Aihe: Läppärin kovalevy
1
akiha
08.05.2007 18:05:37
Eli, olen miettinyt uuden läppärin hankkimista musahommiin. Tehoa tarvitaan raskaiden vst-instrumenttien pyörittämiseen, eikä mitään pullonkauloja kaivata. Mutta yleensä näissä keskusteluissa, kuitenki kaikkien läppärien kohdalla pullonkaulaksi tuntuu muodostuvan kovalevyn kierrosluku 5400. Ulkoisesta kovalevystä on ollut puhetta. Mutta miten on, onko jälkikäteen asennuttu 7200 pyörivä kovalevy toimiva vaihtoehto ulkoiselle, tai jopa parempi kuin ulkoinenkovalevy? Esim tällainen tuli vastaan: Seagate Momentus 7200 http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2392
Janus
09.05.2007 02:19:34
Eli, olen miettinyt uuden läppärin hankkimista musahommiin. Tehoa tarvitaan raskaiden vst-instrumenttien pyörittämiseen, eikä mitään pullonkauloja kaivata. Mutta yleensä näissä keskusteluissa, kuitenki kaikkien läppärien kohdalla pullonkaulaksi tuntuu muodostuvan kovalevyn kierrosluku 5400. Ulkoisesta kovalevystä on ollut puhetta. Mutta miten on, onko jälkikäteen asennuttu 7200 pyörivä kovalevy toimiva vaihtoehto ulkoiselle, tai jopa parempi kuin ulkoinenkovalevy? Esim tällainen tuli vastaan: Seagate Momentus 7200 http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2392

Mä asennutin tollaisen levyn 15" Powerbookiin (1,33 GHz, 2 GB RAM) ja hyvin on pelittänyt. Sämplet pyörii sessioissa ja livesoitannossa ilman mitn ongelmia ja kone käynnistyykin nopeammin. En oo tehnyt vielä mitään Benchmark-tms. testiä, ei sen puoleen että mulla olis vanhoja tuloksiakaan tallessa että sais vertailtua (ehkä ne löytyis kaivamalla jostakin vanhan kovalevyn backupista). Äänityshommissa valinta on silti edelleen ensisijaisesti ulkoinen LaCie, mutta live-softasynahommat on eri juttu. Ehkäpä kovalevyn osio, jolla samplet sijaitsevat, kaipaisi defragmentointia, pitää hoitaa se kun jaksaa.
Aleksi Gaiss
09.05.2007 12:59:02
Äänityshommissa valinta on silti edelleen ensisijaisesti ulkoinen LaCie, mutta live-softasynahommat on eri juttu. Ehkäpä kovalevyn osio, jolla samplet sijaitsevat, kaipaisi defragmentointia, pitää hoitaa se kun jaksaa.

Riittääkö Laciessa (USB2?) muka nopeus?
Janus
09.05.2007 15:22:21
Riittääkö Laciessa (USB2?) muka nopeus?

Ei. FW800-liitännällä (myös -400 käy) riittää, nopeus se 7200rpm ja 8MB cache.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)