Aihe: Steinberg Sequel
1
Hooligan
19.05.2007 09:53:28
http://www.steinberg.net/1301_1.html - Kenelläkään kokemusta ko. softasta? Itse olen hyvinkin lähellä ohjelmiston hankkimista, mutta sellainen vielä askarruttaa, että kuinka koneeni jaksaa tuota pyörittää. Demoversiota kun ei näemmä ole mistään saatavilla. Jossain määrin masentavaa maksaa se n. 100€ siitä, että saa hienon pahvilaatikon kirjahyllyyn.

Koneeni siis Fujitsu-Siemens läppäri: 2,66Ghz, 512Mb, ATI MOBILITY RADEON_ 9000
64MB Video Memory
lion
22.05.2007 12:15:17
http://www.steinberg.net/1301_1.html - Kenelläkään kokemusta ko. softasta? Itse olen hyvinkin lähellä ohjelmiston hankkimista, mutta sellainen vielä askarruttaa, että kuinka koneeni jaksaa tuota pyörittää. Demoversiota kun ei näemmä ole mistään saatavilla. Jossain määrin masentavaa maksaa se n. 100€ siitä, että saa hienon pahvilaatikon kirjahyllyyn.

Koneeni siis Fujitsu-Siemens läppäri: 2,66Ghz, 512Mb, ATI MOBILITY RADEON_ 9000
64MB Video Memory

No siis tuohan on vissiin tuollanen kevytversio joka on hyvinkin rajoittunut mutta sillä voi tehdä kaikenlaista pientä kivaa. Jos sulla ei oo vielä järkevää äänikorttia ni osta thomannilta http://www.thomann.de/fi/lexicon_alpha_studio.htm Lexicon alpha studio 135e:lla ja saat siinä mukana cubase LE:n.

Tai sitte osta cubase SE3 thomannilta hintaan 129e, se on kuitenkin ihan näpsäkkä.

- Li'oN
"juu, itte en tunne hautausurakoitsijoita saatikka haudankaivajia... sen verran tajuan kuitenkin etten lähde moisten virtojen kanssa pelleilemään..." - Ilmarihh . Onneksi jotkut ymmärtää jo etukäteen millanen paikka Virrat on..
superfly
22.05.2007 14:09:01
Sequel näytti ihan joltain eejaylta. Yak. Cubase LE taas ei ominaisuuksiltaan ainakaan minun käyttööni (kotidemoilu) riittänyt lainkaan. Sitten kun ajattelin päivittää tuota LE:tä niin ominaisuuksia oli karsittu entisestään. Hienoa toimintaa Steinbergiltä. Kuitenkin olen tavallaan maksanut tuosta rahaakin vaikka bundlena tulikin tuo. Prkl.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Sertzo S
22.05.2007 14:15:59
Sequel näytti ihan joltain eejaylta. Yak. Cubase LE taas ei ominaisuuksiltaan ainakaan minun käyttööni (kotidemoilu) riittänyt lainkaan. Sitten kun ajattelin päivittää tuota LE:tä niin ominaisuuksia oli karsittu entisestään. Hienoa toimintaa Steinbergiltä. Kuitenkin olen tavallaan maksanut tuosta rahaakin vaikka bundlena tulikin tuo. Prkl.

Mä demotan edelleenkin Cubase VST 32-softalla ja se riittää minulle.
No, se Mäkki olisi pian kyllä saatava.
zekeode
22.05.2007 15:52:04

Steinberg Sequel ei sisällä esim. DX/VST-tukea, joten mitään omia plugareita ei tuohon saa kytkettyä.

Mikäli et ole Reaperia testannut, niin suosittelen tutustumaan: http://www.reaper.fm/ Noin 3x halvempi kuin Sequel ja noin xx kertaa enemmän ominaisuuksia.
And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
jhakwe
22.05.2007 16:59:46

Steinberg Sequel ei sisällä esim. DX/VST-tukea, joten mitään omia plugareita ei tuohon saa kytkettyä.

Mikäli et ole Reaperia testannut, niin suosittelen tutustumaan: http://www.reaper.fm/ Noin 3x halvempi kuin Sequel ja noin xx kertaa enemmän ominaisuuksia.

Itse asiassa ääretön kertaa halvempi kuin Sequel, Reaperia kun saa käyttää ilmaiseksi.
Save the whales, motherfucker.
zekeode
22.05.2007 17:06:41

Itse asiassa ääretön kertaa halvempi kuin Sequel, Reaperia kun saa käyttää ilmaiseksi.

Jotkut ostaa softat joita tykkää käyttää. ;)

Niin ja korjattakoon vielä, että kotikäyttäjille Reaper on halpa. Tulee muuten joku valopää vielä lisää vittuilemaan.
jhakwe
23.05.2007 19:20:32

Jotkut ostaa softat joita tykkää käyttää. ;)

Niin ja korjattakoon vielä, että kotikäyttäjille Reaper on halpa. Tulee muuten joku valopää vielä lisää vittuilemaan.

Eipä tuo vittuilua ollut, mutta mikäli softa ei ole ketjun aloittajalle tuttu, on maininta mahdollisuudesta käyttää ohjelmaa ilmaiseksi kohdallaan.
Hooligan
24.05.2007 10:33:31
...tässähän tuli taas uusia vaihtoehtoja vaikka millä mitalla. Mitä nyt noista Cubasesta sun muista olen ottanut selvää niin siihen tarkoitukseen mihin se itsellä tulis niin ei välttämättä ole kaikkein toimivin ratkaisu. Tai siis vaatimuksena ainoastaan se, että saan helposti ja vaivattomasti tehtyä rumputaustat (muut kuin midi) ja soiteltua kitarat ja bassot, ja ehkä hivenen maustaa sitä joillain muilla kilistimillä. Sekä tietysti ehkä tärkeimpänä, voin helposti muokata kappalerakennetta, jos se ei tunnu sopivalle. Siks siis näitä looppaus softia olen katsellut kun vaikuttavat tarpeisiin sopiville moneltakin osin. ...siltikään ei rohkeus riitä lähteä ostamaan "sikaa säkissä". Ja loppujen lopuks tässähän ei olla tekemässä mitään platinaa myyviä tuotoksia, että sinällään se demotus tarkoitukseen sopivuus on se olennaisin juttu.
zekeode
24.05.2007 15:43:39

...tässähän tuli taas uusia vaihtoehtoja vaikka millä mitalla. Mitä nyt noista Cubasesta sun muista olen ottanut selvää niin siihen tarkoitukseen mihin se itsellä tulis niin ei välttämättä ole kaikkein toimivin ratkaisu. Tai siis vaatimuksena ainoastaan se, että saan helposti ja vaivattomasti tehtyä rumputaustat (muut kuin midi) ja soiteltua kitarat ja bassot, ja ehkä hivenen maustaa sitä joillain muilla kilistimillä. Sekä tietysti ehkä tärkeimpänä, voin helposti muokata kappalerakennetta, jos se ei tunnu sopivalle. Siks siis näitä looppaus softia olen katsellut kun vaikuttavat tarpeisiin sopiville moneltakin osin. ...siltikään ei rohkeus riitä lähteä ostamaan "sikaa säkissä". Ja loppujen lopuks tässähän ei olla tekemässä mitään platinaa myyviä tuotoksia, että sinällään se demotus tarkoitukseen sopivuus on se olennaisin juttu.

Itsellä on seuraavanlainen kokoonpano:

Line6 TonePort UX2 (äänikortti, joka sisältää mallinnukset kitaralle, bassolle ja laululle)
Jamstix (rumpusofta, erittäin helppokäyttöinen ja tulevan kakkosversio pitäis olla vielä kätsympi)
Reaper (Äänityssoftana)

http://www.rayzoon.com/ Jamstixin demoa kannattaa ainakin kokeilla.

Mitä itsellä on vielä mielessä, että ostaisin vielä musiikin "maustamiseen" seuraavan paketin:
http://www.thomann.de/fi/emu_xboard_61_bundle.htm
jhakwe
24.05.2007 17:19:16

Itse toimin täsmälleen samoin (rumpupohjat koneelle midiraidan ajamalla samplerilla, kitarat ja bassot narulle, plugarisyntikoilla mausteita sekaan) ja olen jo pitkään käyttänyt Cubasea. Perusjutut oppii pienellä vaivalla, ja jos nälkä kasvaa suuremmaksi, ei visioiden toteuttaminen jää todennäköisesti softasta kiinni.

Eniten diggailen Cubasen rumpueditorista. En ole yhtä fiksuun vielä törmännyt, tosin sehän on pitkälti makuasia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)