Aihe: Firepodi ja latenssin säätöä
1
Mejsel
17.09.2007 23:06:30
Viimein olen siirtymässä digiraiturista kokonaan PC-pohjaiseen systeemiin ja heti alkoi tappelu ;) Koneessani on kiinni kaksi firepodia ja softana reaper. Kun valitsen firepodin asetuksista latenssiksi 1,5ms niin reaperin oikeassa yläkulmassa oleva mittari näyttää kuitenkin arvoa ~5/9ms (mitäs nuo arvot muuten tarkalleen ottaen tahtoo sanoa?) ja softan kautta monitoroitaessa soitossa tuntuu selvä viive. Jos nostan Firepodin asetuksista latenssia, niin reaperin mittarin arvot pysyvät täysin samassa 1,5ms -> 4ms asti. Vasta kun nostan Firepodin asetusta 6 millisekuntiin, niin reaperin mittari värähtää arvoon ~7/11ms jne. Kuvittelisin että koneeni (Core 2 Quad 2,4GHz ja 2Gb 667MHz) kykenisi tuohon 1,5ms latenssiin. Tai toimiihan se (muka) sillä asetuksella, mutta viivettä on silti todellisuudessa enemmän. Mitään rätinöitäkään ei ole merkkinä siitä että liian pienillä latensseilla yritettäisiin vetää.

Onko tuolla reaperin asetuksissa nyt joku bufferi tms. asetus jäänyt mulla hoksaamatta, kun en ainakaan itse enää keksi mitä siellä voisi ronkkia ja Firepodin asetuksissa ei ole muuta, kuin tuo yksi ainoa Latency arvo mitä voi säätää? Vai marisenko turhaan kylmän tosiasian edessä, että kone ei tuon parempaan pysty?
tuluppa
18.09.2007 09:35:21 (muokattu 18.09.2007 09:41:32)

Ootko löytänyt tämän oikealla hiirennapilla alapalkin firepod-kuvakkeesta? http://www.hyperactivemusic.com/MSP … odReview/13%20Set%20CPU%20Level.jpg

Ite oisin jo kyllä tyytyväinen ~5/9ms-lukemiin firepodin kanssa :) Mulla firepod on yleensä säädettynä ajureiden 18 tai 25ms-latenssiin ja alapalkin cpu mediumille.
Mejsel
18.09.2007 15:38:44
Kiitti vinkistä tuluppa, tuostahan se oli kiinni :) Defaulttina oli medium ja kun laitoin high asentoon niin nyt näyttää mittari ~3/5ms, eli alkaa olla jo riittävä. Oli niin ovelassa paikassa tuo asetus etten sitä älynnyt.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)