Aihe: Mitä videoiden ja tietokoneen väliin?
1
porcupine
06.02.2007 10:45:50
Nyt kun tuli hommattua uusi iMac, niin voisin aloittaa vanhojen vhs-videoiden siirron digitaaliseen muotoon, mutta minkähänlaista härpäkettä siihen väliin tarvitsisi ja missä hinnoissa moiset liikkuvat?
Emmie tiijä, mie oon Lappeenrannasta.
kivi
06.02.2007 14:08:57
Nyt kun tuli hommattua uusi iMac, niin voisin aloittaa vanhojen vhs-videoiden siirron digitaaliseen muotoon, mutta minkähänlaista härpäkettä siihen väliin tarvitsisi ja missä hinnoissa moiset liikkuvat?

Ei VHS-videoiden laatu siitä parane, että ne siirtää DVD-levyille. Säilyvyys ehkä, mutta se rakeinen kuva ja horjuva ääni kyllä vieroittavat aikanaan näistä esityksistä. Ikävä kyllä.

Vai enkö vain ymmärtänyt?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
porcupine
06.02.2007 14:34:38
Joo, säilyvyyttä ajattelin tuossa projektissa sekä sitä, että nyt voisi kerätä kaikki yhden bändin siellä täällä pyörivät sälät yhdelle levylle. Mulle on myös kertynyt porukoiden nauhottamia digiboksipätkiä vinot pinot, kun en ole vielä hommannut omaa boksia, ja nekin pitäisi myös "siistiä".

Se vaan, miten toi ois fiksuinta tehdä, on vielä hakusessa.
Emmie tiijä, mie oon Lappeenrannasta.
kivi
06.02.2007 14:41:53 (muokattu 06.02.2007 14:42:07)
Se vaan, miten toi ois fiksuinta tehdä, on vielä hakusessa.

Varmaan hankkimalla sellainen kortti, joka tukee parasta mahdollista lähtöä joka VHS-nauhurissasi löytyy. Ja joku edullinen edittiohjelma, niitä saa yleensä kaupan päälle kun ostaa vähänkin paremman kortin.

Mutta enempää mä en osaa auttaa. Mä en ole kertaakaan onnistunut saamaan liikkuvaa kuvaa DVD-levylle vaikka mulla on kahdessa koneessa polttavat DVD-asemat ja lisäksi vielä törkeän kallis JVC:n standalone DVD-tallennin.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Wk
06.02.2007 17:20:22 (muokattu 06.02.2007 17:29:28)
PC puolellahan se olisi VIVO-näyttiksellä selevä tää homma :) Itellä oli Aopen GeForce 2 MX 400A jossa moiset ominaisuudet ja softat oli. 9 euroa maksoi...

EDIT: Tommosen löysin, ilmeisesti esim. tosta GeForce2 MX400A pystys saada MAC-yhteensopivan... en tiiä sitten sopiiko tuo vain vanhoihin malleihin kun ei MAC-tietämys laitteistopuolella ole kummoista.

http://www.cybercoment.com/macgeforce.htm

EDIT2: Jaa ei siellä taia olla ku noita perus MX400-malleja...
http://www.mikseri.net/users/108413.php
Wespa
06.02.2007 20:22:39 (muokattu 06.02.2007 20:23:20)
Sopiva ohjelma tuohon touhuun on iMacin mukana tullut iMovie, helppokäyttöinen kuin mikä, ja valmiit tuotokset sitten levylle iDVD:llä. Muistaakseni tuohon videokuvan digitointiin on joku Elgaton laite, hinnasta ei muistikuvia, mutta löytynee pienellä plaraamisella Elgaton sivuilta tai Apple Storesta.

Edit. typo
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Fortune
06.02.2007 20:58:53
PC puolellahan se olisi VIVO-näyttiksellä selevä tää homma :) Itellä oli Aopen GeForce 2 MX 400A jossa moiset ominaisuudet ja softat oli. 9 euroa maksoi...

EDIT: Tommosen löysin, ilmeisesti esim. tosta GeForce2 MX400A pystys saada MAC-yhteensopivan... en tiiä sitten sopiiko tuo vain vanhoihin malleihin kun ei MAC-tietämys laitteistopuolella ole kummoista.

http://www.cybercoment.com/macgeforce.htm

EDIT2: Jaa ei siellä taia olla ku noita perus MX400-malleja...

Pahapa on iMaciin korttia tunkea sisälle :)
Look behind you, a three-necked guitar!
Katso video ja toinenkin
Leikari
06.02.2007 22:20:18 (muokattu 06.02.2007 22:32:26)
mielestäni tietokoneen mielekkyys vhs-video-ohjelmien editoinnissa ja tallennuksessa on yleisesti ottaen kyseenalaista (ainakaan yhtään isommassa mittakaavassa *):

- nauhurin ja tietokoneen väliin pitää ostaa jokin "palikka" -- usb-malleja saa clas olssonilta jne. ihan edullisestikin
- renderöinti vie aikansa - hidasta hommaa - tai tosi hidasta

itselleni on muodostunut tämmöinen käytäntö:

- vhs:t siirrän s-videopiuhalla (joissakin laitteissa vain komposiittivideo - sekin ehkä scartissa) tallentavan dvd-soittimen kovalevylle - "karkeahkot" editoinnit teen kovalevyllä - näppärä poltto ... noita saa halvalla kun digiviritinmallit syövät markkinoita analogilaitteilta - toisekseen vhs:t voi vetää suoraan editoimattakin tallentavalle dvd:lle - - jos oikein edullista ratkaisua halutaan

- itse kuvaamani aineiston siirrän dv-kamerasta firewirellä pc:lle - tarkat editoinnit (leikkaus, väritasapainojen yms. korjaukset, äänitykset) Pinnaclen ohjelmistolla - renderöinti kestää ja kestää... -- poltto dvd:lle

pitäisi varmaan vaihtaa mun 4,5 vuotta vanha musa ja video-pc tehokkaampaan... - no, ei vielä kun niilläkin pärjäilee

aikanaan kyselin tästä aiheesta dvd-plazan forumilla eikä sielläkään kovin vhs-tietokoneella dvd:lle siirrosta oltu innostuneita

*) minulla liki Martelan toimistokaapillinen - sieltä käytettävyyttä, säilyvyyttä, tilansäästöä ja hajallaan olevan aineiston organisoimista ajatellen olen aina innostuessani nauhavarastoa siirtänyt dvd:lle - - toisaalta on kyllä sellaistakin tv:stä nauhoitettua aineistoa, jonka nykyään saa edullisesti valmiiksi dvd:llä eikä tarvitse turata polttelun kanssa (esim. You Bet Your Life -visailu/Groucho Marx) - - pyhimyksetkin alkaa saamaan boksina, batmanit, myrskylinnut yms. aikananaan nauhoitetut olen myös ostanut - ko. nauhat olen vienyt mökille jossa niitä voi sadepäivinä katsella - tai ainakin vieraiden lapsille näyttää c-kasettikuuntelun lomassa ;-)
Soitetaan jamia!
Kassu
07.02.2007 14:34:09
Aki
07.02.2007 19:59:41

http://www.miglia.com/products/video/dcscart/index.html

Toihan olis kätevä. Mutta "This item is no longer available."
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)