Aihe: Kannettavien kovalevyistä.. 1 | |
---|---|
![]() 28.01.2007 22:16:22 | |
Heips! Minkäslaisia kokemuksia teillä on kannettavien kovalevyistä audio työskentelyssä? Tarkennan: Olen itse vaihtamassa läppäri maailmaan pöytäkoneesta. Dilemma on se, että 5400 kierrosta minuutissa pyöriviä kovalevyjä löytyisi isompikokoisena kuin 7200rpm. Tallennuskapasiteetti olisi minulle tärkeää. Kysymykseni kuuluu; pystyykö tuolla hitaammalla kovolla pyörittämään tarpeeksi nopeasti audio matskua vai pitäisikö vain tyytyä vähempään levytilaan ja ottaa nopeampi kovo kannettavaan? Kiitokset jo etukäteen. www.theshafts.com | |
![]() 28.01.2007 22:32:30 | |
Heips! Minkäslaisia kokemuksia teillä on kannettavien kovalevyistä audio työskentelyssä? Tarkennan: Olen itse vaihtamassa läppäri maailmaan pöytäkoneesta. Dilemma on se, että 5400 kierrosta minuutissa pyöriviä kovalevyjä löytyisi isompikokoisena kuin 7200rpm. Tallennuskapasiteetti olisi minulle tärkeää. Kysymykseni kuuluu; pystyykö tuolla hitaammalla kovolla pyörittämään tarpeeksi nopeasti audio matskua vai pitäisikö vain tyytyä vähempään levytilaan ja ottaa nopeampi kovo kannettavaan? Kiitokset jo etukäteen Omassa läppärissä (Hp pavilion dv4000-sarjaa) 5400rpm enkä ole huomannut mitään negatiivista. Tosin raitojen määrä, efektointi ym maltillista. Vähänkin vaativammassa käytössä kallistuisin nopeampaan. Nopea ulkoinen kovo todettu järkeväksi ratkaisuksi, vaikka läppärissä olisi tuo hitaampi. Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin | |
![]() 29.01.2007 11:48:30 | |
Itelläni on läppärin kaverina audiohommissa käytössä 7200 rpm ulkoinen kovalevy. Toimii hyvin. On tullut joskus testattua hommaa myös läppärin omalla 5400 rpm-levyllä ja eipä tuntunut tökkivän sekään. Tosin sama juttu kuin edellisellä kirjoittajalla, omat audioprojektit eivät ole kovin mittavia raitamäärien ja efektien suhteen. Jos pystyt läppäriä hankkiessa valitsemaan siihen tuon nopeamman levyn niin itse ainakin kallistuisin siihen, varsinkin jos kerran audiohommia on tarkoitus koneella työstää. Ei levyn nopeudesta ainakaan haittaa ole. Tallennuskapasiteettiahan saa lisättyä tarpeen mukaan noilla ulkoisilla levyillä. | |
![]() 29.01.2007 16:01:57 | |
Ei levyn nopeudesta ainakaan haittaa ole. Käsittääkseni kovalevy lämpenee ja syö enemmän virtaa suuremmilla kierrosmäärillä. | |
![]() 29.01.2007 23:24:09 | |
Käsittääkseni kovalevy lämpenee ja syö enemmän virtaa suuremmilla kierrosmäärillä. No toki. Voihan läppärissä käyttää myös 4200 rpm kovalevyä jolloin päästään varmasti vielä parempiin arvoihin lämpenemisen ja virrankulutuksen suhteen, mutta jokainen priorisoikoon nuo seikat siltä pohjalta mihin käyttötarkoitukseen kone tulee. | |
![]() 12.02.2007 17:59:01 | |
Itselläni on ollut kannettavassa uudesta saakka raivostuttava piirre, toisinaan äänittäessä (nTrack) tulee raitojen tai efektien määrästä riippumatta skippaus t. "rapsaus" äänitettävälle raidalle. Yleensä pelaa isollakin raitamäärällä ok. Sitten jos avaa yhden wavin CoolEditillä ja alkaa kuuntelemaan, niin viimeistään minuutin kohdalla tulee vastaavanlainen juttu. Sama tapahtuu jopa winampilla tai mediaplayerilla mp3:a tai wavia kuunnellessa ilman, että mitään muuta on auki. Tämä ns. rapsaus ei siis ole soitettavassa filessä, koska se tulee aina hieman eri aikaan. Sama juttu tulee käyttää koneen omaa äänikorttia tai ulkoista usb-boksia. Vähän samaa oli aikanaan pöytäkoneessa, kun mentiin koneen suorituskyvyn äärirajoilla, mutta luulisi vuoden vanhan koneen suoriutuvan yhden wavin soittamisesta. Olen koettanut päivitellä koneen ajureita useaan otteeseen, ilman muutosta. Tulipa avauduttua. Pieni asia, mutta ketuttaa. Kivi ja sämpylä | |
![]() 12.02.2007 18:14:04 | |
Onkos suositella joitain ihan tiettyjä merkkejä ja malleja kannettavaan, siis kovalevyjä? Itselläni on nyt; Hitachi Travelstar HD, 7200RPM ATA/IDE Minkähän tasoinen laitos tuo on ja onko olemassa jotakin tuntuvasti parempaa? Sometimes more is more | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)