Renki 14.09.2007 18:21:17 | |
---|
Eli ajatus on, että nauhoittaisin polyrytmistä perkussiomusiikkia soitin kerrallaan ja sehän nyt on ilmiselvää, että nauhoitettava raita tulee aina viivellä nähden valmiisiin raitoihin. Mikä tässä neuvoksi? Saako leikkaa liimaa komennoilla iskut tarpeeksi kohdilleen, vai löytyisikö ehkä jotakin plugaria jolla saisi säädettyä viivettä ettei tarvitsi säätää? Cubasesta tälläinen kuulemma löytyy, Audacitystä tuskin ainakaan valmiina? Mulla on kyllä tuo Cubasen LE:kin olemassa, mutta kun mä en nyt vaan yksinkertaisesti jaksa alkaa opettelemaan sitä. (ja ihan vaan selvennykseksi, asennuslevy tuli lahjoituksena, joten se ei ole mikään pirates of norsulauma). Kaikki, jotka soittavat Remolla pitäisi tappaa. -Yks Norjalainen- |
Krister 14.09.2007 18:28:24 (muokattu 14.09.2007 18:30:32) | |
---|
Eli ajatus on, että nauhoittaisin polyrytmistä perkussiomusiikkia soitin kerrallaan ja sehän nyt on ilmiselvää, että nauhoitettava raita tulee aina viivellä nähden valmiisiin raitoihin. Mikä tässä neuvoksi? Saako leikkaa liimaa komennoilla iskut tarpeeksi kohdilleen, vai löytyisikö ehkä jotakin plugaria jolla saisi säädettyä viivettä ettei tarvitsi säätää? Cubasesta tälläinen kuulemma löytyy, Audacitystä tuskin ainakaan valmiina? Mulla on kyllä tuo Cubasen LE:kin olemassa, mutta kun mä en nyt vaan yksinkertaisesti jaksa alkaa opettelemaan sitä. (ja ihan vaan selvennykseksi, asennuslevy tuli lahjoituksena, joten se ei ole mikään pirates of norsulauma). Audacityssä ei käsittääkseni ole latenssinsäätöä, joten menee Cubasehommiksi ellei sitten halua nähdä raitojensiirtovaivaa. Mulla ei Audassa jostain syystä viiveitä ole joten voipi olla ääniasetuksista kiinni. Ja jos latenssia ei muutamalla raidalla toistettaessa ole, niin tee välimiksaus järkevin väliajoin ja käytä sitä uusien raitojen äänittämisees sen sijaan, että pyörittäisit koko jöötiä realiajassa. Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin |
Renki 14.09.2007 18:34:13 | |
---|
Muistaakseni joskus kun nauhoitin laulun erikseen Audacityllä valmiin taustan päälle, niin nää mun laitteet sai ainakin aikaiseksi pienoista viivettä. Johtuu tuosta läppärin paskasta äänikörtista ehkä... En mä näistä asioista mitään tiedä. Onkos kellään kokemusta tuosta iskujen saamisesta kohdilleen, ihan vaan leikkaus/liimausperiaatteella. Onko vaikeaa saada iskuja kohdilleen? Kaikki, jotka soittavat Remolla pitäisi tappaa. -Yks Norjalainen- |
hanhisuanto 14.09.2007 20:56:08 (muokattu 14.09.2007 20:59:57) | |
---|
Itse leikkaus&liimaus tekniikalla huomannut parhaimmaksi leikata ennen ensimmäistä ääntä kaikki tyhjä pois, ja sen jälkeen wav-tiedostoja on kiva asetella sekvensserissä kohdalleen. |
Renki 14.09.2007 23:34:17 | |
---|
Joo.. juuri noin mää ajattelin sen homman hoitaa. Saako miten helposti ekan iskun kohdalleen, vai onko kovinkin ylitarkkaa puuhaa? Kaikki, jotka soittavat Remolla pitäisi tappaa. -Yks Norjalainen- |
hanhisuanto 16.09.2007 16:21:38 (muokattu 16.09.2007 16:31:38) | |
---|
Itsellä ainakin onnistuu hyvin tuo ekan iskun ajoitus säätö sekvensserin pianorulla sekä audio data kohdassa, kun saan säädettyä portaattomasti sen wav-raidan paikkaa. Kyllä sen ekan iskun saa kohdilleen aika vaivattomasti. Käytän FL studiota, olettaisin, että cubase LE;ssa sama portaaton siirto mahdollisuus on myös. |
Kalmo 17.09.2007 18:51:29 | |
---|
Ota ihmeessä härkää sarvista ja ala opetella sitä Cubasea. Niin LE kuin onkin, niin sillä pääset ihan muihin maailmoihin verrattuna Audacityyn! Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Måtti 04.10.2007 03:26:21 | |
---|
Moro. Kerta tässä viiveestä puhutaan niin: Ostin tossa joku tovi sitten midikiipparin ja survasin koneeseen kiinni. Onneissani luulin, että nyt homma skulaa, mutta ei todellakaan. Viive vei ilon ja myin samantien koko kiippariroskan pois. Mistä viive johtuu? Haluaisin käyttää tietokonetta ns. soittimena eli soitella kiipparilla biisin ulkoiselle nauhurille, kukin raita kerrallaan ja tämä ei todellakaan onnistu viiveellä. Käytän fruitya ja kaveri tokasi, että voipi johtua kyseisestä ohjelmastakin. Noh silleen ohjelmalla ei ole väliä, kuhan vaan plugarit saa auki ja niitä sitten soitella/säädellä. Ajattelin, että koitan uudestaan, ostan kiipparin ja äänikortin koneeseen. Luuletteko, että viive jäisi sen verta pieneksi, että siitä ei olisi haittaa? Voiko vika olla myös ohjelmassa? Mitä teen? (; http://www.myspace.com/taimistudio |