujen nauhoitus reasonista Sonariin. Kun Reason on kytketty Sonariin mitä sen jälkeen? Moisesta operaatiosta ei itsellä laisinkaan kokemuksia ole mutta näin maalaisjärjellä miettien, jos koittaisit ohjata reasonin rumpukanavat Sonarin sisääntuleviin..? Saattaapi olla tyhmä idea, mutta tuo kuulostaisi minusta kaikeassa yksinkertaisuudessaan toimivalta. Eri juttu sitten onkin, että mites tuo pitäisi noilla masiinoilla tehdä. :) E: Tulipa turha postaus. :D Lisää middleä ja vähemmän volumea. | |
![]() 23.01.2007 08:36:51 | |
On tää tietotekniikkapalsta kyllä siitä hieno, että jos omistaa yli 100e softan alle 1000e laitteiden kanssa (tai ei ainakaan kerro laitteistaan) epäillään heti warettamisesta. Way to go! Ei läheskään niin paha kuin pelit.fi tai muropaketti olivat joskus 2k-luvun vaihteessa. Kerran latasin sen windows 2003 serverin 6kk trialin ja lähdin kyselemään siitä, ni siitäkös piraattipoliisit innostuivat, monta sivua tuli hirveää huutoa, että et perskutissa ole mitään serveriä ostanut!!!! :) No, en ollut en.. Toisen kerran pelit.fi:n palstalla joku kyseli neuvoa photoshopin käytössä, niin porukka pyysi kyseistä kaveria ottamaan valokuvan photoshopin levystä. Että näin. | |
![]() 23.01.2007 10:22:08 | |
Tätä on varmasti kysytty miljoona kertaa mutta tässä tarvitsen apua eli rumpujen nauhoitus reasonista Sonariin. Kun Reason on kytketty Sonariin mitä sen jälkeen? Lataat samplet reasonin rumpukoneeseen, laitat sonarissa "soittavaksi" raidaksi reasonin ja sieltä vielä kanava jolla on tuo rumpukone. Sitten olikin muistaakseni hakuammuntaa mistä löytyi mikäkin erillinen rumpu pianoroll:lta, mutta on helppo testata. Sonar on muuten tietty master ja reason slave. En tiedä ymmärtääkö tosta kukaan mitään, mutta hatusta heitettynä tekisin sen noin. | |
![]() 23.01.2007 13:57:14 (muokattu 23.01.2007 14:00:44) | |
Tätä on varmasti kysytty miljoona kertaa mutta tässä tarvitsen apua eli rumpujen nauhoitus reasonista Sonariin. Kun Reason on kytketty Sonariin mitä sen jälkeen? En tiä mikä Sonar sulla on, versio 4:ssä homma menee näin: 1) Reason ReWireksi 2) Reasoniin auki rumpukone ja samplet 3) Sonariin midiraita/-raidat, niihin outputiksi Reason ja channeliksi haluttu laite 4) Joko mäppäät Reasonissa rummut niihin midinuotteihin joihin haluat (NN-XT ja zillee), tai vaihtoehtoisesti etsit Sonarista ääniä vastaavat koskettimet. Itselleni olen tehnyt rumpukartat yhteneväisesti Sibeliuksen ja Reasonin välillä, jolloin voin importata kaiken Sibassa kirjoittamani mididatan suoraan Sonariin ja samplet soivat oikein. Muistaakseni ReDrumilla nuotit ovat järjestyksessä kromaattisesti. Korjatkaa jos puhun paskaa, en muista kun itse käytä ReDrumia kuin tosi harvoin. 5) Kirjoita haluamasi paska rummuille Sonarin sekvensseriin (tai Reasonin, ihan kumpi on helpompaa). 6) Ota DXi-valikosta Freeze synth, jolloin Sonar tekee sen hetkisillä syna/rumpukone-asetuksilla audiota. Jos haluaa miksailla kovasti, kannattaa pitää mielessä jo alkuvaiheessa että rummut pitää saada eri raidoille. Kun tämän tekee riittävän aikaisin, ei tarvitse myöhemmin siivota niin paljoa. Todellinen midihiirihän vääntäisi jotkut filtterit nimillä Basari, Snare jne., jotka automaattisesti pudottaisivat ennaltamäärättyjen midinuottien velocityt nollaan, mutta ainakaan mulla ei ole ihan vielä tullut moiseen pakottavaa tarvetta. 7) Toinen vaihtoehto edelliseen on se, että yksinkertaisesti panee Windowsin mikseristä "what u hear" -asetukset päälle, laittaa halutun raidan sooloksi ja painaa reciä. Kukin tyylillään, toinen on nopeampi. Jos on hullun siistit putkieturauhaset joiden läpi haluaa äänittää kaiken täytyy varmaan tehdä manuaalisesti. Yleensä audiofiilit tosin palkkaavat moisessa vaiheessa jo oikean rumpalin, mene ja tiedä;) Okei, toivottavasti selkeni. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. | |
![]() 24.01.2007 07:41:56 | |
kiitos neuvoista mutta en vieläkään saanut sitä toimiin asetukset oon tarkastanu ohjeista ties kuinka monta kertaa ja kaikki pitäis olla kunnossa mutta nauhotettua en vaan jostain syystä saa sonarissa kyllä kitarat ja muut kyllä tulee nauhalle.missä vika?mulla on sonar 4 ja reason 2.5 | |
![]() 24.01.2007 11:06:10 | |
kiitos neuvoista mutta en vieläkään saanut sitä toimiin asetukset oon tarkastanu ohjeista ties kuinka monta kertaa ja kaikki pitäis olla kunnossa mutta nauhotettua en vaan jostain syystä saa sonarissa kyllä kitarat ja muut kyllä tulee nauhalle.missä vika?mulla on sonar 4 ja reason 2.5 Jos testasit nauhoittaa ihan rec-nappulaa painamalla, tsekkaa että sulla on nauhoittaessa valittuna Windowsin "what u hear"-äänilähde. Ota äänenvoimakkuus-valikko/asetukset/ominaisuudet/nauhoitus ja ruksaa "what u hear"-valitse-kohta. Silloin kone äänittää sen mitä se soittaa. Kitaraa nauhoittaessa taas line-in. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. | |
![]() 24.01.2007 19:05:39 | |
Jos testasit nauhoittaa ihan rec-nappulaa painamalla, tsekkaa että sulla on nauhoittaessa valittuna Windowsin "what u hear"-äänilähde. Ota äänenvoimakkuus-valikko/asetukset/ominaisuudet/nauhoitus ja ruksaa "what u hear"-valitse-kohta. Silloin kone äänittää sen mitä se soittaa. Kitaraa nauhoittaessa taas line-in. Itseasiassa ei näin. Jos kuulet rummut, meinaa että reason pelittää hyvin rewirenä. Saat nauhoitettua kitarat, hyvä. Mutta jos haluat nuo kaikki "yhteen" sun pitää exportata biisi joko mp3:ksi tms. Silloin vasta saat koko nauhoituksen pakettiin. Toki voit mutettaa kaikki muut raidat ja exporttaa vain reasonin ja sitten taas importata tuo raita omalle raidalle, jolloin reasonia ei enää tarvita. | |
![]() 24.01.2007 19:35:55 | |
Itseasiassa ei näin. Jos kuulet rummut, meinaa että reason pelittää hyvin rewirenä. Saat nauhoitettua kitarat, hyvä. Mutta jos haluat nuo kaikki "yhteen" sun pitää exportata biisi joko mp3:ksi tms. Silloin vasta saat koko nauhoituksen pakettiin. Toki voit mutettaa kaikki muut raidat ja exporttaa vain reasonin ja sitten taas importata tuo raita omalle raidalle, jolloin reasonia ei enää tarvita. Öööö, mutta kun ongelma oli mitä ilmeisimmin siinä, että mididata pitäisi saada audioksi. Sonar ei anna suoraan bouncettaa midiä audioksi, vaan se täytyy tehdä joko em. freeze synth -toiminnolla, tai vaihtoehtoisesti ihan vaan rec-nappulaa painamalla, jos, kuten sanottu edellä on jotain analogimuljutinta jonka kautta välttämättä haluaa saundin kuljettaa. Näin mun Sonar-kokemukseni ainakin kertoo. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. | |
![]() 24.01.2007 20:18:40 | |
Nyt sain toimiin,kiitos hyvistä neuvoista | |
![]() 25.01.2007 11:01:25 | |
Öööö, mutta kun ongelma oli mitä ilmeisimmin siinä, että mididata pitäisi saada audioksi. Sonar ei anna suoraan bouncettaa midiä audioksi, vaan se täytyy tehdä joko em. freeze synth -toiminnolla, tai vaihtoehtoisesti ihan vaan rec-nappulaa painamalla, jos, kuten sanottu edellä on jotain analogimuljutinta jonka kautta välttämättä haluaa saundin kuljettaa. Näin mun Sonar-kokemukseni ainakin kertoo. Jos sulla on jokin audio-raita olemassa, siis vaikka sekunnin pätkä, niin silloin joko mutettamalla muut tai laittamalla reason-raidan soloksi, voi exportata vaikka juuri nuo rummut audio-filuksi. Tosin freeze tekee aivan saman :) | |
![]() 25.01.2007 22:12:20 | |
eli freezee ei tartte välttämättä käyttää muuttaessa niitä audioksi? | |
![]() 26.01.2007 09:42:43 | |
eli freezee ei tartte välttämättä käyttää muuttaessa niitä audioksi? Riittää kun on yksi oikea audio raita jolla on audiota äänitettynä (voi siis vaikka painaa rec:iä ja äänittää sekunnin ajan), niin sitten voi exportata vaikka tuon reasonin rummut "oikeaksi" audio dataksi/raidaksi, kunhan vain muistaa mutettaa muut tai laittaa solo:ksi tuon reasonin. | |
![]() 27.01.2007 11:15:18 | |
Reasonin manuaalista sen verran että sen voi myös löytää netistä, itse olen ohjelman kyllä ostanut. Mutta ajattelin vain valaista että jos kysytään neuvoa ohjelmasta vaikka ihan perusjutusta niin ei ihmisen tartte olla warettaja..(ei toi reiskan manu ihan perus dekkarikirjallisuutta ole) itel toimii reason 3.0 protoolsissa rewirena toollsin stereo auxi tulossa.. piiskaa sydäntalvella! | |
![]() 01.02.2007 05:12:51 | |
Joopa, en viiti alottaa uutta topiccia Reasonista mutta...jos valitsee jonkun rumpukitin niin onko siihen mahdollista valita myös toinen rinnalle? esim hardcorekit ja rock kit, ois nimittäin ihan kivaa saada vähän väriä Sequencerissä noihin esim lisäpelitilyönteihin..tuohon on kuitenkin joku todella simpeli ratkasu muttei näin 4h taistelun jälkeen ole selvinnyt mulle =) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)