StrangeGreenCreature 25.10.2007 17:36:03 | |
---|
Mitkä ohjelmat ovat ERITYISESTI suunniteltu tietokonemusiikin tekoon. Reaper on kuulemma ilmainen, mutta sopiiko se tämänkaltaiselle musiikkityypille. Mitä kaikkea löytyy? Onko Cubase se3: sesta mihinkään? Pinkki on pop, Pop on perseestä. |
Mohla 25.10.2007 17:46:53 | |
---|
Mulla on käytössä Cubase Sx3 ja Fruityloops Studio 7. Jälkimmäinen on halvempi ja esim. biittien tekoon mukavampi. Pelkällä fruitylläkin pärjää konemusan kanssa. Cubase taas on parempi mitä enemmän nauhoittelee akustisia soittimia sekaan. Cubase on kalliimpi, mutta toisaalta hyvä sijoitus koska sillä pystyy tekemään paljon muutakin kuin pelkkää konemusaa. Jos taas tykkää trackereista niin Renoise on ilmainen ja monien mielestä hyvä. Mulle tosin trackerit on jäänyt ajat sitten muiden softien varjoon. Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
|
LaXu 25.10.2007 17:47:43 | |
---|
Reaper soveltuu minkälaisen musiikin tekemiseen vaan, mutta yksinäänhän se on lähinnä äänityssofta. Eli kaipaa softasyniä kaveriksi. Konemusan tekemiseen Propellerhead Reason on mielestäni varsin monipuolinen ja helppokäyttöinen paketti. |
Mohla 25.10.2007 17:56:50 | |
---|
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
|
StrangeGreenCreature 25.10.2007 18:14:56 | |
---|
Kiitos kiitos paljon. Pinkki on pop, Pop on perseestä. |
PIM 25.10.2007 20:57:56 | |
---|
Mitkä ohjelmat ovat ERITYISESTI suunniteltu tietokonemusiikin tekoon. Reaper on kuulemma ilmainen, mutta sopiiko se tämänkaltaiselle musiikkityypille. Mitä kaikkea löytyy? Onko Cubase se3: sesta mihinkään? Must tuntuu että Reaperissakin riittää sulle ominaisuuksia ja opiskeltavaa pitkäksi aikaa ja alottamalla sillä säästät softassa sen verran, että saat sen quad core prossun dual coren sijaan niin on sitten tuplasti poweria millä pyöritellä noi softasynia ja efektejä. Ja ekan hitin jälkeen sulla on sitten enämpi käteistä päivitellä niin softaa kuin hardwareakin jos siltä tuntuu. |
samulik 25.10.2007 22:21:28 | |
---|
Mitkä ohjelmat ovat ERITYISESTI suunniteltu tietokonemusiikin tekoon. Reaper on kuulemma ilmainen, mutta sopiiko se tämänkaltaiselle musiikkityypille. Mitä kaikkea löytyy? Onko Cubase se3: sesta mihinkään? Reaper ei ole ilmainen, vaan sharewarea, eli sen saa ilmaiseksi ja vielä täysin rajoittamattomana, mutta 30:n päivän kokeilun jälkeen pitäisi ostaa lisenssi. Ohjelma tosin toimii täysin vielä tämänkin jälkeen. |
StrangeGreenCreature 25.10.2007 22:49:24 | |
---|
Reaper ei ole ilmainen, vaan sharewarea, eli sen saa ilmaiseksi ja vielä täysin rajoittamattomana, mutta 30:n päivän kokeilun jälkeen pitäisi ostaa lisenssi. Ohjelma tosin toimii täysin vielä tämänkin jälkeen. Joo mie kyllä tiesin reaperin olevan sharewarea... Pinkki on pop, Pop on perseestä. |
JPQ 26.10.2007 02:21:38 | |
---|
Reason musta nimenomaan konemuusikolle itselleni eräs suositteli ja tiedän olevani sen verta perinteinen silti että ei sovellu mulle... (eli rajoittaa liikaa toki jos olis tosi tiukka budjetti ja ei olis noita rautasyniäni ja eräitä tarpeita varmaan kelpaisi minulle) |
CPU 26.10.2007 09:32:51 | |
---|
Reason musta nimenomaan konemuusikolle itselleni eräs suositteli ja tiedän olevani sen verta perinteinen silti että ei sovellu mulle... (eli rajoittaa liikaa toki jos olis tosi tiukka budjetti ja ei olis noita rautasyniäni ja eräitä tarpeita varmaan kelpaisi minulle) Reasonin softasynät kuulostaa omaan korvaan aika paskalle. Samplerina toimii hyvin, mutta en kelpuuttaisi muuhun. Samoin sen mikseri kuulostaa tosi "suttuselta" (sama pätee fruityyn). Cubase Se3:n pitäis olla hinta/laatu-suhteeltaan hyvä, mutta jos oot nyt ostamassa ja sulle tulee se yammun fw-mikseri, niin sen mukana tulevan cubase Ai:n voit päivittää about tolla se3:n hinnalla cubase studioon, joka onkin sit vitin pro. Tietysti jos toi reaper on ilmanen ja audio enginestä on johonkin (eli ei kuulosta paskalta, valitettavasti monet hintavammatkin kuulostaa kuten edellä), niin kandee varmaan testata se ja käyttää rahat johonkin pluggareihin. K. http://www.therepublicofdesire.net/
http://www.myspace.com/protectorateindustrial |
Mohla 26.10.2007 14:16:32 | |
---|
Jos tarkoitat tuolla Fruityn mikserin suttuisuudella sitä mukana tulevaa EQ:ta, niin pakko kyllä tunnustaa etten ole sitä koskaan käyttänyt. Wavesin REQ on yleensä käytössä. Reason on mun mielestä ollut aina jotenkin tosi kömpelö, eikä ne synatkaan mitään mahtavia siinä ole. Nää on kaikki tietty makuasioita. Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
|
JPQ 26.10.2007 16:22:04 | |
---|
Jos tarkoitat tuolla Fruityn mikserin suttuisuudella sitä mukana tulevaa EQ:ta, niin pakko kyllä tunnustaa etten ole sitä koskaan käyttänyt. Wavesin REQ on yleensä käytössä. Reason on mun mielestä ollut aina jotenkin tosi kömpelö, eikä ne synatkaan mitään mahtavia siinä ole. Nää on kaikki tietty makuasioita. Joo juurikin synien rajoitukset esim. kolmen saha oskin bassot ei onnistu ja mä vihaan skinnausta varsinkin tosi koristeellista kuten reason. |
Johann Onn 26.10.2007 21:05:05 | |
---|
|
sami_sumea 26.10.2007 21:31:32 (muokattu 26.10.2007 21:33:18) | |
---|
Reasonin softasynät kuulostaa omaan korvaan aika paskalle. "Muoviselle" on oikea termi :-) Samplerina toimii hyvin, mutta en kelpuuttaisi muuhun. Samoin sen mikseri kuulostaa tosi "suttuselta" (sama pätee fruityyn). Heh. Tästä pääsemmekin taas näppärästi aiheeseen "miten saadaan täysin digitaalinen mikseri kuulostamaan suttuiselta"... :-) Mä suosittelen myös Fruitya konemusaan. Sen opeteltuasi on vaikea vaihtaa muuhun softaan koska homma vain yksinkertaisesti toimii (ja tuo mikserikommentti on täysin asiaton, suttuisuus johtuu todennäköisesti siitä ettei osaa miksata, tai että käyttää jotain softan mukana tulevaa köpö-EQ:ta :-) Reason on myös monen suosikki, mutta sen suljettu toimintaympäristö saa ainakin mut näkemään punaista - tykkään ainakin itse siitä että saan valita mitä EQ:ta käytän miksaillessa, tai mistä synasta äänet otan, jonkun valmiin semi-pakettiratkaisun sijaan. Reaperista kommentoisin vielä sen verran, että sen midiominaisuudet laahaavat valovuoden muiden softien perässä, ja konemusapuolella toimiva pianorolli (+muut midieditorihärpäkkeet) on ehdoton edellytys. ... http://www.adamantiumstudios.com |
LaXu 27.10.2007 15:02:41 | |
---|
Reason on myös monen suosikki, mutta sen suljettu toimintaympäristö saa ainakin mut näkemään punaista - tykkään ainakin itse siitä että saan valita mitä EQ:ta käytän miksaillessa, tai mistä synasta äänet otan, jonkun valmiin semi-pakettiratkaisun sijaan. Mikään ei estä käyttämästä Reasonia ReWirella missä tahansa sekvensserissa, jolloin saa kaveriksi ihan mitä plugaria tms tahansa. |
Mohla 27.10.2007 15:09:36 (muokattu 28.10.2007 15:35:19) | |
---|
http://en.wikipedia.org/wiki/Buzz_(software) http://www.mikseri.net/wiki/Musiikin_teko_Jeskola_Buzz_Trackerilla Tolla tuli muutama vuosi sitten tehtyä jotain. Ei sillä välttämättä kovin "modernia" tavaraa aikaan saanut. Mutta jotain käyttökelpoista silti, kun oli tottunut käyttämään trackereitä, jo Amiga ajoilta lähtien. EI missään nimessä! Kaveri käytti vuosikaudet, mutta lopetti seuraavista syistä: -Sessioita ei saa auki jos formatoi koneen, tai koittaa siirtää sessioita toiselle koneelle. (Muutamia kertoja se on onnistunut ihan helvetillisen säätämisen jälkeen.) -Jos yksikin plugari puuttuu, projektia ei saa enää auki. -Ohjelma kaatuilee jatkuvasti aivan randomisti, ja korruptoi itse tiedostojaan käyttökelvottomiksi. -Softaa ei enää päivitetä, joten edellä mainituista ongelmista ei ole mitään toivoa päästä eroon. Seurasin pitkään vierestä kaverin tuskailua ohjelman kanssa ja melkein vuoden kestänyttä projektia päästä siitä irti ja siirtyä toiseen softaan, joka toimii kunnolla (Cubase). Ehkä hieno softa joskus 90-luvun ja 2000-luvun vaihteessa vielä, mutta ei nykyaikana. Eli siis vielä kerran, en suosittele missään nimessä! Jos siitä tracker käyttiksestä tykkää, niin sitten Renoise on hyvä softa. Siinä noita yllä lueteltuja ongelmia ei koskaan ole ollut. EDIT: Typoja. EDIT2: Joo, siis Renoisea tarkoitin. Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
|
sami_sumea 28.10.2007 01:27:35 | |
---|
Jos siitä tracker käyttiksestä tykkää, niin sitten Reason on hyvä softa. Siinä noita yllä lueteltuja ongelmia ei koskaan ole ollut. Tarkoittanet Renoisea joka on aivan mahtava softa träkkeriksi.. www.renoise.com ... http://www.adamantiumstudios.com |
mwl82 30.10.2007 15:40:54 | |
---|
Mitkä ohjelmat ovat ERITYISESTI suunniteltu tietokonemusiikin tekoon. Reaper on kuulemma ilmainen, mutta sopiiko se tämänkaltaiselle musiikkityypille. Mitä kaikkea löytyy? Onko Cubase se3: sesta mihinkään? Omasta mielestä (ja aika monen muunkin mielestä) yks ehkä parhaista konemusiikkisoftista ja plugaripaketeista on Ableton Live. Aika nopeaa tehdä matskua ja soundeja ei tarvitse häpeillä... hintakaan ei sillai päätä huimaa... ja bonusta on se että tarvittaessa taipuu ihan LIVE käytössä nimensä mukaisesti + silläkin voipi nauhoitella akustisia juttuja helposti. Uusi versio Ableton 7 tulossa. |
tuluppa 30.10.2007 15:49:19 (muokattu 30.10.2007 15:52:29) | |
---|
Mikään ei estä käyttämästä Reasonia ReWirella missä tahansa sekvensserissa, jolloin saa kaveriksi ihan mitä plugaria tms tahansa. Paperilla vallan hyvältä vaikuttava ratkaisu, mutta käytännössä mua ainakin ketuttaa hyppiä kahden ohjelman välillä. Nelosta pitäisi päästä tyyppaamaan, josko se sekvensseri olisi saatu ystävällisemmäksi. Mutta Ableton liven puolesta liputan minäkin. |