Aihe: LG:n polttavat DVD-asemat
1 2
Jackson Dinky
20.04.2007 13:30:19
Tilasin tossa verkkokauppa.comista LG GSA 12N dvd rw aseman ja mukana ei tullut neron ohjelmistoa niinkuin luvattiin eikä myöskään ohjeita saatika koko aseman ajureita. Tarvitaanko dvd asemaan ajureita erikseen?

Jengi sanoo että LG:n kirjoittavat dvd-asemat eivät tunnista tyhjiä dvd-r levyjä? Ei tää mun asema kyllä toimi ollenkaan vaikka valot ja kaikki näyttäs olevan toiminnassa.

Onko kellään kokemusta LG:n dvd-asemista?
...yhdessä illassa et kolmessa tunnissa.
Hianomies
20.04.2007 13:40:44 (muokattu 20.04.2007 13:41:36)

On kahdestakin, sisäisestä ja USB2-ulkoisesta. Mäkin ja Toastin kanssa toimineet kuin kello, ilman murheita.
oiva tumpeloinen
20.04.2007 14:13:57
Mulla on LG:n polttava DVD koneessa. Ihan PNP kone se ainakin oli. En kyllä enään muista, että tuliko sen mukana ajureita, mutta luulisi sopivat saavan valmistajan sivuilta. Katso nyt kuitenkin ensin järjestelmästä, että kaipaako se niitä ajureita.

Hintaansa nähden on mielestäni yllättävänkin hyvä asema. Ei loputtoman äänekäs, ja on toiminut ihan hintaansa nähden hyvin. Tosin toinen asema lukee naarmuisia levyjä paremmin, mutta kyllä tuokin aika hyvin niistä selviää.

Semmoistapa piti vielä kysyä, että eikö se asema avaa yhtään filua, vai eikö ääni kuulu? Onhan sulla audiopiuha kiinni asemassa?
ravensoul
20.04.2007 16:51:06 (muokattu 20.04.2007 16:55:31)
CD/DVD -asemat ei kyllä yleensä tarvi erikseen mitään ajureita. Periaatteessa homman pitäis pelittää ihan 'asema ineen ja kone käyntiin' -meiningillä. Jos vehje ei pelaa ollenkaan (asema ei näy resurssienhallinnassa), tarkista onko piuhat varmasti oikein kiinni. Kokeile myös ohjauspaneelista 'lisää uusi laite' tjsp. Olettaen että kyseessä on winukkakone. Voi olla että winni ei jostain syystä ole onnistunut ajamaan automaattista laiteasennusta oikein ekalla kerralla.

E: Noihin asemiinhan saa päivitettyä firmwaren eli sen sisäisen ohjaussoftan. Mutta se ei ole sama kuin ajuri ja edellyttää että laite jo näkyy oikein koneelle. Siitä voi kylläkin olla apua jos homma tökkii käytössä (polttosofta/asema jumii jne.).
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
Johann Onn
20.04.2007 19:11:54 (muokattu 20.04.2007 19:18:51)
LG GSA 12N - Ei neroa, ei ohjeita, saatika koko aseman ajureita.

Eli sieltä puuttuu se cd, joka pitäis tulla noi mukana. Ja ilmeisesti myös sen toisen muovipussin sisältö, jossa on ohjeet, ide- ja audiokaapeli. Kannatais ehkä valittaa sinne mistä tilasit sen ?

BIOS:sista voi käydä tarkistamassa, ett asema on todellakin tunnistettu. Jossain emoissa myös se, jos muu laite (esim. kiintolevy) on samassa ide-piuhassa, voi aiheuttaa "does not compute - error ! error !" tilanteen.

On. Toinen LG GSA-H20L menossa, eka lakkas lukemasta DVD:itä, parin viikon jälkeen. Tää jonka sain vaihdossa, on toiminu viimiset 8-9 kuukautta ilman mitään ongelmia.
Volante
20.04.2007 19:52:34 (muokattu 20.04.2007 19:54:00)
Eli sieltä puuttuu se cd, joka pitäis tulla noi mukana. Ja ilmeisesti myös sen toisen muovipussin sisältö, jossa on ohjeet, ide- ja audiokaapeli. Kannatais ehkä valittaa sinne mistä tilasit sen ?

Ihan ensin kannattaa tarkistaa, onkos sitä tullut ostettua bulk- vai retail -paketoitu asema. Ensimmäisessä ei tule mitään muuta kuin asema jossain pahvilaatikossa, jälkimmäisessä taasen on yleensä oikein nätti laatikko ja siinä tuleekin sitten sitä muuta oheissälää mukana, tyyliin just Neroja sun muuta.

Jossain emoissa myös se, jos muu laite (esim. kiintolevy) on samassa ide-piuhassa, voi aiheuttaa "does not compute - error ! error !" tilanteen.

No tämäpäs veikeää. Yleensähän sen pitäisi toimia ihan samassa narussakin, mikäli molemmat laitteen on jumpperoitu oikein.
touhis
20.04.2007 21:22:27
Minä ainakin juputtaisin verkkokaupalle puuttuvista rojuista ja jos ei auta niin pikkuhiljaa kaupan purkua miettisin. Tosin jos asema muuten pelittää niin voisi kokeilla lenovon sivuilta etsiä recordnow-softaa. Toimii ainakin näillä ibm/lenovo-tuotteilla mutta ehkä myös muillakin.
Takaisin etelä-savoon kunnon ihmisten pariin.
Starlia
21.04.2007 00:03:10 (muokattu 21.04.2007 00:09:02)
Jumpperoinnit oikein? Onko IDE -kaapelissa myös kovo kiinni? Jos on, niin kokeillut molempia masterina (ja toinen tietysti slavena)? IDE -kaapeli oikein päin DVD -asemassa? (Kyllä, sen saa väärinpäin :D) Master -laite oikeassa paikassa IDE -kaapelia?

Mitään ajureita tarvitse. Plug 'n Play vain. Ennen mulla oli LG:n asemia. Hyviähän nuo ovat. Nykyään hyrrää tosin Liteon.

Onhan sulla audiopiuha kiinni asemassa?

Audiopiuhojahan ei ole asemissa käytetty iäisyyksiin. Lattapiuhan kauttahan ne menee.
Johann Onn
21.04.2007 00:17:01
Ihan ensin kannattaa tarkistaa, onkos sitä tullut ostettua bulk- vai retail.

Noissa "bulkeissa" tulee Nero Express (6 tai 7), se lukee siellä verkkokaupan sivullakin.
oiva tumpeloinen
21.04.2007 00:22:33
Audiopiuhojahan ei ole asemissa käytetty iäisyyksiin. Lattapiuhan kauttahan ne menee.

Mun viimeisestä tietokoneen rautasijoituksesta on toki jo vuosi tai pari. =)
Volante
21.04.2007 09:25:54
Noissa "bulkeissa" tulee Nero Express (6 tai 7), se lukee siellä verkkokaupan sivullakin.

No kappas, osassa näyttäisikin tulevan. Mikäs bulk se enää sitten on ;)
ravensoul
21.04.2007 17:26:26

Siis ettäkö hä? Kyllä tuosta mun viime kesänä hankkimasta Samsungin DVD-RW:stä kulkee audio ihan normipiuhaa pitkin äänikorttiin.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Starlia
21.04.2007 19:38:18
Siis ettäkö hä? Kyllä tuosta mun viime kesänä hankkimasta Samsungin DVD-RW:stä kulkee audio ihan normipiuhaa pitkin äänikorttiin.

Niin, kyllä sille audiopiuhalle paikka on nykyään vielä sekä DVD -asemissa että emoissa, mutta IDE -kaapelin kautta nuo äänet tuppaavat kulkemaan. Kokeiles piruuttaen repiä irti se johto, niin huomaat ettei sitä tarvitse.
Jackson Dinky
21.04.2007 20:00:34
Joo nyt toimii. Pistin slave asentoon sen osan siellä aseman takana. Oli siis 2 master asemaa, ei ihme että kanitti.
ravensoul
21.04.2007 20:33:58
Niin, kyllä sille audiopiuhalle paikka on nykyään vielä sekä DVD -asemissa että emoissa, mutta IDE -kaapelin kautta nuo äänet tuppaavat kulkemaan. Kokeiles piruuttaen repiä irti se johto, niin huomaat ettei sitä tarvitse.

Kyl mä vähän veikkaisin et jos sen nykisin pois ni ei enää CD:itä kuunneltais. Epäilen ettei ainakaan mun SB Live tajua lukea audiota suoraan emon väyliltä. kX:n mikseriinkin tulee vain CD dig. IN, joka on se mihin asemalta tulee roikka.
Starlia
21.04.2007 22:46:30
Kyl mä vähän veikkaisin et jos sen nykisin pois ni ei enää CD:itä kuunneltais. Epäilen ettei ainakaan mun SB Live tajua lukea audiota suoraan emon väyliltä. kX:n mikseriinkin tulee vain CD dig. IN, joka on se mihin asemalta tulee roikka.

Veikkaa vaan. Mulla menossa ties monesko CD/DVD -asema, emo ja äänikortti (mukaanlukien SB Live 5.1) ja koskaan ei ole audiopiuhaa ollut kiinni ja on niitä CD:itä kuunneltu.
Jormaz
22.04.2007 02:14:33
Jossain vanhassa cd-asemassa oli etupaneelissa play-nappi ja pari muuta nabuskaa, niistä pystyi soittamaan cd-levyjä suoraan. Kenties siinä oli hyötyä audiopiuhasta.
a game of bingo gone horribly wrong
Jackson Dinky
22.04.2007 13:01:42
Veikkaa vaan. Mulla menossa ties monesko CD/DVD -asema, emo ja äänikortti (mukaanlukien SB Live 5.1) ja koskaan ei ole audiopiuhaa ollut kiinni ja on niitä CD:itä kuunneltu.

Ei oo mullakaan audiopiuhoja kiinni koskaan ollu cd-asemissa.
KaljaMaha
22.04.2007 15:01:18
Läppärissä on LG:n asema. meni heti ekana vuonna epäkuntoon.
Ostin sitten ulkoisen USB2 kovon, merkiltänsä LG. Tuli postissa ja toimi alkuun, mutta lopetti sitten DVD-levyjen lukemisen ja polton. laite takuuhuoltoon ja uusi tilalle. Nyt on toiminu tähän asti ilman ongelmia
...
ravensoul
22.04.2007 23:48:01

No perr.. Pakko kai se on sit uskoa. :) Muistelen kyl et edellises kokoonpanos, joka ei kuitenkaan mikään iänikuinen tähän nyk. verrattuna ollu, oli kaks asemaa ja CD:t soi ainoastaan siinä, joka oli audiopiuhalla kytketty. Tai no, saattaahan ne ollaki jo antiikiksi luettavaa tekniikkaa, VIA KT133A ja SB 128. Tai sit muistan vaan väärin ja kyseessä oliki se yli kymmenen vuoden takainen Compaqin rouskuni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)