Aihe: Sonarin versioiden erot ja oikean valinta?
1
Antti1
05.01.2006 15:44:49
Elikkä pienen pohdiskelun päätteeksi päädyin Sonariin. Nyt vain mulle oikeaa versiota pohdiskelen. Mitkä ovat oleellisimmat erot käytännössä Home Studion ja oikean Sonarin välillä? Home Studion ja XL:n välillä vissiin ainoa ero on plugarivalikoima, samoin kuin Studiossa ja Producerissa. Ne plugarit ei oo mulle välttämättömyys, joten oikeasta Sonarista toi Studio riittäisi mulle. Home versiossa riittäisi budjetti myös noihin plugareihin, joten siitä varmaan XL sitten vaihtoehdoksi.

Softaa käyttäisin ihan perus nauhoitteluun ja miksailuun. Tällä hetkellä enintään 10 raitaa yhtäaikaa sisään, eli ei mitään kovin ihmeellistä. Tulevaisuudessa ehkä peräti 18 raitaa, jos laajennan kamppeita. En tarvitse kattavia MIDI-toimintoja, koska niille ei ole käyttöä.

Onko olemassa mitään hyvää syytä, miksi ostaisin tuon Sonar 5 Studion, enkä Home Studio XL:ää? Ihan mitä tahansa.
"Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune
Antti1
05.01.2006 16:41:11 (muokattu 05.01.2006 16:41:54)
Noissa "pikkusonareissa" on näköjään 64 raitaa maksimimäärä. Eihän se ole mulle ollenkaan liian vähän (20 riittäisi ihan jokaiseen tähänastiseen projektiin, mutta kaipa ne siitä vielä joskus kasvaa), mutta pistää epäilyttämään silti muiden ominaisuuksien osalta. Onko noissa jotain muita tuollaisia olennaisia rajoituksia, joita 5-versiossa ei ole?

EDIT: Ohops, piti pistää edellisen viestin yhteyteen. No tuskin ketään tästä uudesta tekstistä saa hermoromahdusta.
Ukko
05.01.2006 17:43:54

Onko olemassa mitään hyvää syytä, miksi ostaisin tuon Sonar 5 Studion, enkä Home Studio XL:ää? Ihan mitä tahansa.

Tahdistuuko Home versio ulkopuolisiin nauhureihin tms. Ja jos ei tahdistu, onko sillä sulle mitään väliä.
Ukko
05.01.2006 17:46:27

Tahdistuuko Home versio ulkopuolisiin nauhureihin tms. Ja jos ei tahdistu, onko sillä sulle mitään väliä.

Niin ja tuleeko home version mukana Rolandin tss-1 gm pluggaria. Tarkoitan sitä parempaa. Sillä ja sillä toisella eli halvemmalla versiolla on aika rajusti eroa. Ja edelleen, onko sillä sun käytössä mitään merkitystä.
Antti1
05.01.2006 17:56:59
Noihin on kovin vaikea sanoa mitään, kun en saa millään ilveellä manuaalia käsiini netistä ja kotisivuilla ei noista sanota juurikaan mitään. Rolandin tts-1:llä ei oikeastaan luulis olevan mitään väliä _tällä hetkellä_, koska ei ole noita softasynia yms. käytettyä.

Ulkoiseen nauhuriin tahdistuminen ei myöskään tällä hetkellä kuulosta siltä kaikkein oleellisimmalta asialta.

Oikeastaan mä kyllä jo tavallaan tässä miettiessäni tein päätökseni tuon valinnan suhteen: mä ostan sen Sonar 5:n. Se maksaa vähän enempi, mutta on kuitenkin monipuolisempi ja siinä ei ole typeriä raitarajoituksia.
bukka
08.01.2006 19:58:56 (muokattu 30.01.2006 20:44:36)
minulla on kannettavassa sonar 4 producer ja se toimii hyvin midikäytössä mutta lexicon omegan kanssa olen koettanut tallentaa audioraitaa ja sekin on onnistunut mutta miten saan audioraidan kuulumaan ilman että omega on kytkettynä eli raidan kuulumaan tietokoneen oman äänikortin( AC 97) välityksellä???
Henri93
01.02.2007 16:21:45

Itelläni on Home studio 2004. Minulla on on ollut jo pari vuotta Home studio ja vieläkään en oikein saa sitä toimimaan. Se on aika outo ohjelma koska se koko ajan vaihtaa äänikortti. Meinaa mennä hermot. Muutenkin editointi on hankalaa. Saatika puhumatta midi puolesta. Se ei toimi niinkuin ollenkaan ainakaan tuon äänikortin kanssa. En tiedä olenko itse nin tupelo etten osaa käyttää tota, mutta jos jollakin on vinkkiä. Niin ois tervetullutta.

Mut sanon sen et jos et halua pettyä niin ei kannata hankki home studiota
Antti1
01.02.2007 17:59:02
Kiva vinkki, mulla on jo Sonar 4 Studio (tää tosin myyty jo), Sonar 5 Producer ja Sonar 6 Studio. :) Innostuin tuosta vähän ja nyt on vähän jos jonkinlaista versiota kotona ja pajalla.

En noista keveämmistä versioista sitten tiedä, mutta noi isommat on ainakin erittäin loogisia käyttää meikäläisen järjenjuoksun avulla, toisinkuin joku Cubase ja Toolssi. Logic menee ihan ok, mutta noi kaks... Huh huh.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)