Aihe: DFH superiorin rumpusaundit
1
Shyron
25.07.2007 20:26:55
Ostin tuon Charles Dye - Mix it like a record dvd:n.
DVD:llä käydään läpi protools softaa, miksausta ja plugeja.

Tässä plugareiden valmistajia DVD:llä:

McDSP
Focusrite
iZotope
Line6
Princeton digital
Sony Oxford
Soundtoys
TL labs
Unique recording software (URS)
Universal audio
Waves

Itse käytän Cubase SX3:sta, ja tietääkseni noista vain Waves toimii siinä.
Yritän siis saada aikaiseksi hyvänsaundiset rummut käyttäen DFH superior rumpuohjelmaa.

Mulla on Cubase cpr tiedosto tähän ikivanhaan Toontrackin omaan mp3 sampleen, nimeltään Sonor of metal http://www.toontrack.com/dfh_superior.asp ,mutta siitä näki heti ettei ollut tarpeeksi plugeja käytössä, ja rummut ei muutenkaan miellyttänyt.
Skitat oli kyl aika makeet :D.
Siellä oli käytössä muutama wavesin plugareita kuten Rcomp C1 ja C4.
Dye taas käytti mahottoman määrän plugeja miksauksissaan. Esim. virvelissä oli jo 6 plugaria käytössä.

Eli oon ettimässä vastaavanlaisia hyviä plugareita Cubaseen tai valmista cubase cpr tiedostoa, josta näkee tarkasti mitä plugeja on käytössä ja rumpusaundi olisi erinomainen. Toontrackin sivuilla ei oo tullut vielä miellyttävää ja jykevää rumpusaundia vastaan, ja mahtaaks saadakkaan ees tehtyä?. Olen hakemassa tämän tyylistä rumpusaundia http://www.dreamscape.de/ (progressiivista metallia)

Hakusessa ois myös punch tyylinen plugari, muutama hyvä särö- ja kompressointiplugari. Waves paketti mulla on jo, sekä psp audioware plugeja.
Mitä muita plugeja suosittelisitte? Ja onko teillä lähettää vaikka linkkejä omiin rumpumiksauksiin, jotka on tehty DFH superiorilla?

Kiitoksia ja kesän jatkoja!
// Peku
Timo JM
25.07.2007 20:50:30

Itse käytän Cubase SX3:sta, ja tietääkseni noista vain Waves toimii siinä.

Ainakin seuraavat noista mainitsemistasi löytyy myös Cubaselle:

iZotope
Princeton digital
Unique recording software (URS)

Muista en tiedä.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi |
Torniojaws
25.07.2007 21:11:49 (muokattu 25.07.2007 21:13:01)

Universal Audio toimii myös Cubasessa. Focusrite pitäisi myös, ainakin interfaceja löytyy PC-puolellekin.

E:
Wavesihan oli jo mainittu.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
CPU
26.07.2007 15:04:15
Eihän se plugarien määrä vaikuta lopputulokseen vann se miten niitä käyttää...

Eiköhän tosta Waves:sista löydy aika hyvin mitä tartteet tai no riippuu bundlesta. Eiks tuo "punch" oo ihan joku kompura? Wavesista löytyy kyllä kompuroita, laitat vaan oikeet asetukset.

K.
Mohla
27.07.2007 13:05:59

Eihän se plugarien määrä vaikuta lopputulokseen vann se miten niitä käyttää...
K.

Kompkomp.

Sitä paitsi löytyyhän esim.wavesin Rchannellista EQ, kompura ja gate yhdestä plugarista. Se että mieltääkö sen yhdeksi vai kolmeksi plugariksi on sitten taas eri asia. Punchia voi kokeilla virveliin muuten Blockfishillä, joskus toimii oivasti.
Adamantium Studios
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty

Housut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)