Aihe: Minkälaisen äänikortin tarvitsen?
1
IronSoil
26.12.2006 15:26:33
Olen käyttänyt FL Studio ohjelmaa ulkoisen Sound Blaster Audigy 2 NX äänikortin kanssa.

Käytän pelkästään VST-plugeja eli en äänitä mitään ulkoisesti.

Sound Blaster tulee vaan niin hirvee latenssi ja sitä ääntä ei voi kuunnella, eikä äänikorttiin voi asentaa mitään ASIO-ajureitakaan.

Minkälainen äänikortti minun kannattaisi ostaa?

Olen katsellut ESI Maya 44, ESI Juli@ ja E-mu 1212m kortteja.

Käytän tietokonetta myös peleihin ja leffojen katsomiseen. Eli uudessa äänikortissa olisi hyvä olla 5.1 äänet ulos ja myös optinen liitäntä.

Minulla on emolevyssä integroitu äänikortti jota nyt käytän FL Studion kanssa, mutta ei siinäkään se latenssi ole häävin, mutta voin käyttää sitä peleihin ja leffoihin, jos ei löydy hyvää musa-äänikorttia jossa olisivat ne toiminnot.

Vai kannattaisiko ostaa jokin X-Fi korteista, jossa olisi se lisä-liitäntä yksikkö ja jossa olisi kaikki tarvittavat toiminnot mulle (musan teko, pelit ja leffat) ?

Olen vaan lukenut ettei ne X-Fi kortit ole yhtä hyviä kun esim ESI Juli@ musiikin tekoon, mutta riittäisikö semmoinen kuitenkin mulle kun en nauhoita ulkoisesti mitään?

Kiitokset vastauksista jo etukäteen..
Kemppilä
26.12.2006 15:55:25 (muokattu 26.12.2006 16:03:10)
Minkälaiseen musiikintekoon tuo kortti olis tulossa?
Montako raitaa tarvii sisään / Kuinka suuria projekteja on tarkoitus tehdä?

e. Siinähän se lukikin jo etteet äänitä mitään ulkoisesti :p
Ootko kokeillu näitä asio4all-ajureita? Ainakin ite sain aikanaan latenssit siedettäviks niillä aikoinaan. Toinen on sit tämä kxproject-ajurit.
"Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia
IronSoil
26.12.2006 16:11:34
Olen yrittänyt asio4all-ajureilla ja kxproject-ajureilla ja kumpikaan ei tue Soundblasterin ulkoista äänikorttia.

Siksi olen etsimässä uutta äänikorttia.
Kemppilä
26.12.2006 16:19:56
Olen yrittänyt asio4all-ajureilla ja kxproject-ajureilla ja kumpikaan ei tue Soundblasterin ulkoista äänikorttia.

Siksi olen etsimässä uutta äänikorttia.

Ok. Nämä Emun, Esin ja M-audion kortit on senverta suosittuja ja hyväkstodettuja, että tuskin niissä voi paljoa metsään mennä. Eli katsoo vain itselleen spekseiltä sopivan.
Tuolla äänikorttifaqissa on aika hyvin käyttökokemuksiakin melkein kortista kun kortista.
"Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia
ekikoo
17.10.2007 19:26:56
Nostan erään kysymyksen takia:
Koneessani on toivoton (musahommiin) Realtek AC97 integroitu äänikortti. Etupaneelissa on line-in sekä mikrofoni-reikä, ja yrittäessäni nauhoittaa Boss Gt-8:sta line in:iin, ei kuulu mitään ääntä. Jos jonkinlaista kikkaa olen kokeillut, mutta vain mikrofoni-sisääntulosta saan tulosta, ja sekin kuulostaa ikävän muhjuiselta.

Tarvitisin siis suosituksia vähän paremmista äänikorteista, ei mitään tajuttoman kallista ja huippulaatuista ole tarkoitus hankkia, mutta jos löytyisi jokin vähän parempi niin hyvin menisi. Myös midi-liitäntä kortissa olisi plussaa. Kiitos etukäteen...
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Johann Onn
17.10.2007 21:11:54 (muokattu 17.10.2007 21:36:49)
ESI Maya 44 - Käytän tietokonetta myös peleihin. Kiitokset vastauksista jo etukäteen..

Ei ehkä onnistu tolla kortilla. Kortin DirectX tuki, kun tais olla DX3:lle lähinnä.

EDIT: Jaahas, näin vanha ketju alunperin. Toivottavasti tätä seikkaa, ei ole opittu kantapään kautta.

"BOSS GT-8: Connectors - Digital Out (coaxial)"

Eikös ton kautta saa äänitettyä samalla tavalla kuin USB:llä ? Jos siis on kortti, josta löytyy S/P DIF liitäntä. Noita on luultavammin niin monta, että äänikorttifaqissa on aika hyvin käyttökokemuksiakin melkein kortista kun kortista. (= Taitaa tarkoittaa tämän alueen ekaa ketjua.)
johanssen
17.10.2007 22:23:41

kannattaisiko ostaa jokin X-Fi korteista

Mulla hoituu X-Fi Platinumilla musahommat toistaiseksi. Ihan hyvin on riittänyt omiin tarpeisiin, latenssit pysyy alhaalla ja ite äänitän myös ulkoisia instrumentteja. Pelikäytössä on myös kehuttu kortin ominaisuuksia, mutta niistä en voi sanoa omia kokemuksia, koska en pelaa. Se etupaneeli on lisäksi erityisen kätevä musajutuissa. Voin siis suositella X-fi platinum korttia.
asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat
ekikoo
19.10.2007 23:21:20
Muotoilenpa kysymykseni uudelleen:
Onko kellään ehdottaa mahd. halpaa (40-100€) äänikorttia, jossa olisi tuo midi-liitäntä?
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)