Aihe: Apua reasonin rumpuihin
1
Death Machine
05.03.2007 12:05:40
Olen yrittänyt tehdä reasonilla rumpuja mutta en ole saanut kuin 64 löyntiä kerralla eli yhden tuollaisen pattern select kohdan. Miten saan muutettua sen niin, että se vaihtaa automaatisesti seuraavaan patterniin missä on taas sitten uudet 64 löyntiä.
krushing
05.03.2007 13:34:39

Sieltä (pää-)sekvensserin puolelta ReDrumin raidalta löytyy se Pattern Lane, jolla pystyy automatisoimaan patternien vaihtoja mielin määrin. Vaihtoehtoisesti nuotit voi kopioida ReDrumista suoraan sekvensseriin, ja sen jälkeen groupata nuotit ja kopioida edelleen...tai käyttää molempia tapoja yhtä aikaa - patterneihin voi esim. lisätä iskuja suoraan sekvensserissä muuttamatta itse peruspatternia ReDrumissa jne. jne.

Saattaa olla itsestäänselvyyksien jankuttamista, mutta se manuaali kannattaa tosiaan lukea pariinkin kertaan, se kun esittää oikeastaan kaiken oleellisen (ja se mitä ei kerrota on sovellettavissa kerrotusta), ja erittäin havainnollisesti.
Death Machine
08.03.2007 18:46:56
Löydän kyllä tuon Pattern Lanen, mutta en silti osaa käyttää koko hommaa vaan saan soimaan vaan sen patternin minkä olen sieltä valinnut. Voisko joku vääntää rautalangasta ja kertoa niin, että ensikertalainenkin tajuaa. Manuaalia olen lukenut mutten sen jälkeen osannut yhtään paremmin.
krushing
09.03.2007 13:29:23

Siihen pattern lanelle voi siis kynätyökalun suosiollisella avustuksella piirustella missä kohtaa biisiä haluaa patternien vaihtuvan - haluttu pattern valitaan muistaakseni pudotusvalikosta.
Death Machine
09.03.2007 15:31:13
Kiitos ja kumarrus avusta. Nyt toimii hienosti
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)