Aihe: Onko Guitar Rig 2(USB-äänikorttina) herkkä häiriöille?
1
FalconPlayer
13.07.2007 12:24:15
Olen suunnitellut kyseisen softan hankkimista, mutta kiinnostaisi kuulla, onko käyttäjillä ollut ongelmia häiriöäänien kanssa? Tällähetkellä koneessani ei ole erillistä äänikorttia ja emon oma äänipiiri tuntuu nappaavan kovalevystä taustalle omat vinkumiset, mitkä muuttuu levyn pyörimisen mukaan. Jos GR2:n poljin/USB-äänikortti nappaa saman häiriön, on se turha hankinta ennen koneen läpikäymistä.Kitaran mikit on tietysti herkät kaikille sähkövehkeille, näitä häiriöitä en tarkoita.
johanssen
13.07.2007 19:25:38

Mie tekisin niin, että hommaisin pelkän GR 2 softan ilman sitä pedaaliosaa ja sijoittaisin säästetyt rahat ulkoiseen firewire äänikorttiin ja DI-boxiin. Tuntematta kyllä tota pedaalia, mutta toi softa mulla itellä on.
asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat
LaXu
13.07.2007 19:54:10
En kyllä voi suositella GR2:sta jo pelkästään soundin kehnouden takia, mutta en uskoisi USB laitteella tulevan tuota ongelmaa.

Oletko koettanut eristää kovalevyä kotelon rungosta? Pistää esim. kuminauhoilla roikkumaan...
Johann Onn
13.07.2007 22:07:44 (muokattu 13.07.2007 22:14:12)
Muistan erään, jolla usb-hiiri ja äänikortti jakoi saman irq:n. Aina kun hiirtä liikutti, äänikortista kuului vinkunaa, sun muita häiriöääniä. Ja se oli kiinni 60 wattisessa vahvarissa. ...ZRIIIUUU... ...HRRRRRRR...

Kauan kyllä kesti, ennenkuin osattiin paikallistaa ongelman lähde.
johanssen
14.07.2007 01:55:34

Tosta löytyy lisää tietoo kyseisestä softasta ja pelityksestä yleensä

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=33&t=116136&co=90

En kyllä voi suositella GR2:sta jo pelkästään soundin kehnouden takia

mielestäni ei se kaikki siellä oo pelkkää suraa -mut tää on jo off topicia...
asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat
FalconPlayer
14.07.2007 08:35:12
Mie tekisin niin, että hommaisin pelkän GR 2 softan ilman sitä pedaaliosaa ja sijoittaisin säästetyt rahat ulkoiseen firewire äänikorttiin ja DI-boxiin. Tuntematta kyllä tota pedaalia, mutta toi softa mulla itellä on.

Kävi tuokin mielessä, mutta taitaa mennä liikaa hiirellä säätämiseksi soiton sijasta efektejä päälle ja pois laittaessa. Olen kokeillut softaa ilman pedaalia ja yhdellä soundilla soittaminen kyllä toimii, mutta jos pitää vaihtaa säröstä puhtaaseen tai toisinpäin niin...

Valmiit soudit ei oikein iskenyt, tosin en ole kokeillut kuulokkeilla. Mutta sain väännettyä ihan itselle mieleisen soudin, käyttämällä 80w Valvestate vahvaria ja GR:ää etuasteena, ilman mitään vahvistin/kaappi mallinnusta. Toimi hyvin kotisoitossa näin kun kokeilin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)