Aihe: PC kadottaa videon ym. äänet , kun guitar rig päällä??
1
Stone
08.11.2018 21:22:36

Ongelma juuri kuten otsikossa..

Mikäli olen laittanut taustalle pyörimään jonkun backintrack videon ja siihen samalta pc:lta kaveriksi guitar rig mallinnossoftan, niin videosta katoaa äänet. Ellei heti, niin viimeistään, jos vaihdan toisen videon taustalle. Guitar rig kyllä porskuttaa..

Mistäkähän vikaa pitäisi alkaa ruotimaan?
Ennen toimi kuten pitääkin, joskin siitä aikaa, kun viimeksi pc:lla olen soitellut.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
mdgj
28.11.2018 23:36:29
Stone: Ongelma juuri kuten otsikossa..

Mikäli olen laittanut taustalle pyörimään jonkun backintrack videon ja siihen samalta pc:lta kaveriksi guitar rig mallinnossoftan, niin videosta katoaa äänet. Ellei heti, niin viimeistään, jos vaihdan toisen videon taustalle. Guitar rig kyllä porskuttaa..

Mistäkähän vikaa pitäisi alkaa ruotimaan?
Ennen toimi kuten pitääkin, joskin siitä aikaa, kun viimeksi pc:lla olen soitellut.

Lähtisin katsomaan guitar rig ajureita. Guitar rig asio! Ettet käytä samaa toistossa molemmissa ohjelmissa. Tämä siis veikkaus:)
juha_p
29.11.2018 11:14:53
Pitäisi toimia jos valitset jaetun ajurin (ts. system defaultin) GR:ssä mutta, latenssit on sitten mitä on (Huom! Monet softat toistavat vain kun ovat aktiivisena (ts ikkuna aktiivinen) jolloin softa saattaa myös varata audiolaitteen kokonaan itselleen ja siten mykistää audion joka tulee muista softista (voi löytyä asetus laiteresurssien jakamisesta)).

Kun käytät ASIO, WDM/KS tai WASAPI/Exclusive Mode ajuria GR:ssä, audiolaite lukittuu (jos ei jakaminen ole mahdollista) ja kun videon toistosofta toistaa yleensä systeemin asetusten mukaista ajuria käyttäen niin yleensä saat silloin näiden samanaikaisesta käytöstä virheilmoituksen eikä mitään kuulu.

Itse olen joskus soitellu GR:lläkin YT-videon päälle ... käytin tuolloin VB-Audion Voicemeeter BANANA -softan ominaisuuksia jolloin noita kuuluvuusongelmia ei esiintynyt ja latenssinkin sai säädettyä siedettäväksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)