Aihe: Raita jätättää, Apua!
1
Tuomas.
25.04.2007 18:58:39 (muokattu 25.04.2007 18:59:16)
Haun käyttäminen ei onnistunut, siispä:

Soitan tietokoneelle kitaraa Tonerport-äänikortin lävitse. Molemmissa ohjelmissa, Reaperissa ja Kristalissa toinen raita jää jälkeen hieman. Mitä teen?
V.U.K #34?
varakeef
26.04.2007 12:18:28
Haun käyttäminen ei onnistunut, siispä:

Soitan tietokoneelle kitaraa Tonerport-äänikortin lävitse. Molemmissa ohjelmissa, Reaperissa ja Kristalissa toinen raita jää jälkeen hieman. Mitä teen?

Onko se biisin alussa kohdallaan ja jää pikku hiljaa jälkeen vai onko se kokonaan jäljessä? Siis alkaa myöhemmin kuin mitä yritit ja ja loppuu vastaavasti myöhemmin kuin olisi pitänyt?
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Tuomas.
26.04.2007 15:39:03
Raita on alusta asti jäljessä.
V.U.K #34?
Klezberg
26.04.2007 16:48:06

Raita on alusta asti jäljessä.

Sulla on äänikortin ja/tai sen ajurin aiheuttamaa viivettä, ns. latenssia. Kuuntelet raitaa, kuulet sen myöhässä, ja kun soitat kuulemasi mukaan, tulee äänityskin myöhässä. Tämä on ilman muuta yleisimpiä ongelmia mistä täällä keskustellaan. Paremmat ajurit (esim. asio) ja niiden asetusten säätö yleensä auttaa. Kaikille äänikorteille ei välttämättä löydy äänityskäyttöön kelvollisia ajureita.

Hätäkorjauksena voit toki siirtää toista raitaa sen verran että ovat synkassa. Viiveen voit mitata vaikka nauhoittamalla tasaista naputusta, ja sitten äänittämällä toisen raidan naputusta sen tahdissa.
lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde!
Tuomas.
26.04.2007 20:43:47
Jaahas. Kiitoksia sitten vaan.
V.U.K #34?
Hutte
26.05.2007 14:38:39 (muokattu 26.05.2007 14:40:34)

Pistetään samaan ketjuun ettei tarvi uutta tehrä. Eli minulla on sama ongelma kuin ketjun aloittajalla, itse olen kuitenkin käyttänyt noita ASIO ajureita. Nyt kuitenkin kun latasin uudemman version reaperista niin näitä ASIO ajureita ei muka enää voi käyttää. Preformancessa lukee että "Not Connected"

E: Asensin vanhan version Reaperista niin eipä toimi enää sielläkään
"Kukin tyylillään, minä delayllä."
LaXu
26.05.2007 15:44:08
Pistetään samaan ketjuun ettei tarvi uutta tehrä. Eli minulla on sama ongelma kuin ketjun aloittajalla, itse olen kuitenkin käyttänyt noita ASIO ajureita. Nyt kuitenkin kun latasin uudemman version reaperista niin näitä ASIO ajureita ei muka enää voi käyttää. Preformancessa lukee että "Not Connected"

E: Asensin vanhan version Reaperista niin eipä toimi enää sielläkään

Kokeile löytyykö ASIOta esim. Kristalissa. Jos ei, niin asenna ajurit uudestaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)